je pouze hodně nelogický, když maloobchodní cena nějaké služby je nižší než cena velkoobchodní. Když navíc VO cenu stanovuje stát, tak to znamená, že žádný jiný (= vojpový) operátor nemá šanci nabídnout své služby zvlášť velkým zákazníkům. To se zdá být hodně deformované tržní prostředí.
Co je na té ceně nepochopitelného a deformovaného? Rozhodující je rentabilita a evidentně u velkých korporací to rentabilní je. Počet volání do vlastní sítě je rozhodující a také vazba na příchozí minuty je velmi podstatná.
No trochu mi přijde zvláštní ten rozdíl mezi cenami. Když si koupím jednu Fábii, koupím ji za 200 tisíc. Kdybych chtěl 10 tisíc kusů, asi ji nedostanu za 3.000,- (abych dodržel poměr cen). A pochybuju, že náklady jsou tak rozdílné. Na druhou stranu je čistě vůlí prodejce, za jakých podmínek bude prodávat. Ovšem když se všichni prodejci chovají stejně, na výběr nemáte.
Na tom není nic zvláštního. Je to proto, že téměř všechny náklady na provoz mobilní sítě jsou fixní. Elektřinu, zaměstnance, opravy, ... musí operátor platit stále bez ohledu na to, jestli zákazníci volají nebo ne. Rozdíly ve spotřebě BTS bez klientů a s maximem klientů jsou minimální. Jediné co se liší je vytížení sítě, a proto se taky ve většině případů platí alespoň minimální poplatek za provolanou minutu.
Me z toho vychazi, ze kdyby to melo s Fabiema byt podobne jako s O2, tak by spis ta jedna Fabka stala pres milion. Jenze to si prodejci aut nedovoli. (Podobne cenu za SMS v radu korun povazuju za drzost, ktera operatorum bohuzel prochazi.)
no ono je to tak, že operátor dostává peníze za hovory, které jsou ukončené v jeho síti a ty jsou poměrně vysoké. Proto se jim to může vyplatit. I tak operátoři pracují s celkovou marží 50%. Málokdy operátoři takto razantně zlevňují sms - ty jsou jejich dojnou krávou - náklady na síť minimální a výnos maximální
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).