No, diverzifikace portfolia je rada z oblasti tzv. "knizecich".
Pridavat produkty muzeme jenom kdyz nam to marze na core produktu umoznuje bez zhorseni jeho kvality. To nerespektuje dnes temer nikdo.
Zapominate na trendy ktere jsou spatne samy o sobe.
Priklad ? Diverzifikace. V kazde ucebnici marketingu (protoze ty od sebe navzajem opisuji) je diverzifikace portfolia popsana jako jedna z metod expanze/udrzeni pozice na trhu kterou musi pouzit kazda firma pokud chce prezit. Vysledek ? Firmy rizene frikuliny ktere delaly vyborne nejaky svuj core produkt ted najednou rozjizdeji dobyvani dalsich segmentu trhu nesmyslnymi produkty jejichz rozjezd financuji z vynosu core produktu cimz omezuji investice do jeho dalsiho vyvoje a podpory, coz nakonec ucini core produkt stejne spatnym jako jsou ty diverzifikovane.
Nemyslím, že je to dobrý příklad špatného "trendu", ale je to dobrý příklad špatně aplikované rady.
I na diverzifikaci platí to, co už jsem psal. Přidávat produkty můžeme jen když zvládáme současné portfolio. Spousta firem zvládne přidat jeden další produkt. Už to ale nedokáže 3x po sobě v jednom měsíci, když na to nemá zdroje - hlavně lidi a organizační strukturu. O peníze jde v tomto případě IMHO spíš na posledním místě.