Vlákno názorů k článku Předvolební kampaň na Internetu začala od Stanislav Kožina - Prvním českým subjektem, který se veřejně za profesionála...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 3. 2002 16:37

    Stanislav Kožina (neregistrovaný)
    Prvním českým subjektem, který se veřejně za profesionála na poli politického i-marketingu prohlásil, je společnost RobertNemec.com: minulý týden informovala o založení specializované divize NetPolitika.cz.

    Žádná společnost RobertNemec.com neexistuje (alespoň v ČR nikdy neexistovala). Pan Robert Němec je fyzickou osobou (nezapsanou v OR) podnikající na živnostenský list a podle českých zákonů tedy není společností či firmou.

  • 28. 3. 2002 22:19

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Máte naprostou pravdu. V naší tiskové zprávě je napsáno: "RobertNemec.com je obchodní značka, kterou používá Robert Němec."

    Ale myslím, že jde o malichernost. Náš český právní řád činí založení společnosti zbytečně komplikovaným. A vůbec celé pojmosloví a právní ustanovení v této souvislosti jsou nejasná. :-(

    Živnostenských listů mám pět. :-)

  • 29. 3. 2002 0:07

    Hercule Poirot (neregistrovaný)
    Nic proti dravym "kozultantum", ale musel jsem se vazne moc smat, jak zde mlady pan Robertnemec-dot-COM strili moudry a je o nej u politickych stran "zajem vetsi nez muze zvladnout".

    Mozna by nebylo od veci nejprve dostudovat a pak se venovat podnikani, co myslite?

    Potom by vasim - jak nazyvate "situm" - nechybela grafika, spisovna cestina a hlavne logika.

    Sam nam neznalym tvrdite, ze "Jestliže váš site (= web) nezaujme na první pohled, návštěvník často ani neprozkoumá vaši nabídku - a tudíž si nic nekoupí. Proto jsme zde my - Robertove Nemcove, obchodni znacka" :-))
  • 29. 3. 2002 0:23

    Robert Němec (neregistrovaný)
    1.) Co je špatného na zájmu o nás? Já jsem jenom rád. :-)

    2.) Když dokáži skloubit podnikání a studium, proč ne? Jedny státnice mám za sebou, druhé mě čekají.

    3.) Vím o dvou grafických problémech na našich sitech, ale znáte to: kovářova kobyla chodí bosa. :-( Stále je po nás poptávka, takže to nestíháme opravit. Navíc jsme se rozhodli, že ty dvě chyby nebudeme opravovat, ale jakmile bude trochu času, uděláme si úplně nové sity. Pokud někde narazíte na chybu češtinářskou nebo logickou, pošlete mi o tom zprávu, prosím.

    4.) Vy si myslíte, že naše sity nezaujmou na první pohled? Proč? Z toho, že na jednu návštěvu vycházejí průměrně tři pageviews soudím, že hlavní stránka zaujme. Jinak by návštěvník nikam neklikal.

    Uznávám, že nejsem vševědoucí. Ale něco vím více a lépe než ostatní. U internetového politického marketingu jsou to měsíce studia. Obecně politologii pak studuji čtvrtým rokem na vysoké škole.

    Za jakékoli další připomínky týkající se našich služeb budu rád. :-)
  • 29. 3. 2002 7:55

    Viktor Janeba (neregistrovaný)
    3.) Vím o dvou grafických problémech na našich sitech, ale znáte to: kovářova kobyla chodí bosa
    Nejvetsi problem vidim v tom otresnem zalamovani do bloku na netpolitika.cz. Necitelne, neergonomicke, typograficky straslive. Potom to logo... to pozadi je naschval takhle flekate, nebo nekdo neumi udelat alfakanal poradne? A proc je to logo pevne umistene? Pri roztahovani/zuzovani okna to dela zajimavy efekt:).
  • 29. 3. 2002 15:03

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Viz odpověď panu Lahvičkovi.

    Pozadí je schválně.

    Ano, i když graficky je to lítání loga šílené, uvědomil jsem si, že psychologicky to může být výhodné. Při změně šířky "vše se mění, jen my stojíme pevně". :-)
  • 29. 3. 2002 10:51

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Pokud hned na uvodni strance logo prekryva nejaky asi dulezity (rozeznam jen, ze je tucny) text, tak bych musel byt trouba, abych si od provozovatele webu nechal kecat do designu situ vlastniho, tim mene si ho cely nechal vyrobit. Na netpolitika.cz je totiz evidentni, ze to nebylo testovane ani v stale majoritnim rozliseni 800x600. Nebudu tvrdit, ze jsem buhvijaky odbornik na design, ale pouzivani svetlesedych pismenek na bilem pozadi mi prijde prinejmensim z uzivatelskeho hlediska bezohledne, stejne jako premira drobnych fontu pro (asi) dulezite texty.

