No já mobilní internet zrušil a pro VOIP volání využívám 100% wifi. Jenom když jedu někdy mimo město, tak si to aktivuju na měsíc a tu sníženou kvalitu nějak přežiju, případně beru přes simkový číslo jen příchozí volání... Celkově mobilní operátory považuju za téměř "mrtvé koně", kteří svůj dostih už dávno prohráli. Zbývá už jen nějaká rána z milosti.
Já jsem na spam v diskuzích taky dost alergický a je pravda, že příspěvek pana Fišera, který obsahuje link na firmu nabízející VOIP služby, asi může fungovat i jako spam. Na druhou stranu pan Fišer píše poměrně kriticky a upozorňuje na negativa a možné limity diskutovaných/nabízených služeb. Takže tím odkazem taky pan Fišer dává jasně najevo, že "je od fochu", což alespoň v mých očích dává jeho slovům větší váhu, než slova koncového uživatele, který si to párkrát vyzkoušel, a už je "odborník".
No, ty přezdívky jsou historická záležitost z raných dob Internetu (či třeba předtím FidoNetu), kdy uživatelé byli "komunita". A "přezdívková" identita (např. "můj" ViR), byla mezi členy nejméně stejně dobrá, jako občanské jméno. Mj. i proto, že to například stíralo společenské rozdíly mezi členy komunity z běžného života, a stavělo je to v rámci komunity na stejnou "startovní čáru".
Jde o běžnou věc třeba u skautů, radioamatérů a podobně. Další věc je, že kdyby například Ing. Miroslav Kalousek měl náhodou zájem dejme tomu o VoIP a bylo to jeho prací nijak nesovisející hobby, byla by minimálně část diskuzí zatížena tím, že by mu jeho političtí odpůrci a "nesouhlasiči" u každého příspěvku spílali z úplně jiných důvodů, než by bylo meritum věci :-). Takže já osobně považuji přezdívky za v průměru užitečné...
Ja myslim, ze tenhle clanek byl spis o situaci ve svete, urcite ne u nas. U nas operatori z kvalitou a potazmo cenou datoveho spojeni nejsou zdaleka na urovni jinych zemi.
Datova sit je neskutecne nehomogeni, velmi casto pomala az nepouzitelna, 3G je jenom nekde, odezva site jak pisete je tristni, coz je zakladni potreba pro VoIP a jako bonus tu mame nakonec FUP v hodnotach, ktere se daji stahnout za 5min pri nejake rozumne konektivite.
Obavam se ze v cesku se nemusime opravdu o operatory obavat, tady budou jejich grafy financnich zisku v porovnani s ostatnimi dcerinymi spolecnosti vzdy krasne vysoke.
Dobrý den,
odkaz u podpisu nechť je prosím považován za mou plnohodnotnou identifikaci coby autora příspěvku. Já jsem pro změnu alergický na anonymitu diskutujících a zásadně se hlásím k zodpovědnosti za své názory. Nějak nejsem schopen pochopit, proč jsou v diskuzích používány přezdívky.
Ivo Fišer
Dobrý den,
mobilní VoIP má v tuzemsku technický problém spočívající ve výpadcíh mobilní konektivity. Už několik měsíců na různých místech testuji kvalitu mobilní datové služby a zjišťuji, že prakticky vždy a všude má výpadky mezi 0,1 a 1 sec. Konkrétně jde o kontinuální ping v délce cca 15 min. Kvalita hovorů tak musí být citelně nižší než v prostředí "drátové" VoIP telefonie, což potvrzují i uživatelé mobilního VoIP. Tato nectnost je nejčastější v době silného hlasového provozu. Problém se netýká WiFi služeb, ale ty zase nejsou dostupné všude. Nakolik budou účastníci ochotni sníženou kvalitu hovorů a případná přerušování spojení přijmout z důvodů nižší ceny se teprve ukáže.
Ivo Fišer
www.xphonet.com