Provize mi až tak nevadí, jak bylo řečeno ani karty nejsou zadarmo. Ale je pro mě NEPŘIJATELNÉ abych českého zákazníka poslal na stránky v angličtině aby tam zadal údaje o své kartě.
Jasně, tady na Lupe asi "zná PayPal každý", ale pro většinu BFU je to neznámá stránka, které navíc ani nerozumí. A když pořád v televizi slyší jak lze po internetu přijít o peníze na účtu tak prostě k nějakému "americkému webu" nebudou mít důvěru tam takové údaje zadat. Navíc si ještě někteří z nich budou myslet, že jsem je chtěl "pomocí těch američanů" okrást.
Jakmile bude PayPal podporovat češtinu, stane se i rozšířeným u nás. Dokud jí nemá, je použitelný jen pro úzký okruh českých zákazníků a ostatní spíš jen odradí.
Tenhle argument ale má váhu v případě, že nezavedete PayPal a místo něj investujete do karetní brány ČS nebo někoho takového. Pak celkem nemohu jako zákazník nic namítnout a taky nenamítnu. Pokud ale pro karty nezavedete nic, tak pak je to jen výmluva - přece by nikdo ty neznalé Paypalu do něj nenutil, když to neznají, tak použijí dobírku atd.
A jedna poznámka na téma úzké skupiny zákazníků - ona je ovšem na místě otázka, kam ta "malá skupina" spadá sociologicky. Je poměrně pravděpodobné, že korelace jevu "chce platit Paypalem" a "je poměrně solventní a jako zákazník cenný" nebude malá...
Souhlasím, uvažoval jsem o zprovoznění Paypalu na menším projektu. Implementace byla až směšně jednoduchá, poplatky pro ten projekt akceptovatelný.
Potom co jsem zjistil, že to nejde dát do češtiny a z Paypalu mi odpověděli, že to fakt nejde a že neví kdy to bude, tak jsem šel jinou cestou. Hodně lidí by ta angličtina asi odradila.
Moneybrookers používá třeba platební systém PayU a bránu mají v češtině. určitě výhoda.