    Ciste pro objektivitu jsem se podival na kod www.juniorklub.cz (podle udaju na vasich strankach uz oficialne pustene) a myslim, ze by nebylo od veci v HTML uzavirat a nekrizit tagy, nebo dokonce vynechavat pismenka u nazvu atributu (targe="_blank" opravdu nebude fungovat), v CSS kdyz uz definujete font spatne, tak to aspon nepsat pokazde jinak spatne atd. To, ze mi kvuli premire vselijakych dynamickych hejblatek pri scrollovani stranka trha a vsechna ta menu se rozbaluji vice nez pomalu, je mozna jen vec cilove skupiny - pokud na stranky chodi vyhradne lide s procesory 1 Ghz+, tak nic proti. Mimochodem, v Opere 5.0 se rozbalovaci menu jaksi nerozbaluji a v NN 4.72 se sice rozbaluji, ale je v nich rozbita cestina a navic design cele stranky je rozpadly.

    O to vice ale obdivuju nekoho, kdo podobny web dokaze prodat (predpokladam, ze to zadarmo nebylo) a jeste mimo jine na jeho zaklade ziskat dalsi objednavky (ale tohle PR na Lupe taky pomuze :-).
  • 29. 3. 2002 14:49

    Robert Němec (neregistrovaný)
    1. ) Jo, to logo mě v současnosti trápí nejvíce. :-(( Bohužel ten design je skoro rok starý. Srovnejte si třeba přes web.archive.org. Nedělal jej náš současný grafik. A protože jsem potřeboval design na NetPolitika.cz a náš grafik je zaneprázdněn na zakázkách pro klienty, vzal jsem ten, co máme na RobertNemec.com. Utěšuji se tím, že asi 94 % našich návštěvníků má rozlišení 1024 x 768, tak se vždy modlím, aby si roztáhli okno na celou šírku. Pak nic nepoznají. :-) Ne, tohle je opravu chyba. :-( Ale nemá cenu ji řešit, uděláme úplně novou verzi.

    2.) Světle šedá je tam schválně. Jednak ten text nemá přitahovat pozornost. Je určen pro vyhledávače (třeba fulltext Atlasu již hází při zadání klíčových slov, které jsme vybrali, NetPolitiku na první tři místa. :-)). Jednak je je to trochu podprahové vnímání. Člověk si moc neuvědomí, že to vidí, ale v mozku se mu to usadí.

    3.) Za připomínky k Junior klubu děkuji, vylepšíme. Site je sice oficiálně spuštěný, ale zdaleka není dodělaný. (Zákazník požadoval šibeniční termín, i když jsme jej varovali, že tam toho spoustu nepojede tak jak má.) Pro Netscape 6 se připravuje odladění, na 4.72 ne, není to ekonomické - na rovinu. To samé pro Operu.

    4.) Díky za pochvalu. Budeme se možná revanšovat Hi-splashem jedné strany na Atlasu. :-)
  • 29. 3. 2002 15:19

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Ad2) Pokud už chcete dávat na stránku nějaký text jen pro vyhledávače, tak proč ho vidím i já? Já přece vyhledávač nejsem... detekce robotů a poslání odlišné stránky není přece tak složitá... naštěstí žádný normální vyhledávač tak už nefunguje, že by se řídil jen tím, co je v textu stránky.

    PS1 Jde o fulltext Empyrea, ne Atlasu, takže by to mělo platit v podstatě na všech významných českých portálech.

    PS2 Všechna zvolená klíčová slova vám nefungují, internet zjevně napadl i někoho jiného než vás :-)



    Ad3) Pokud byste psali takové HTML, aby prošlo validátorem, možná by váš překvapilo, že by nebyly problémy se zobrazením vůbec nikde (netvrdím, že by byly stránky vizuálně stejné, ale v drtivé většině prohlížečů téměř stejné a v ostatních by downgradovaly bez ohrožení funkčnosti). Optimalizace pro různé prohlížeče je podpírání baráku, který už od počátku stojí nakřivo.
  • 1. 4. 2002 22:26

    Andrej Čírtek (neregistrovaný)
    O PR, ktere pomuze, se Jirko neda mluvit. Cim vic je totiz k nekomu shovivavy autor clanku, o to vetsi kapky pak dotycny dostane v diskusi, takze se to vykompenzuje.
  • 1. 4. 2002 23:27

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Lupu to možná moc nepotěší, ale: hovořil jsem s webmastery čtyř stran, dvou parlamentních a dvou neparlamentních (ale přes to relativně bohatých). Z toho Lupu čte aspoň občas jenom jeden! :-(

    Ani jeden kontakt v oblasti internetového politického marketingu jsme, alespoň co já vím (a z těch velkých určitě ne), nezískali díky Lupě.

    V politice musíte někoho znát, kdo vás doporučí vedení. Jinak to nejde. A i když vás doporučí vedení, nemáte vyhráno. Musíte začít lobbovat u dalších lidí, aby podpořili toho, kdo vás doporučil. Je to práce na dlouhou dobu.

    Je to strašně moc o lidech, o lidech, kteří vás osobně znají. Ne o PR.

  • 2. 4. 2002 16:55

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Pokud to není o PR, proč vynakládáte energii na rozesílání tiskových zpráv mimo jiné i Lupě? BTW Lupa přece není pro webmastery (to spíš Interval), Lupa je spíš pro lidi, kteří ty webmastery najímají :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).