Je časté, že podnikatel chce stále víc. Ale určitě ne všudypřítomné. Je mnoho firem, které si váží svých zaměstnanců.
Před časem jsem mluvil s jedním zaměstnancem Mercedesu , celkem si chrochtal. Dobrý plat a každý 3 rok výměna starého mercedesu za nový model.
Ne nutně, mobilní 3G internet a každá lepší Nokia třeba má nativního VoIP klienta (funguje v novějších telefonech jen ve 3G a WIFI, ve 2G síti je už zablokován, tam je nutno použít Fring, Nimbuzz či jinou aplikaci 3tích stran).
Vždyť ty jeho bláboly nemají hlavu ani patu. Že je možné volat zadarmo přes internet ví snad každý trošku gramotnější člověk. Problém je v tom, že to nejde mimo domov. Jinak řečeno jde o pevnou linku zdarma, což jaksi není "mobilní linka". Takhle "chytrej" jsem opravdu taky.
Druhá věc je s internetem. To že má někdo kliku a má rychlý internet "za babku" nebo dokonce zadarmo tak to není jeho hloupost, ale dost možná neexistence konkurenční nabídky. Bydlím na malé vesnici, poskytovatel je tam jen jeden (plus pár dalších v okolí, ale i tak se stejnou nabídkou) a platím za wi-fi 520 kbit/s 250 Kč za což ve městě bych měl minimálně dvojnásobek, spíš tak několika násobek.
Kdybych volal normálně, tak to provolám klidně za měsíc, ale snažím se držet při zdi :) a raději používám email. Taky není holt živnostník, jako živnostník, takový pokrývač emaily posílat nebude, provolá toho hodně, a bude pro něj lepší použít nabídku nějakého "šedivého" operátora, protože mají ceny oproti koncovým cenám víceméně poloviční.
Wow, tak jsem zjistil, že mě můj vlastní operátor ještě platí za volání na čísla 800, jsem měl dlouhý hovor do pojištovny a ještě mi nějaký kredit na účtě přibyl, tak to je síla.
Myslím, že není dobré buzerovat zaměstnance detailním rozborem každého telefonátu - služební/soukromý, dlouhý/krátký atd. Stačí se domluvit na maximální výši protelefonované částky. Domluvená částka musí stačit na služební hovory a soukromé jsou jako bonus.
Obávám se, že Vaše argumenty jsou na stejné úrovni jako Vaše znalost pravopisu.
Čistě pro informaci: StandarTní znamená, že to má něco společného s praporem (standarTou).
Dále bych si dovolil Vás upozornit, že ne každý je spolumajitelem WiFi sítě, takže argumentovat NEzdaněným benefitem lze jen těžko považovat za korektní argument.
Na závěr: Můžete mi prozadit, proč ten špatný je podle Vás jen "Vodoprd", když nabídky ostatních mebilních operátorů jsou na zhruba stejné úrovni? Že by pořád ještě trauma z nějakého nepříjemného zážitku typu vyhazov na hodinu???
Zopakuj si pravidla českého pravopisu! D i T jsou zcela v pořádku. A pokud jde o obsah: Skype - vlastní síť zdarma. VoIP operátoři totéž. Jak je to dlouho, co Telecom řval kvůli tomu, že mezistání hovory z mobilů lze přes internet realizovat levněji? Dnes už je to o tom, že rozdíly mezi ,,klasickou" a internetovou komunikací jsou prakticky smazány (všechno jede digitálně), ale opové stále hřeší na to, že většině technických negramotů to nedochází, takže spousta lidí platí za to, co by mohla mít snadno zdarma! Ale kdo chce kam... Já osobně utratím za své telefonování 250 - 300 Kč ročně a to provolám měsíčně kolem 15 hodin do destinací jako Austrálie, Kanada, Nový Zéland, Slovensko a dalších. Navíc, díky tomu, že s Vodoprdem nemám nic společného, mám internet 13/13 Mb zdarma.
