Take je dobre si uvedomit, ze udaje napriklad o podnikatelich
jsou z jineho zakona povinne verejne dostupne vcetne rodneho
cisla. Takze se naskyta otazka, koho ten zakon vlastne bude
chranit. A jeste paradox - mam-li databazi napriklad zakazniku
a nekdo bude chtit byt vyrazen, potrebuji ho vest v jine databazi,
abych ho do te puvodni opet nezaradil. K tomu mi ovsem musi
dat pisemny souhlas.
A trochu vazneji - klicovym mistem zakona je ta cast, kde je
definovano, co osobnim udajem je a co neni, tedy paragraf 4,
pism. a), b), c). A vykladu paragrafu 11, odst. 1, kde se stanovi
informacni povinnost spravce dat vzhledem k subjektu. Ovsem -
co pravnik, to jiny vyklad...
Je samozrejme otazka, jaky vyklad prevladne. Definice v zakone, ale i ve smernici EU je velmi volna. Urcite se ale casem vytvori konsensus nad tim, co jeste ano, a co jeste ne. Nicmene myslim, ze pokud zakon zacne fungovat, az takovy problem to nebude, a myslim, ze uz ted je mozne rict, ktere udaje urcite povazovany za osobni udaje budou.
Take zalezi, jakym zpusobem se bude k interpretaci zakona pristupovat. Ackoliv tento zakon je funkcni v rade evropskych zemi, temer jiste bude vetsina ovlivnenych subjektu hledat "svou/nasi" cestu v jeho interpretaci a nebude se ohlizet na to jak to funguje jinde.
Dal si take myslmi, ze ho bude cekat podobny osud jako zakon o svobodnem pristupu k informacim tedy ignorace povinnosti spravce ze strany velkych instituci/podniku, ignorace prav "subjektu udaju" apod.