Už asi rok sháním nemovitost určitých parametrů, a na serveru Sreality jsem každodenně strávil 15 minut, ale třeba i hodinu. Dost jsem si ho oblíbil, protože mi nahrazoval procházení desítek různých stránek různých realitek. Ty stránky byly podle mě celkem dost dobré, i když dejme tomu byly zde drobné nedostatky, ale to byly drobnosti a jinak mi velice vyhovoval. Proti tomu, co je teď, to bylo geniální. Nějak nechápu, proč se provozovatelé tohoto (dle mého subj. názoru) nejlepšího serveru svého druhu rozhodli spáchat obchodní sebevraždu. To co na adrese sreality.cz vidíme dnes, je čiré zoufalství. Vyhledávání nemožné, nedokonalé, nedotažené. Zobrazení výsledků nepřehledné. Prostě krok zpět. Možná grafika je o něco líbivější, ale k čemu tom když funkčnost stojí za prd. Konkurence musí jásat, já z toho radost nemám. Tohle se fakt nepovedlo !!!
Milý pane produkční,
popíšu Vám to ze strany vašeho bývalého inzerenta, kterým jsem se dnešního dne stal spolu se svými kolegy z naší realitní kanceláře, kde rozpočet na "nové" sreality jsme raději utratili na jiných realitních serverech a printové inzerci ...
Když jste oznámili nový obchodní model v době, kdy v realitní branži řádí krize a nabídli nám tak navýšení nákladů za inzerci u vás o cca 100-150%, navíc stylem berte to nebo si trhněte, nelíbilo se nám to... i vyvolali jsme spolu s myslím všemi dalšími RK diskuzi s vámi i mezi sebou, na kterou jste vůbec nebyli připraveni... na naše dotazy nikdo dodnes neodpověděl, nikdo nám nezavolal, aby za ty statisíce, co jsme u vás dosud utratili, poděkoval za spolupráci a vysvětlil co a jak... dodnes váš "obchodní zástupce" se tváří, že vy jste prostě třída, a my ten póvl, který když u vás neinzeruje, tak nebude... opak je však pravdou - dnes už u vás nejsme a obchody nám kupodivu běží dál... ono je to možná tím, že na vašich "nových" srealitách teď máte asi jen 20 000 kusů nabídek, což jste umně skryli ( dřív byly počty inzerátů na hlavní straně )... Také návštěvnost vám ihned klesla, aby ne, ten váš vyhledávač beta stojí prostě za prd, ten starý byl alespoň praktický - sice nebyl tak kůl, ale dalo se v něm něco najít...
Takže shrnu dnešní stav - proč bych měl já jako zadavatel inzerce a váš zákazník platit vám za to, že jste mi jen přidělali práci ?? myslíte si, že máme času nazbyt, abychom ručně zadávali všechny naše inzeráty, když sata která jsme u vás měly někam zmizely ?? nechápu jediný důvod, proč bych to měl dělat...
Sečteno a podtrženo - není to tak, že realitní trh nedozrál u nás vašich skvělých představ, ale někdo na seznamu udělal obrovskou botu, která se myslím jeho akcionářům nebude líbit, neboť to co jste předvedli, bude následovat obrovským propadem vašich příjmů a hlavně - ztratili jste důvěru zadavatelů inzerce... a ta vás živila, ne kolik máte návštěvnost... pokud totiž peníze, které jsme u vás utráceli dám do jiných serverů a sečtu jejich návštěvnost - ejhle, mám to za levnějc... a ještě jsou rádi, že u nich jsme a podkuřují nám...
Takže i když jste nakonec pod tlakem trhu ustoupili zpět ke starému obchodnímu modelu, trucovitě jste ponechali tu vaši BETA verzi, která dle všech z branže a také uživatelů - viz příspěvky výše - je zcela jistě horší a ještě si dovolujete tvrdit, že je kdovíjak super...
Abych nebyl jen negativista - malý návod co vás může zachránit - omluvte se všem zadavatelům inzerce, klidně to sveďte na nějakého MBA ( mladý ambicoózní bl.ec ), co to pokazil, vraťte starou verzi zpět spolu s daty, tu pak hezky disajnově vylepšujte dle svého uvážení ... a jděte s cenou dolů - my také musíme, je krize - divil by jste se, jak se změnily naše provizní podmínky a objemy obchodů... což vám nyní taky, ale vy si za to můžete sami...
Přesně to samé mě pobavilo taky. Samé ohánění stoprocentními výzkumy apod. a jak jsou všechny změny super podchyceny přáním zákazníků a o pár řádek níž se najednou dozvídáme, že ty výzkumy jsou nějaké nepřesné: "výsledky z posledních průzkumů ale ukazují, že uživatelé preferují zaškrtávání vícero lokalit podle starého způsobu, a proto jej na Sreality vracíme."
