Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Proč byl indos.cz off-line? od Tomáš Kapler - povím vám příběh: Před dvěma nebo třemi lety jsme...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 8. 2002 14:15

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    povím vám příběh:
    Před dvěma nebo třemi lety jsme omylem nezaplatili doménu (byl zadán špatný e-mail, takže nám nepřišlo upozornění). Všimli jsme si toho ráno, když nám nefungovaly e-maily.
    Tak jsem vzal 8 stovek a běžel jsem na banku, kde má nic účet. Tam jsem složil peníze a s potvrzením jsem běžel do nicu. Při nejbližší dávce zpracování byla naše doména zprovozněna. Výpadek byl jeden den. A to jsme na tom měli pět e-mailů a ne pět tisíc.
  • 30. 8. 2002 1:51

    Patafista (neregistrovaný)
    To máte dobré. Já kdybych měl běžet na NIC.cz, tak si nohy ušoupu. Bydlím 300 km na východ. A tak když jsem potřeboval změnit jeden údaj v registraci, poslušně jsem vyplnil formulář na webu NICu a také jsem poslušně poslal faxem potvrzení této změny (podat změnu pouze OnLine u NICu nelze.
    Po týdnu mi z NICu přišel e-mail (bez adresy, bez předmětu, evidentně generovaný strojem, ve kterém jsem se dozvěděl, že změna registrace neproběhla, protože jsem ji neautorizoval (faxem, dopisem). Napsal jsem NICu slušný e-mail, že autporizace jim leží už týden ve faxu a poslal jsem fax znovu.
    Stejná situace se opakovala ještě dvakrát, vždy se stejným výsledkem. tato událost se nestala v pravěku internetu, nýbrž před cca 3 měsíci.

    Výsledek je ten, že dodnes nemám provedenu změnu registrace a neustále dokola posílat faxy se mi nechce.
    Ale, počítám s tím, že jak budu mít cestu do Prahy, zastavím se na NIC.cz a budu se je snažit naučit vstát od svých stolů, na kterých zřejmě neustále dokola počítají ty miliony, a ukážu jim jak se z faxu vybírají přijaté zprávy.

    S pozdravem Patafista
  • 30. 8. 2002 4:32

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, CZ.NIC nema svatozar a rozhodne neni bez chybicky, dovedu si predstavit i to, ze se jeden fax ztrati nebo dojde totalne necitelny, ale kdyz rikate, ze se stejna situace opakovala trikrat, tak to znamena, ze nejde o nahodu - a pak ma CZ.NIC spadeno specialne na vas (coz zni preci jen nepravdepodobne), nebo to nefunguje nikomu (coz je take spise nepravdepodobne), nebo preci jen neco nebude v poradku na vasi strane. Mozna byste mel pozadat o radu sveho technickeho spravce - ostatne od toho ho mate.
  • 30. 8. 2002 10:03

    Patafista (neregistrovaný)
    Technického správce čeho? Faxu? Nebo domény? Nevím jak by mi mohl pomoci technický správce s odesláním faxu. :-)
    Jinak myslím si, že na mě NIC.cz spadeno nemá, nevím ostatně proč. Mám jen jednu ubohou malinkou vlastní doménu, takže určitě nejsem pro nikoho nebezpečný:-)
    Spíš si myslím, vzhledem k tomu, že i ta oznámení o nedoručení potvrzení generuje systém, nikoliv člověk, že se jim prostě někde můj fax ztratil.
    To je ostatně má hlavní výhrada vůči NIC.cz, jsou hlavním "opatrovatelem" českého internetového světa, ale bez papíru nelze provést ani změnu jedné položky v registraci. k čemu tedy vůbec je online registrace, když vše co v ní provedete musí být potvrzeno písemně?
  • 30. 8. 2002 14:13

