Tu mistni diskuzi fakt nechapu. Kdyz se vam nelibi cena, tak to neberte. Jejich IDE jsou zkratka o parnik pred konkurenci, tak si muzou dovolit takovouhle cenovou politiku. Krome kvalitniho SW maji taky famozni uzivatelskou podporu. Jejich support aktivne vyhledava temata tykajici se jejich SW na stack overflow a pomahaji uzivatelum. Jednou jsem resil problem, napsal jsem na SO, odpovedel mi nekdo z jetbrains, vytvoril interni ticket, kam jsem poslal dalsi udaje co chteli a druhy den mi poslali verzi s bugfixem na vyzkouseni. Oprava pak vysla v dalsi verzi. Kdyz to srovnam treba s placenym supportem Oraclu...
Možná tě to překvapí, ale to zda je to použitelné tu nikdo neřešil, šlo o licenční politiku. A možná tě to překvapí ještě víc, ale běžně používáme IDE staré třeba 6 let a kupodivu i tak staré IDE umí kompilovat a debugovat. A vzhledem k tomu, že přechod na nové trvá většinou několik let, tak to vlastně ani jinak nejde...
Šest let staré IDE je v případě webových a mobilních technologií použitelné na úrovni notepadu.
Licenční politika typu SaaS je v tomto případě zcela namístě, protože uživatelé nové verze prostě NUTNĚ POTŘEBUJÍ a stejně by museli kupovat nové verze každý rok. Je to úplně jiná situace než MS Office, kde je sekretářce úplně jedno, že má 6 let starý Outlook.