Co se týče hledání dle klíčových slov, opravdu by mě zajímalo, kolik % inzerátů obsahuje klíčová slova v negaci, ve smyslu "nemá balkon", "nemá garáž" apod. Já jsem takový ještě neviděl, ba právě naopak - "balkon" například znamenal výstupek pod jedním oknem, kam se dal odložit tak maximálně horký hrnec.
Celý článek mi přijde jako snůška marketingových blábolů, jak okecat nedostatky a přešlapy.
'určuje vývojář' a 'arogance programátorů'
Víte o tom, že vývojáři jen vyvíjejí co je jim zadáno? Neobhajuji nové sreality, ale nenavážejte se do někoho kdo za to nemůže.
Marketingové bláboly ... Obrázky jsou i v dnešních starých srealitách (pokud někde chybí, tak to i docela poznám). Vyhledávací funkce srealit procházejí během času postupně redukcí - kdysi šlo vyhledávat inzeráty za poslední den, dva dny, tři dny, týden, čtrnáct dní, měsíc, tři měsíce a všechny - až do současného stavu, ačkoliv backend zřejmě stále umí interval libovolný (v parametrech je číslo, napsat se dá jakékoliv a výběr podle něj funguje). Další redukce nových srealit je zrušení multivýběru oblastí - třeba chaty v mém zájmovém okolí reprezentuje výběr okresů Praha-východ, Praha-západ, Mělník, Mladá Boleslav, Beroun, Benešov, Nymburk, Kolín, Kutná Hora, Litoměřice, Jičín, Semily. To v nových srealitách nevyberu, ani když budu sprostej jako Pohlreich. Nemluvě o tom, že byla provedena "demyšizace" a pro zadání oblasti je místo jejího zaškrtnutí nutno šmátrat po klávesnici. Zrušení vyhledávání fráze v textu inzerátu je zdůvodněno naprosto trapně, to by se musely zrušit všechny vyhledavače, protože vždy může být v textu fráze "'hledaná vlastnost' přítomna" nebo "'hledaná vlastnost' nepřítomna". Naopak by sreality mohly vytipovat seznam více podstatných vlastností, které by realitky pouze zaškrtávaly. Ne aby nadále nebylo možné provést tak podstatnou věc, jako vyhledání bytu s garáží.
Za všeho na mne vykukuje arogance programátorů "vědoucích" již ze školy, co je pro uživatele nejlepší a tudíž se o jeho názory celkem nezajímajících. Uživatelsky přítulný software? Na ten je potřeba zapomenout, do kritérií přítulnosti uživatel nemá co kecat, ta určuje vývojář.
Trvám na tom, že nemůže jít o zlepšení, pokud nadále nemám možnost si zobrazit právě nemovitosti z více oblastí za poslední období mající specifické v textu uvedené vlastnosti (byty 1+1, 2+kk, 2+1, Praha 9 či Praha 5 /metro B/, za minulý týden /byl jsem na dovolené/, s garáží /nenacházím rád v autě místo autorádia cihlu/.
Tak doufam, ze to, co je dnes na sreality.cz je april a ze to zitra vratej zpatky do funkcniho stavu.
Chtel jsem ted obvolat 5 realitek, ktere jsem mel vytipovane z minuleho tydne. Otevrel jsem si tedy tech 5 odkazu, co jsem si tehdy poznamenal. Hodilo mne to na nejakou vyhledavaci stranku s uplne jinymi odkazy. OK, neporesili si presmerovani - jsem clovek tolerantni, tohle chapu. Zacinam tedy hledat: a nenasel jsem ani jednu z tech chalup! A to pritom znam jak umisteni, tak id a casto si pamatuju i dalsi klicova slova, ktera v inzeratu urcite byla.
*
Mimochodem, jak jsem hledal na sreality doposud? Dvema zpusoby:
A. Vyberu si asi 10 hezkych okresu (z ruznych kraju), omezim cenou od a listuju.
B. Nebo si zadam klicova slova (napr. hajovna, mlyn, samota, atd.) a opet listuju.
Ani jeden z techto zpusobu nyni nefunguje.
*
Inu, budu pouzivat reality.cz, dokud si to Seznam neopravi.
Jeden muj zakaznik provozuje naprosto imbecilni eshop. Nekolikrat jsem se jej snazil presvedcit, ze jeho napady nebudou fungovat, no nedal se, tak si rikam kdo chce kam ...
Pocitam ze tady to bude podobne, proste managor rek "chci to takle, protoze ja sem nejchystrejsi" a bylo.
Naprostý souhlas s prvním příspěvkem. Pokud nemůžu vybírat z více lokalit (okresů) současně, je to úplně k ničemu. Současně bych také chtěl vybírat z více kategorií - např. rodinný dům + chata/chalupa. A dokonce bych rád, kdybych si výslednou adresu dotazu mohl uložit do záložek a nemusel to příště vyplňovat znovu a znovu jak trotl.