"Obyčejný živnostník" který provolá maximálně 1000kč ročně? Skoro vám závidím. :))
Ale zkusím to s nima taky - ostatně na test VoIP se chystám už dlouho....
no ono je to tak, že operátor dostává peníze za hovory, které jsou ukončené v jeho síti a ty jsou poměrně vysoké. Proto se jim to může vyplatit. I tak operátoři pracují s celkovou marží 50%. Málokdy operátoři takto razantně zlevňují sms - ty jsou jejich dojnou krávou - náklady na síť minimální a výnos maximální
Krakonoši nešťastný! Pokud v jednom příspěvku použijete slovo standard více než třikrát, tak ho prosím pište gramaticky správně - standarD. Jinak mi tady zase vybuchne "modul ochrany před chybami, co tak tahají za oči, až to bolí (tm)".
K obsahu raději nic psát nebudu, to fakt nemá cenu.
350k je pro ne uz hodne zajimava castka...to budou skakat i z okna kdyz si reknete ;) respektive maji takove spravne levels :))
0-10 000 = pan nikdo pripadne mobily za lepsi cenu
10-50 = firma co jim stoji za benefity
50-100 = velke slevy a telefon na pozadani (neresi se kolik telefonu a jakych chcete)
100+ = ritni alpinizmus :)
Téhle filosofii rozumím; proč ždímat jen volajícího, když mu můžeme nabídnout stejnou ,,láci" a ještě vyždímat něco z volaného, že? Mobilita už dávno žádný nadstandart není, přinejmenším od doby, kdy tehdejší Telecom, pod tlakem GSM sítí, zrušil meziměsta. Takže dnes je to o tom, že většina voice provozu běží přes mobily, čili o nějakém nadstandartu nelze absolutně mluvit, mobilita je naopak standartem a nestandartní (a nejdražší) je používání pevných linek. Takže pro chytračení obrzlodějských opů pochopení nemám a mít nebudu, ostatně je jen otázka času, kdy standartem se stane naopak model Skype, t. j. volání ve vlastní síti zdarma bez ohledu na geografickou polohu obou hovořících.
Pak se nabizí otázka zda je virtuální operátor i malá firma, kde mám služební telefon a ve vyúčtování označím soukromé hovory, které mi pak strhnou z platu?
omlouvám se, teď jsem prošel ceníky a zjsitil jsem že to vyčistili, team nonstop byl možný jen do konce roku..
no bude tender v listopadu zajímavý když řekneme že chceme minimálně o 50 procent lepší ceny-podmínky než sme si domluvili před 2 roky a je nám jedno jak to pojmenují... T-mobile se už minule třásl že to přeplatí jakkoli...
měsíční fakturace na 350k po slevách
? nemáte to trošku mimo? u O2 jsou team nonstop a team profi - jeden se odčítá z volných minut, druhý ne..
ten lepší co se nepočítá do volných minut stojí oficiálně 400,- ale nechá se dohodnout "zdarma" - minimum je 1 kč/měsíc aby to dokázali zúčtovat
velká firma takhle hw nereší - telefony nabere na dotace jen při podpisu - úvazek 2 roky aby jí to nepřelezlo při skončení smlouvy - pak to musí doplatit ona-resp. nový operátor, ale dělá se to přes HW banky, HW budgety nebo kredit na nákup hw (říkejte tomu jak chcete)
dostanete 100-900k kč na 2 roky a za to si berete v ceníkových cenách co chcete co má o2 oficiálně v nabídce a to co nemá vám jeho prodejce (gold partner) rozepíše jako hw co má....
