Mam podobne zkusenosti i s kamennymi obchody. Zakoupil jsem u T.S.Bohemia v Olomouci zbozi, ktere slo nasledujici den reklamaci. Nefunkcnost. Stav reklamace lze dle T.S.Bohemia sledovat pomoci internetu, mailu nebo telefonu. Nahlizel jsem tedy na stranku s reklamacemi, ale stale zde byla pouze informace o prijeti a stav nevyrizeno. Zhruba v polovine reklamacni doby jsem napsal na e-mail a pokusil se asi 3 x zavolat. Na e-mail nulova reakce, telefon nikdo nezveda. V poslednim, ctvrtem tydnu reklamace jsem poslal e-maily dva, jiz na konkretni osoby z reklamacniho oddeleni, nic. Telefon nikdo nezveda. 3 dny pred koncem reklamacni lhuty se polozka na internetu zmenila. Vadne zbozi bude vymeneno. Jsem rad, ale ...
Mimochodem, pokud budete mit problem ze zbozim do 6 mesicu od zakoupeni,bere se to tak, jako ze toto zbozi melo vadu pri zakoupeni a zakaznik ma pravo na jeho okamzitou vymenu za nove, vraceni penez, pripadne na primerenou slevu, aniz by zacalo bezet reklamacni rizeni. Viz. § 616 az 627 Obcanskeho zakoniku a dale § 19 Zakona na ochranu spotrebitele
To je sice pravda, ale bohuzel prokazovani je na strane obchodu a ne zakaznika. Takze oni jsou povinni postupovat podle zakona a pokud ne, tak jim tam tu vec nenecham a celou vec predam pravnikovi a muzu Vas ubezpecit, ze budou platit jak mourovati.
Pokud nejste podnikatelem, tak tvrzení, že jsou velkoobchodem a že mají někde napsané, že se řídí jen a jen obchodním zákoníkem je podle § 262, odstavce 1 naprosto irelevantní, máte právo (a oni povinnost) jednat podle občanského zákoníku.
je pravda, že pokud je to do šesti měsíců od nákupu máte právo na vrácení peněz či nový kus, to ale ni nemění, že i v této lhůtě má obchodník 30 dní na posouzení a vyřízení reklamace, takže se může stát, že si něco koupíte, doma zjistíte, že to je nefunkční (né všechno se dá odzkoušet na prodejně) a pak čekáte měsíc na vrácení peněz nebo nový kus.
Po dobu reklamace muzete pozadovat zapujcku, pripadne si pronajmout vyrobek jinde a prodejce ten najem zaplati. Takze je v jeho vlastnim zajmu aby reklamace byla rychla. Je totiz povinen uhradit veskere naklady ktere vzniknou ve spojitosti s reklamaci (= dopravu + pripadne zpusobene ztraty z duvodu nemoznosti vyrobek uzivat).
ja sem u nich za posledni rok reklamoval 2x - jednou nefunkcni pamet a podruhe shorelej zdroj na novym PC...oboji do 3 dnu vyreseno vymenou za novy kus...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).