Toto vše umí realitymix a velice dobře to mají také české reality.
Také nechápu, proč nemůžu výběr omezit stářím inzerátu nebo zadat text, který inzerát obsahuje, když to vše dříve šlo.
Vždyť to celé je naprosto nefunkční paskvil, který se nedá vůbec použít. Měli nechat raději stávající verzi, která se (sice s výhradami) dala celkem slušně používat.
On by nebyl technicky problem nechat usera na tu mapu naklipat oblast, ktera ho zajima (c). Jen by nekdo musel pouzivat mozek. Protoze vyhledat gps souradnice uvnitr polygonu je hodne trivialni uloha.
Nerozumiem vete "To, že jsme v první fázi nabídli realitním kancelářím model platby za proklik, stále považujeme za věc, která mohla výkonu jejich inzerce na Seznamu velmi pomoci."
Ano já souhlasím. Pokud si majitel / zadavatel postaví hlavu nejede přes to vlak. Není to ani chyba programátora ani vývojáře. Komu není rady, tomu není pomoci.
Strasne, neprehledne, amaterske ..
Pro predstavu pani IT koumaci: klientce hledam chatu na Berounce tj. mam prvni nutnost od Vami (OPRAVDU neuveritelne)pomatenosti smyslu ve forme zmeny Srealit hledat dle klicovych slov. Nyni mam hledat jak? Obce od obce? Tudiz musim ke konkurenci, toto me opravdu ale opravdu nebavi.
Nazor sdeluji za vsechny realitni maklere a podnikatele co znam a neni jich malo.
ZMENTE TO KE STARE VERZI JINAK BUDETE NA VEDLEJSI KOLEJI!!!!
první příspěvek dokonale popsal všechny moje pocity.
sreality udělaly krok zpátky a kdo ten paskvil vymyslel, nikdy sám žádnou nemovitost nemohl hledat!
na srealitách jsme si našli náš současný dům, ale bydlení pro dceru už budu holt hledat jinde.
Osobně mi přijde, že při vyhledávání není až takový problém se podívat na kontext vyhledaného slova a například pokud slovu "garáž" předchází "není", "bez" nebo "neobsahuje", tak to z výsledků vyřadit. Taková databáze negujících slov se dá udržovat i ručně. Myslím, že takovéto triviality by snad programátoři v Seznamu mohli zvládnout.
Jak ukázala nedávná událost s prvním výsledkem v googlu pro "facebook login", viz např. http://funkatron.com/site/comments/were-the-stupid-ones-facebook-google-and-our-failure-as-developers/, tak není možné přesvědčovat uživatele, ale je nutné vytvořit jim rozhraní podle toho, jak si oni představují, že by daná věc měla fungovat.
Dále nechápu, proč nutit, aby u inzerátu bylo foto. Např. když hledám garáž, tak mě vůbec nemusí zajímat, jak asi tak vypadá.
Jinak jsem byl s Srealitami spokojen a když jsem hledal pronájem, tak bylo velmi pohodlné, že v podstatě všechny nabídky byly buď na Srealitách a nebo Bezrealitkách. Jenom jak tu již někdo zmínil, záložky s vybranými nabídkami by byly velmi šikovné (a to hlavně i bez registrace, přes cookies).
Ještě dodám, že by se hodilo i zobrazování polohy na mapě (např. najedu na server mapy.cz nebo jeho podokno, dám si zobrazovat byty 1+kk a 2+kk a už jen prohlížím mapu). Napadá mne ještě zadat si požadavek nejen na užitnou plochu, ale také na velikost pozemku u domu.
Kéž by se do toho pustil Google, určitě by to měl zpracováno lépe a třeba bychom se dočkali i nějaké aplikace na Androida..
Je to tak, at se jdou s novou podobou bodnout. Pokud například heldám neustále byt na Praze 6 tak ted abych to prolejzal všechno pořád do kolo, to se asi zblázdnili. Jsem zvědavej který server na tuto jejich chybu zareaguje, vyvine uživatelsky příjemné prastředí tak jak jsme na něj byli všichni zvyklí a markeťák na seznamu si to pak může jít hodit a doufám že to tak dopadne.
aspoň si konečně nabijete drž... tedy ústa.
Seznam pokračuje v aroganci, kterou najdete třeba u peněženky - abyste mohli provozovat Sklik anebo inzerci na Srealitách, musíte Seznamu dopředu půjčit peníze!!! (přeloženo jejich slovníkem naplnit si svou peněženku... svou, chacha). Ale když všechny peníze neproinzerujete a požádáte o vrácení zůstatku, Seznam si 20 % zůstatku nechá!
