Vlákno názorů k článku Proč zhavarovalo datacentrum O2 v Naganu od To je fuk - Vy patrně nebudete insider-mlžič, že ... Plošný upgrade provedený...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 5. 2011 18:17

    To je fuk (neregistrovaný)

    Vy patrně nebudete insider-mlžič, že ...

    Plošný upgrade provedený modrožlutými (na levné HuHu kolovraty) vedl k poklesu technické kvality sítí. A není to jen o konkrétním hardware, ale i o způsobu jeho nasazení. To spolu s radikálním poklesem vnitřních nákladů operátora by mělo v konkurenčním prostředí vést ke stejně radikálnímu poklesu ceny pro zákazníka. Ten zde prostě není. (Druhou věcí je, že HuHu up(down)grade udělali mezitím i oba konkurenti, že ...).
    Možná zde mají číňané co nabídnout, ale zatím to zde prostě nenabízí. To, co se dnes děje mezi žlutou kachničkou na hladině bublinkového rybníka a čínskou HuHu údržbou jejich sítí, je samo o sobě parodie.
    Výše uvedené je jen kamínek v mozaice doširoka rozevřených nůžek mezi kvalitou a cenou služeb O-O. V normálním tržním prostředí by tento stav tolik nevadil, to zde však není.

  • 8. 5. 2011 1:05

    Trident (neregistrovaný)

    Mno hujaja neni nijak spatna firma a rozhodne ma co nabidnout. Cinani uz prestali kopirovat a vyviji. Tady bych si poopravil nazor.
    Krom toho u psiska pracuje mraky cinanu a hardware asi vyrabeji kde?

  • 7. 5. 2011 18:46

    To je fuk (neregistrovaný)

    ... že se občas stane v telco byznysu průšvih.
    Představte si zcela imaginární situaci:
    Pokud byste ve své firmě osekali náklady na provoz a údržbu sítí za poslední tři roky "na krev" - na zlomek původních,
    pokud byste dlouhodobě zanedbávali profylaktiku a periodickou obnovu baterií, klimatizací a dalších komponent,
    pokud byste stále dál omezovali stavy techniků a zbytek lidí dokola motivovali řečmi o blížících se dalších kolech vyhazovů,
    pokud by váš management zajímala u jakékoliv instalace/opravy jen okamžitá úspora nákladů a nikoliv náklady v horizontu 5-10let,
    pokud byste prověřené technologie svých sítí nahrazovali plošně čínskými novinkami,
    pokud byste provoz a údržbu svých sítí postupně outsourcovali čínské firmě (za ceny výrazně nižší, než je u nás obvyklé),
    pokud byste všem svým dodavatelům praktikovali splatnost 180+x dnů a trvalou garanci nejnižších cen,
    pokud by na vašem firemním intranetu zaměstnanci otevřeně psali o svém managementu jako o "nenažermentu", ...
    Tedy pokud by vaše firma opravdu fungovala takto,
    divili byste se tomu, že se jednoho dne náhle něco přihodí?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).