Nemate tak uplne pravdu - treba u O2 to neni zadarmo, ale za mesicni priplatek 50,- v ramci tzv. VPN Nonstop. Jinak O2 zacalo rusit od brezna pro sve korporatni zakazniky vetsinu zvyhodneni, kdy nejvice zaboli nutna vyse minimalniho plneni pri brani telefonu v ramci uvazku, coz ve sve podstate znamena, ze doposavad velka firma brala telefony za 1,- a neresila, zatim co ted nejlacinejsi pouzitelny pristroj stoji okolo 995,- pri uvazku na 24mesicu a plneni 200,-
(vychazim z udaju, ktera maji cisla v RS patrici pod moloch Datart a radu pridruzenych firem)
Nesouhlasím s tím, že trh je už rozdělen a stagnuje. Myslím že to je vina velkých operátorů.
Pořád nevím o kvalitním datovém připojení - co se nabízí je vesměs pomalé, funguje jak kdy a jak kde, a navíc je cenzurované, s nízkým objemem přenesených dat, s uměle vysokou latencí (co kdyby přes to náhodou někdo chtěl telefonovat), a některé protokoly a adresy jsou omezované (např. proto aby operátoři mohli lidi co už zaplatili 500Kč měsíčně za datový tarif dále odírat na předraženém WAPu). Chybí různé kategorie tarifů pro různé druhy náročnosti - od kontroly mailů jednou denně po přenosy většího množství dat (jediné co se nabízí je platit za omezený počet dní), ale technické parametry stejně nic náročnějšího neumožňují.
Ceny za telefonování jsou pro běžného člověka takové, že místo mobilu raději používá VoIP kdykoliv může. Ceny se často argumentují vysokými náklady na síť, ale v jiných zemích není problém volat o řád levněji.
Tahle situace nutí mnohé lidi používat mobilní služby jen jako nouzové řešení, a trh se tím zmenšuje.
"Ve chvíli kdy obchodník nasbírá hodně klientů a jeho příjmy narostou snaží se ho firma pod různými záminkami zbavit a klienty si stáhnout k sobě, většinou se jí to podaří."
To je ta nejhorší česká vlastnost, že neplatí slovo (natož smlouvy...), je to vychcanost a záměrné okrádání.
"u delších i služebních hovorů jsem ji nechal zdůvodnit"
Osobně bych se zaměřil jen na dlouhé soukromé hovory na jedno číslo, tohle spíš už zavání buzerací zaměstnance, ale účinné to je. Každopádně, pokud bys to dělal vícekrát, tak by si ten zaměstnanec už sám musel, byť jen pro svou obhajobu, vést evidenci hovorů, a proč zrovna volal dlouho atd. což by snížilo jeho produktivitu a nebylo to dobré. Ale pokud někdo volá pořád na pár čísel své rodiny, či kamarádů a "vykecává se", tak je to namístě, protože neutrácí jen za hovorné, ale což je o hodně horší utrácí i svůj vlastní pracovní čas, který by měl věnovat firmě! To co jsi udělal ty je ale až moc tvrdé..., ale co když se člověk naštve :).
I když jsem obyčejný živnostník, tak jsem se konečně odhodlal založit si účet u svého prvního VOIP operátora (Mikrotech).
Místo dopisů mám email, pak používám ICQ, Skype, ale volání z mého předplaceného mobilu za 5,4 Kč na pevnou linku člověka opravdu naštve (zvláště, co musí poslouchat různé automaty, znělky a čekat, protože si každý myslí, že voláte za pár desítek haléřů). A zase toho neprovolám tolik, abych se vyplatil tarif, provolám tak 500 - 1000 Kč/rok.
Sice Mikrotech prý není z hlediska kvality hovorů nejlepší, i má nějaké výpadky, ale ceny jsou super, tarifikace 1+1 sekunda a na ty mé hovory jednou za týden, co mě normálně každý stál pár desetikorun bude super, na přijímání hovorů budu mít stále mobil.
