Článek je podle mě trochu zavádějící. Jak už někdo uvdel výšek, nelze bodovat tím způsobem, jak to dělá autor. Úvodní stránky jsou vždy různě rozsáhlé, a tři bannery na jedné stránce nejsou to samé co na jiné. Co se týká samotných bannerů, zatím podle mě neexistuje u nás jiný vhodnější způsob internetové reklamy. Internet v USA je o kus dál než u nás a točí se v něm nesrovnatelně větší peníze. Ten, kdo reklamu na internetu kritizuje (tím nechci nijak autora článku napadat, ten pouze hodnotil stav reklamy na českých webech), tak by měl počítat s tím, že bez peněz se internet rozvíjet nebude. Má-li být obsah stránek zajímavý, musí se do něj investovat. Určitě by bylo možné, že by se reklama odsunula, ale to by tady nebyl zas takový obsah, který je tu nyní. Navíc nesmíme opomenout fakt, že tu také existují firmy, které na webu chtějí inzerovat.
Trochu zavádějící je i myšlenka, že bannery a reklama zdržují načítání stránek. Maximální velikost banneru je 20 kilo a překračována je jen opravdu výjimečně. V konečném výsledku se tak načtení zdrží jen o několik málo sekund. Navíc - jesli jde někomu opravdu jen o obsah a bannery ho ruší, tak ať si vypne načítání obrázků.
Vidim, ze se s rozhorcenymi reakcemi ozvali predevsim provozovatele tech serveru, ktere maji reklamy hodne. Sekunda ma na uvodni strance dokonce ctyri bannery...
Ten argument o poctu reklam zavislych na vyprodanosti serveru uvedeny Danem Docekalem je podle me zavadejici - jak je v clanku zmineno, jen velmi malo serveru ma nejakou vyznamnejsi vyprodanost, vetsina impresi jde do vymeny. Prave jsem se podival na homepage Sveta namodro a na 3 pozicich 468x60 a 1 pozici 150x600 byla vzdy vymena IMS, nikoli placene reklamy.
Ctyrbannerova Sekunda ma vyprodanost prakticky nulovou, ovsem tam jsou ctyri bannery nejspise vysledek tlaku MIA (vyplyva z funkce jejiho rovnostarskeho vymenneho systemu, kdy temer vsechny clenske servery IMS dostavaji stejne impresi nezavisle na sve navstevnosti).
MIA nema zadny vymenny system a nikdy ho nemela. A to ze se nekdo trefi na vymennou reklamu a nevidi tu komercni neni ani tak slozite. Jenze to by to nejprve chtelo vedet jak reklamni systemy realizuji komercni reklamu (tj. jakou maji peridiocitu rekalkulace, jak jsou kampane definovany, v kterou cast dne/tydne maji priroritu a tim se spotrebovavaji).
Je uplne jedno kolik je kde pozic a co na nich jede - dulezite jsou skutecne komercni vysledky. Tj. zda se z toho da zit. To ze nekde je hodne banneru neni tlak MIA (nepochybuji o tom ze sekunda si tam dala to co chtela, MIA bude tlacit az v okamziku kdy bude preprodano a nebude kde zobrazovat) ale tlak ekonomiky. Mam-li sanci neco prodat, byl bych vul abych to neudelal.
Na prikladu tohoto autora je videt jeden obecny nesvar - proste ho neco napadlo, vyblil to na papir a vubec se nezajimal o to co, proc a jak. Ma na to samozrejme pravo a je to jeho nazor, akorat je to skoda.
Vymennym systemem MIA jsem myslel IMS house kampan, ktera bezi v dobe, kdy se nezobrazuje komercni inzerce. Pokud se pak na plochach clenskych serveru IMS zobrazuji bannery prave techto serveru (a to casto i vlastni banner - tj. napr. na Intervalu se objevuje i reklama na Interval), nevim, jak jinak bych to mel nazvat nez vymenou. Ostatne pokud je uz ve druhe vete souslovi "vymenna reklama", pricemz v prvni je poprena existence vymenneho systemu, svedci to o urcite schizofrenii...
Moje osobni zkusenost je, ze v zajmu MIA je prave z duvodu toho, ze IMS house kampan funguje tak, jak funguje (temer vsichni dostavaji stejne impresi), aby na clenskych serverech bylo co nejvice reklamnich ploch. Plati to i pro servery, ktere maji pouze mizivou sanci byt nejak vyrazneji vyprodane, protoze v soucasne dobe velke weby (Svet namodro, Trafika atd.) efektivne dotuji ty mensi impresemi. Pokud mas Dane jiny nazor, tak v MIA leva ruka nevi, co dela prava.
Predpokladam, ze Svet namodro zrejme zobrazuje reklamu vzdy tehdy, kdyz ho zrovna ja nectu (nekdy brzo rano a o vikendech?), protoze podle toho, co jsem na nem dosud videl, je komercni reklamy max. 25% (a to bych jeste rekl, ze jsem prestrelil). IMS house kampan poznam spolehlive, myslim, ze uz drtivou vetsinu banneru clenu IMS znam nazpamet.
Tolik dalsi kolo uspokojovani mych emetickych sklonu...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).