Souhlasim s tim, ze je treba byt pripraven. Nicmene handling posty pro beznou organizaci zvladne bezne kancelarske PC, vhodne doplnene o nejakou live distribuci. Pripadne muzes vyuzit sluzeb nekoho, kdo ty servery ma k dispozici.
Pokud nekomu potrebujes neco poslat, tak to NENI problem. Viz RFC 2821.
Plne souhlasim s Tebou, ze na to firmy pecou.
Co se tyka vynuceni, AFAIK standardni doba mezi pokusy o doruceni je 4hodiny a AFAIK ETRN jeste stale hodne SMTP serveru implementuje :-)
No, minimalne ten zalozni server bys mel mit pripraveny a nainstalovany (nebo na to mit jine reseni). Protoze kdyz Ti odejde HW, tak nez vyberes / sezenes novy server, nainstalujes ho, nakonfigurujes, tak to bude nekolikahodinovy vypadek.
S tim casem - jak kdy. Mail je sice "z definice" pomala sluzba. Nicmene casto potrebujes nekomu neco poslat rychle a pak je i hodina vypadku hodne.
Jinak mas pravdu v tom, ze v pripade vlastniho serveru muzes neco udelat pro zvyseni dostupnosti, coz u mailu nekde jinde (provider, freemail) udelat nemuzes. To je podstatna vec. Ja jsem spis chtel naznacit, ze firmy sice _mohou_ udelat hodne, ale vetsinou na to IMHO kaslou, i kdyz maji maily u sebe.
Ad DNS zaznamy - ja jsem narazel na vetu "prestoze mate po ruce reseni, ktere problem vyresi za par hodin?". Podle mne soucasti reseni (jejich) problemu je dostat se k poste, ktera ted visi nekde na SMTP serverech ruznych organizaci ;-)
Michale, ale se nehraje na nejakou "prumernou dobu neodstupnosti". E-mail je davkova sluzba (i kdyz se ho nekteri lide snazi prezentovat jako instant messaging pro posilani CDcek) a pokud mi nepujde muj postovni server jednu hodinu, nic se nestane. Pokud nepujde jeden den, je to pruser ... Pokud nebezi pet dni ... dosad sam ...
Pokud mi nepobezi dorucovani e-mailu do mych schranek kazdy patek hodinu, tak se nic nestane (za rok ~50 hodin). Pokud mi to nepobezi 50 hodin najednou, tak skutecne MAM problem.
Navic v pripade firemniho postovniho serveru muzes udelat neco proto, abys mel postu rychleji (treba mit druhej server vedle). V pripade nejakeho serveru s milionem uzivatelu muzes akorat zatnout zuby, protoze se s Tebou nikdo parat nebude. A taky muzes doufat, ze provozovatel zalohuje i adresar nebo doufat, ze se mu neposere middleware, a z Tvych e-mailu nezbyde rezanka.
Co se tyce hackovani DNS zaznamu - pokud mam DNS pod kontrolou (ty ho nemas?), tak staci presmerovat MX zaznam.
Neverim, ze existuje reseni, ktere dokaze stahnout z netu cekajici postu pro nefungujici schranky. Nebo snad vyhackujes MX zaznamu ;-)
Ad odkaz: Porad si troufam tvrdit, ze prumerna doba nedostupnosti jednotlive schranky na nejakem slusnejsim freemailu je vyssi nez dostupnost dosahovana v ramci vetsiny firemnich postovnich serveru. Na Googlu urcite, na Centru a Seznamu nejspis taky :-)
To samé. Přišlo asi 80% pošty.
Ale nejstarší maily nám doteď nepřišly.
Víme to celkem přesně, jde o číslované objednávky + potvrzení o online platbách, což vše vidíme (naštěstí) na webových rozhraních + na záložní poště u jiného providera. A samozřejmě tam budou nedoručené i další "obyčejné" maily.
Mame u O2 domenovy kos, jsme firma a platime jim za tyto sluzby. Vcera nam dosla snad vetsina mailu z 11.3. - 13.3., hlavne more spamu. Dnes od sedmi hodin neprislo ani tuk. Sem tam nejaky ten spam jinak nic. Kdejaky freemail funguje lepe nez tyhle placene sluzby u O2. Uvazujeme o tom, ze ten domenovy kos zrusime a nechame si maily posilat primo na nas mailserver ve firme. Dneskem uz to 5. den, co stahovani posty na O2 prakticky nefunguje a kdyz ano, tak velmi mizerne. Jsem znechucen. Co jim muze tak dlouho trvat?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).