Fakt díky za článek a "nakopnutí", jak tu čtu, že účtují velkým firmám 0,1 - 0,2 Kč / minutu, tak už jsem se neudržel. Už se těším, jak se mi na předplacence budou hromadit peníze :) a budu ji tak používat mimo domov. DÍKY!
služebních hovorů jsem ji nechal zdůvodnit proč hovor trval tak dlouho
Tebe mit jako sefa, tak te necham prijit pred kazdym hovorem, at poslouchas a pozaduji notarsky overeny podpis na protokolu o provedenem telefonim hovoru, ktery dostanou obe strany. Pokud clovek neco vyrizuje po telefonu, tak to holt nekdy trva. A zajimalo by me, jak chces dohledat vsechna cisla na ktera volala, kdyz mobilni telefony v seznamu moc nenajdes.
Nerozumím. Co je zaměstnavateli do obchodního vztahu mezi rodinným příslušníkem jeho zaměstnance a operátorem? IMHO nic, nezaměstnává celou rodinu a proto o zdanitelný benefit zaměstnance nejde.
Tohle je klasický český způsob jednání a nedělají to jen operátoři. Zcela klasický příklad jsou firmy využívající služeb externích obchodníků. Ve chvíli kdy obchodník nasbírá hodně klientů a jeho příjmy narostou snaží se ho firma pod různými záminkami zbavit a klienty si stáhnout k sobě, většinou se jí to podaří. S operátory jsem se vypořádal jednoduše, zrušil jsem všechny služby mimo hovorů, snížil jsem paušál a telefonuji minimálně. Když chci s někým mluvit tak si za ním dojdu. Postupně jsem vyměnil všechny tři operátory a je to jeden větší darebák než druhý. Vím, že to firem není dost dobře možné ale hlídáním zaměstnanců se dá podle mě ušetřit až 80%, nešvar jako jsou soukromé hovory a zbytečné vykecávání stále kvete. Já jsem párkrát prošel detailně účet své asistentky, nechal jsem dohledat všechna čísla na která volala, u delších i služebních hovorů jsem ji nechal zdůvodnit proč hovor trval tak dlouho a co nezdůvodnila + její soukromé hovory jsem jí strhnul z platu. Stačilo to udělat dvakrát a její účet klesl o 60%.
"A ještě prosím vysvětlit, jak větší operátor vyjedná se současnou trojkou víc než malý, když ceny propojovacích poplatků stanovuje ČTÚ a povinnost propojit se zajišťuje zákon?"
ČTÚ nestanovuje "ceny" propojovacích poplatků, ale jejich maximální výši. To je drobný rozdíl, byť zatím více méně operátoři aplikují právě ta maxima (výjimky přeci jen nějaké byly). Ale s propojením či přístupem k síti souvisí další jednorázové i průběžné náklady, které již regulované nejsou. A na to se často zapomíná.
Další věcí je, že sice "tak nějak" zákon řeší povinnost jednat o propojení (viz § 79 a násl. ZoEK), ale nestanoví již přímo povinnost smlouvu skutečně uzavřít, a za jakých podmínek... Jen oprávnění ČTÚ do jednání vstoupit a rozhodnout. Čili je okolo toho opravdu dost "obezliček", a na vyjednávací pozici (dost často závislé na velikosti operátora) záleží. A ne že ne.
Myslím, že bychom se mohli shodnout na tom, že mobilita je pro uživatele "přidanou hodnotou", ve srovnání s pevnou linkou :-). Nadstandard to už opravdu není, ale přínos, spočívající v možnosti použití téměř "kdykoli a kdekoli", je stále zřejmý. A to přesto, že se stal součástí běžného života.