    Lubor Kolar (neregistrovaný)
    Oni v NICu maji asi na vsechno pouze roboty. Kdyz jsem tuhle faxoval hromadne potvrzeni, pripsal jsem tam vyslovne, ze v pripade problemu si preji byt kontaktovan e-mailem tim a tim, popr. na tom a tom mobilu. Kdyz jsem se odpoledne vratil do kanclu, z faxu byl vylezly papir od NICu, kde bylo uvedeno, proc co nejde. Je fakt, ze bych byl naivni myslet si, ze za stovky milionu, co NIC inkasuje, taky lidem nabidne odpovidajici sluzby. To by musela stat domena ne 800Kc, ale 8.000Kc na rok, aby to k necemu vypadalo.
    Tim k necemu vypadalo myslim on-line system registrace domen s prijmem platby pres platebni karty a nejrozsirenejsi banky (nebo snad NIC nenajde 1-2 tisice za rocni vedeni uctu?), _osobni_ reseni problemu, funkcni rozesilani e-mailu (stalo se nam, ze klient uvedl jako kontaktni e-mail, ktery pozdeji zrusil). Ty robotem posilane vyzvy tudiz nikdy nedorazily, kam mely a na NICu nikoho nenapadlo pouzit dalsi z uvedenych kontaktu (platnych, jako telefon, fax nebo pisemna adresa). Samozrejme ze castecne byl na vine klient, ze uvedeny e-mail zrusil, ale v NICu by mohli (kdyby je prinutil trh a nemeli monopol) na zakladne nedoruceni mailu pouzit dalsi kanal. Ostatne - tak me ted napada, k cemu slouzi ty dalsi udaje, co se zadavaji (adresa, telefon apod.)? Ja neznam nikoho, u koho by NIC tyto informace vyuzil, naopak znam radu pripadu, kdy na adresy - postovni, ne maily (i kdyz ty taky :-) - uvedene v NICu byly zasilany reklamni nabidky).
  • 31. 8. 2002 1:01

    Robert Němec (neregistrovaný)
    CZ.NIC samozřejmě není bez chyby, ale jinak s nimi mám velmi dobré zkušenosti. Příklad:

    Jeden náš zákazník měl u své domény uveden jako kontaktní poštovní adresu adresu svého bývalého správce. Na tuto adresu byla doručena faktura. Na nás bylo, abychom dostali fakturu do účetnictví klienta. Zavolal jsem na CZ.NIC, ti zavolali bývalému správci, zda ji vede v účetnictví, a když řekl, že ne, poslali ji našemu klientovi na jeho adresu. To vše asi během patnácti minut.

    Jinak neodpovídají jenom roboti, ale i lidé, a opravdu řeší problémy a pomáhají.

    Ale ten on-line účet u eBanky (a třeba dalších pěti velkých bank, aby nebyla diskriminace) by vážně mohli zavést. A platby na více let dopředu.
  • 1. 9. 2002 8:11

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Domeny, pochopitelne. Psal jste, ze jste "to" zkousel uz trikrat - verim, ze fax se mohl ztratit jednou, mate-li hodne velkou smulu tak dvakrat, ale nechce se mi vertit, ze se ztratil trikrat po sobe. Takze usuzuji, ze problem nebude s tim, ze se fax ztratil CZ.NICu, ale ze ho bud' posilate na spatne cislo, nebo obsahuje nespravne udaje, nebo ho nepodepsala spravna opravnena osoba. S tim prvnim vam asi nepomuze nikdo (mozna ten spravce faxu), ale od rada co mate napsat na potvrzeni a kdo ho ma podepsat by mela byt zcela samozrejme ziskatelna od technickeho sprace, ktery tomu, zcela jiste, rozumi a bude to pro nej hracka.
  • 2. 9. 2002 8:52

    Lubor Kolar (neregistrovaný)
    No, prijde mi ponekud komicke, ze by nikdo v NICu nezareagoval na fax s nespravnymi udaji nebo podepsany od spatne osoby. Jednak napr. mne se NIC vzdy ozval (byt na jiny kontakt, nez jsem uvedl), ale aby se neozval vubec, to snad nemuzete myslet vazne. Nebo kdyz dostanete fakturu se spatnym DIC, taky nic nedelate a cekate, az si to odesilatel _sam_ uvedomi a posle opravenou?
  • 2. 9. 2002 9:30

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Spekulujete nad spekulacemi :-(

    V pristim kole uz budeme urcite znat i nazor Jana Tleskace ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).