- u předchozí verze Srealit se inzerované nabídky účtovaly zpětně za dané období (měsíčně u velkých a kvartálně u malých inzerentů), nyní musíme nasypat nejprve peníze do peněženky. Tedy, "musíme", ti si myslí Seznam. Nemusíme totiž vůbec nic. Stejně tak, jako používáme Google adwords, kde nám jednoduše strhávají proinzerované částky z firemní platební karty a ne Sklik, kde bychom museli platit dopředu, tak nehodláme používat sreality, ale výběr několika náhradních serverů jako jsou reality na iDnes anebo realitymix. Na iDnes sice platíme taky napřed, ale oni nám za to na rozdíl od Seznamu poděkují a podle velikosti platby nám také dají slevu. Což je v normálním ekonomickém světě normální. U Srealit a Seznamu obecně nejste zákazníkem, ale blbečkem, který má být rád, že si může na seznamu zainzerovat.
Vývojářem je zde pochopitelně míněn ten, který arogantně ignoroval potřeby uživatelů a určil například, že oblasti se nebudou vybírat checkboxem v seznamu, ale zapsáním textu do pole, vývojářem není míněn kodér, který to nakonec takto podle příkazů musel naprogramovat.
Proč je to článek? Protože jsme to chtěli vydat jako článek. Zaprvé budiž dán prostor druhé straně a za druhé je zajímavé slyšet, jak se na to dívá Seznam. Takhle podrobně. Co si z toho vyvodíte k produktu, je přeci na vás jako na čtenáři.
Vaše obhajoba vyznívá trochu slabě - jaký problém by byl dát vlaječku vždy doprostřed ulice? Nebo na jeden z konců, to je fuk - já nevybírám konkrétní dům, ale oblast.
To jste to bezrealitky vážně neviděli?
Jsem starou i novou uživatlkou Srealit od 1.4.2010. Přátelé, dodnes jsem se nedověděla, za co nyní platím.
Abych mohla inzerovat jako firma zakázky, musela jsem uhradit paušální poplatek za 3 měsíce s DPH 9000 Kč. Od 1.4.-17.4. nové Sreality nefungovaly. Sreality zastavily někdy v období od 2.4-16.4. odčítání 1,20 Kč za inzerát. Zřejmě se domnívají, že tímto dají najevo omluvu. Mne však zajímá paušál za toto období. Požádala jsem tedy svého přiděleného pracovníka e-mailem o vrácení části paušálu. Na e-mail mi nepřišla žádná odpověď. Ani "bů" ve smyslu: řešte tuto záležitost formou řádné reklamace, o které jsem se dočetla, ve VSP až po lhůtě promlčení.
Dnes je 7.5.2010. S reality stále neodstranily chyby, které v systému mají. Je jich opravdu dost. Já uvedu např. statistiky. Budete -li sledovat své jednotlivé makléře, nedopídíte se skutečných čísel. Když zadáte vysledovat u makléře počet zakázek od např. 1.5. do 3.5. dočtete se chaotická numera, která neodpovídají skutečnosti. Vycházíte-li ze statistik, dejte si pozor, za co opravdu platíte. Na tuto otázku totiž není možné od Srealit dostat odpvěď a je zcela nemožné vysledovat prostřednictvím statistik nějaký stav.
Pozor,co je nepřehlédnutelné: platíte za každou zakázku, kterou vložíte, bez ohledu na to, kolik jich smažete. (20 zakázek, 2 smažu, 2 vložím. Po staru: nejvyšší počet účtovaných zobrazených zakázek: 20. Po novu: účtovaných zakázek 22.)
Omylem smazaná zakázka? Neschopnost orientovat se v současném chaosu? Právě v to nové sreality spoléhají a to nemluvím o přeexportu zakázek z exp. programů. Taktéž hrazeno. Vtipné ale je, že si nemůžete svůj stav prohlédnout aktuálně, ale čekáte až do druhého dne, abyste stihli ztratit přehled o svých pohybech v editaci :)
Tady ještě podotýkám, že pracovníci Srealit jsou z jiné planety, kde mají jiný čas. Den jim končí ve 22:00 hod a druhý následuje buď od 22:01, nebo od 00:01 nebo někdy k ránu. Vyberte si. Ovšem zakázka zadaná po 22 hod se vám dnes zobrazí už jako včera. Ikdyž Srealitní den končí ve 22 hod. :) Ale co, když nevíte...hoďte si kostkou, nějaké číslo padne...
Proto tam je taky tohle: "Proč budou nové Sreality takové, jaké budou? Produktový manažer Sreality.cz Tomáš Vyskočil odpovídá na naši kritiku: realitní trh jde krok za krokem."
Z toho se snad dá pochopit, že jde o info od produktového manažera Srealit...
Pokud ne, tak se omlouvám, že jsem čtenáře přecenil.