Me z toho vychazi, ze kdyby to melo s Fabiema byt podobne jako s O2, tak by spis ta jedna Fabka stala pres milion. Jenze to si prodejci aut nedovoli. (Podobne cenu za SMS v radu korun povazuju za drzost, ktera operatorum bohuzel prochazi.)
vzpomínám si na jeden tendr před 1,5 rokem - key-accounti seděli se svými šéfy na telefonu ve vedlejších zasedačkách, bylo dopředu dané základní parametry - počty telefonů, inetů, zhruba objemy paušálů - to si zákazník řekl..
a pak 2 lidé od zákazníka chodili s A4 mezi kancelářemi s 5 hlavními ukazateli - paušál, inet-paušál, počet minut v paušálu, zahraniční hovory-3 destinace a bonus na telefony(hw dotace..)
ukázali, tolik dává konkurence, co Vy? žádné šílené čekání (firmy si své modely donesly, obchodníci věděli kam mohou jít..) - cestou do vedlejší kanceláře se to trošku podstřelilo, upravilo, zfalšovalo..
takto to šlo 4x dokola (a to bylo již po první nabídce která byla o 50 procent lepší než ceníkové ceny...)
zákazník nemůže "vyhrát", ale může si vybrat nejmenší zlo
bylo hodně poučné pozorovat to praxi (sloužil jsem jako technický poradce když začal nějaký obchodník blábolit věci typu necháme Vám mms do zimbabwe za 0,0001 koruny když nebudeme muset zlevnit hovory..)
ta firma která má 70k měsíčně, 35mbit za to také něco dostává.. znám spoustu vyjednavačů u velkých firem kteří jsou motivováni z úspor a proti nim jsou i protřelí obchodníci od operátorů jako školáci.. ti lidé tendrují velké věci (desítky, stovky milionů..)
vždy platí to že se obchodníci posílají proti sobě a správný tender vypadá tak že se nechají potlouci O2 a T-mobile protřelý obchodník proti sobě (vodafone se na této úrovni neřeší, ta kvalita a služby tam prostě nejsou..).. ideální nákupčí nechá podle Vás protřelé obchodníky proti sobě... komu jde o prémie, vyhazov, kdo má více sádla... pamatuji na několik případů brekotu že prodělají kalhoty ale když došlo na podpis u konkurence tak byli schopni hezky zareagovat.. a nakonec to vždy skončilo "radši za 0, u velkých zákazníků i se ztrátou" než konkurence - se ztrátou se myslí zadotováno z marketingu, od jiných zákazníků, otázka reference, prestiže.. velký obchodník když ztratí 1 klienta/rok je bez prémií, za 2 končí...
vím o 2 firmách v cz kteří kupují pod interní náklady operátora stanovené opovým kontrolingem .. prostě proto že tu ztrátu prestiže v novinách(magazínech) by operátor blbě rozdýchával..
Na jedné straně autor kritizuje, jak novináři skočili na lep O2 PR oddělení, na druhé pak informuje o údajném rozhodnutí ČTÚ jen odkazem na tiskovou zprávu jednoho z účastníků sporu, a ještě to vydává za ověřený fakt (ČTÚ dal někomu svým rozhodnutím za pravdu? Pche, důkaz místo slibů).
A ještě prosím vysvětlit, jak větší operátor vyjedná se současnou trojkou víc než malý, když ceny propojovacích poplatků stanovuje ČTÚ a povinnost propojit se zajišťuje zákon?
Nevím, nakolik je pan Hlavenka telekomunikačním odborníkem, protože se mi zdá, že telekomunikace jsou jedním z mála odvětví, do kterého se zatím výrazněji neopřel.
Co ale vím jistě, že čtyři operátory už nějakou tu chvíli máme, jedná se o Vodafone, T-Mobile, O2 a U:Fon. Takže pokud chce na trh vsoupit nový operátor, patrně bude pátý, jedině že by některý aktuální odstoupil?.
pro úplnost a objektivitu je třeba k extrémně nížkým cenám za hovorné dodat toto: zpravidla se jedná o zákazníky, kteří mají od tel. operátora nejenom hlasové ale zároveň i datové služby, případně mívají ve smlouvě stanoven nemalý paušál či min. hovorné. Ono těch 0,10 Kč/min se zdá být super, ale pokud k tomu je zároveň internetová přípojka 35 Mbps, min. fakturace je nastavena na 70 tis. Kč a pobočková ústředna má 300 čísel, tak už to reálně není 0,10 Kč/min. Při "dobře" stanoveném paušálu může mít zákazník hovory třeba i "zadarmo" (občas to tak bývá).
Takových případů znám několik a neznám ani jeden, kde by ultrahezké ceny hovorů nebyly kompenzovány někde jinde. Oni ti obchodnící jednající s velkými zákazníci nejsou žádný vořezávatka nebo pučmidráti :-) Naopak, bývají to lidé, kteří s hlasem i datama obchodují 8 hod denně po dobu mnoha měsíců či let. Pristrana (= zákazník) si pak snadno naběhne na fintu "... hovory u nás budete mít za 10 hal" a většina lidí tomu i věří.
Na tom není nic zvláštního. Je to proto, že téměř všechny náklady na provoz mobilní sítě jsou fixní. Elektřinu, zaměstnance, opravy, ... musí operátor platit stále bez ohledu na to, jestli zákazníci volají nebo ne. Rozdíly ve spotřebě BTS bez klientů a s maximem klientů jsou minimální. Jediné co se liší je vytížení sítě, a proto se taky ve většině případů platí alespoň minimální poplatek za provolanou minutu.
hodnotím jen to co vidím u ostatních podnikatelů jako jednu z příčin neúspěchu. S férovým jednáním ty nejschopnější snadno stahnete často i s informacemi a daty, která vás posunou skokově vpřed.
To nemusíte být ani nějak zvlášť velká firma. I u těch středních (30 telefonů a víc) je naprosto samozřejmé, že si v rámci firmy volají zadarmo. Pro rodinné příslušníky to samozřejmě neplatí, to by se z toho mzdová účetní zcvokla, protože by šlo o nepeněžní plnění a rozdíl mezi "běžnou cenou" a "firmou poskytnoutou cenou" by se musel vyúčtovat a zdanit jako nepeněžní příjem příslušného zaměstnance. Pokud to nějaká firma skutečně dělá, pak bych věřil že buď na černo, nebo má takových telefonů tisíce a proto se jí vyplatí kvůli tomu najímat další účetní a trávit každoročně o pár hodin víc s auditory.
Bohužel jsme si na to za těch 20 let už zvykli a považujeme to za samozřejmost. Pokud zaměstnanci chtějí za stejnou práci každý rok o 5 procent víc, proč by mělo být nemravné, kdyby i vlastníci chtěli vydělat každý rok o 5 procent víc? Nenasytnost? Jasně, u nás u všech :-) Pokles progrese příjmů přivede k šílenství i dělníka.
Jen upřesnění k článku - Amway nepůsobí samostatně jako šedý operátor, ale využívá služeb TMT. A TMT před 12 lety začala růst právě na spolupráci s Amway...
Zaměstananec stojí veliké peníze a zaměstnavatel ho platí za odvedenou práci. Pokud se to zaměstnanci nelíbí, může to zkusit jinde, případně si založit vlastní firmičku, která může/nemusí prosperovat (hodně závislé na oboru a bariérách pro vstup).
Zkrátka: pokud se vám u zaměstnavatele nelíbí, zkuste to jinde, případně se zkuste stát podnikatelem a možná později i zaměstnavatelem jiných, možná zjistíte, že to opravdu tak snadné není.
"Volajicimu je tak uplne jedno, jestli vola na pevnou linku nebo mobil, protoze ho hovor stoji stejne a rozdil v cene pri volani na mobil doplati volana strana, protoze prave ona si zvolila onu drazsi mobilitu."
Ono to někdy volajícímu tak úplně jedno není, jestli někoho nahání na pevné lince, nebo má řádově vyšší šanci zastižení volaného na mobilu.
Já bych předpověděl spíš PPF, makají na tom jako diví.
A pokud jde o ceny, největší firmy si volají v rámci firmy ZADARMO (O,- Kč/min), mimo pak ten desetník. Platí i pro rodinné příslušníky. Ať si operátoři zkusí jen ceknout!!!!
Těch paradoxů je více: volání v regulovaném roamingu levněji než vnitrostátně, ceny na prepaidu nižší než na retail postpaidu s úvazkem apod. Je to hnus.
Placeni za prichozi hovory vychazi z trochu jine filozofie - jde o to, ze majitel mobilu plati cast ceny prichoziho hovoru, protoze vyuziva jistym zpusobem nadstandardni sluzbu a to sice mobilitu, ze muze hovory prijimat kdekoliv. Volajicimu je tak uplne jedno, jestli vola na pevnou linku nebo mobil, protoze ho hovor stoji stejne a rozdil v cene pri volani na mobil doplati volana strana, protoze prave ona si zvolila onu drazsi mobilitu.
Logika v tom je, ale nerikam, ze by mi to vyhovovalo. Sam hodne vyuzivam voip a mobil mam spis jen na ty prichozi hovory, moc toho neprovolam, tzn. osobne by se mi u tohoto zpusobu placeni (resp. rozdeleni ceny hovoru mezi oba volajici) markantne zvedly naklady.
Co je na té ceně nepochopitelného a deformovaného? Rozhodující je rentabilita a evidentně u velkých korporací to rentabilní je. Počet volání do vlastní sítě je rozhodující a také vazba na příchozí minuty je velmi podstatná.
LAKOTA.
To je správné označení současného stavu. Partner, kterému jsem tleskal je pro mě dnes nevýhodný a tuším, že bych na tom mohl vydřít víc peněz. Vlatník/investor/akcionář se již nespokojí s růstem a nějaká ta miliarda navíc by se hodila.
Proto je správné aby měl tento partner v ruce nástroj, kterým lakotu O2 trochu ochladí.
Ale nedělejme si iluze, stejný model lze zažít i v běžném zaměstnaneckém pomeru. Vlastníkovi je stále málo co zamestnanec prinásí, za co usilí, které před rokem dostal odměnu za zvýšený obrat/zisk je nyní pokárán, že obrat není ve stejném meziročním růstu. Prd platné, že lakomý vlastník má stále víc, ale už pouhý pokles progrese jeho příjmů ho dovádí do šílenství. Smutné, ale všudypřítomné.
Ono to možná dopadne tak, že O2 přijde postupně o všechny šedivky. Tohle se objevilo na webu jednoho z přeprodejců služeb O2:
V únoru 2011 končí Rámcová smlouva o spolupráci s O2. Smlouva nebude ve stávající podobě pokračovat, protože O2 zcela mění svou strategii. Ta spočívá v:
a) Maximální úspoře nákladů (snížení nákladů na reklamu, propouštění lidí a ukončení smluv s distribučními partnery).
b) Zvýšení tržeb u stávajících klientů formou rušení množstevních slev a převodem klientů na tarify NEON, které jsou výhodné jen zdánlivě.
Propouštění lidí se již teď projevuje ve zhoršené kvalitě poskytovaných služeb. Za této situace ani my nemáme nadále zájem o spolupráci s O2.
V oblasti levného volání se stane naším hlavním partnerem T- Mobile. (Volání s Vodafone pokračuje v nezměněné podobě).
Proto bude nutné, aby ti, kteří budou mít zájem o levné volání, přestoupili spolu s námi k T- Mobile. Kdo nemá zájem o přestup, může dál volat s O2, ale pouze do konce února 2011, kdy končí Rámcová smlouva s O2. Čísla, která nebudou zrušena ke konci února 2011, budou po tomto datu volat za normální tarify O2 určené fyzickým osobám, tzn. cca za 5 Kč za minutu. Volání bude stejně drahé jako to, které jste měli před příchodem k nám.
Pokud O2 bude takto ukončovat rámcové smlouvy všem, rázem se tito klienti budou muset někam přesunout (u zmíněného přeprodejce dojde k migraci tisíců lidí do sítě T-Mobile). A volat za standardní ceny, jaké O2 nabízí u NEONů, to je ekonomická sebevražda...
Nebudu platit něco, co jsem si neobjednal, čili ani příchozí hovor! To by totiž znamenalo, že budu platit za otravování telemarketingem a na to nejsem ani trochu zvědavý. Dnes mne mobil stojí 200 Kč ročně (předplacená karta a z 90% jen příchozí hovory, na aktivní volání mám VoIP). Pokud bych měl příchozí hovory platit, tak mobil poletí i s kartou do popelnice a kdo nebude v mé VoIP síti, nebo nebude mít Skype, bude mít smůlu!
"Virtuální operátor" je především právně nedefinovaný pojem, stejně jako třeba pojem "faktura" :-). Ale všichni tak nějak víme, že je tím myšlen podnikatel bez vlastní sítě, poskytující zejména telefonní služby, jak píše pan Fišer.
Jinak podle Zák. 127/2005 Sb., § 2 písm. e) je operátorem "podnikatel, který zajišťuje nebo je oprávněn zajišťovat veřejnou komunikační síť nebo přiřazené prostředky", takže z hlediska formální logiky by měl být virtuálním operátorem asi podnikatel, který "zajišťuje" virtuální síť ;-).
No trochu mi přijde zvláštní ten rozdíl mezi cenami. Když si koupím jednu Fábii, koupím ji za 200 tisíc. Kdybych chtěl 10 tisíc kusů, asi ji nedostanu za 3.000,- (abych dodržel poměr cen). A pochybuju, že náklady jsou tak rozdílné. Na druhou stranu je čistě vůlí prodejce, za jakých podmínek bude prodávat. Ovšem když se všichni prodejci chovají stejně, na výběr nemáte.
Ten rozdil mezi firemnim a normálnim zákaznikem 0,10 x 7,- mi prijde dost obludny. Ale asi to odpovida me zkusenosti ze zahranici, kde mate s predplacenkou hovory kamkoliv za 0,50 Kc, no a obycejne tarify jsou samozrejme jeste mnohem vyhodnejsi.
Jeste to bude dobry maso, az se terminacni poplatek do mobilnich siti priblizi ke korune a operatori se budou soucasne "blbeckum" normalnim zakaznikum tu premrstenou cenu jeste zvysit, aby jin neklesaly zisky.
Málo: pokrytí nic moc a musíte mít speciální telefon, to se moc nevyplatí.
Svinstvo na tom celém je to, že babka z Horní Dolní, která platí předem, má minutu za 6 a více korun, velká firma za desetník. Kdyby velké firmy měly minutu za padesátník, pro veřejnost by cena mohla klesnout pod tři koruny a operátoři by ještě měli větší zisk.
Nejlepší by bylo americké řešení: terminační poplatky platí volaný a je na každém, jakou smlouvu (tarif) si pořídí a jestli firma bude dávat zákazníkům číslo na mobil nebo raději na pevnou linku.
je pouze hodně nelogický, když maloobchodní cena nějaké služby je nižší než cena velkoobchodní. Když navíc VO cenu stanovuje stát, tak to znamená, že žádný jiný (= vojpový) operátor nemá šanci nabídnout své služby zvlášť velkým zákazníkům. To se zdá být hodně deformované tržní prostředí.
By mne celkem zajímalo, kdyby jim třeba U:fon, nabídl telefony za nějakou rozumnou cenu a přislíbil že cenu za volání jim nechá jakou mají teď s voláním ve vlastní síti zdarma, kolik by z toho půl milionu získal?
Jsme firma s asi 5000 zaměstnanci a minutu máme od O2 za 17 haléřů. A za tuto cenu zároveň prodáváme i našim nezaměstnancům v regionu. Celkově máme kolem 7000 zákazníků. Vše za podpory O2 v honbě za minutami.