Další zajímavý příklad podobného přístupu je Stack Overflow, které začalo o rok dřív než Quora, a v ratingu návštěvnosti podle Alexy je na 193. místě (Quora na 4145.). Stack Overflow je tedy zaměřené jen na programátory, ale v poslední době umožňují zakládat specializované stránky pro další obory, s tím že spoléhají na to že komunita co se zajímá o jeden obor dokáže stránky udržet kvalitnější.
Podobně funguje Expert Exchange a myslim, ze maji i celkem zajimavy obchodni model, kdo hleda odpoved, musi bud zaplatit premium ucet nebo mit dostatecny pocet bodu za odpovezene otazky
navic jsem vyrozumel z nekolika poslednihch newslettru ze svoji knwledge base nabizi pro mensi firmy jako nahradu klasickeho helpdesku
pritom rozsah temat je od zakladni dotazu na OS az po specializovane oblasti uzce zamereneho SW
Má s Expert Exchange nekdo praktické zkušenosti? Na rozdíl od předchozího příspěvku mi totiž jejich "obchodní model" připadá mírně řečeno jako pošetilý, řekl bych, že jde o ukázkový nákup zajíce v pytli. Sice není výjimkou, že člověk padne na přesnou odpověď na svůj dotaz, ale spíše ne (což zjistí z odpovědí) a je potřeba iterovat; v případě EE už by asi byly prachy fuč. No a hlavně, vždycky existuje řada jiných zdrojů informací; výhodou je znalost třeba ruštiny.
Hlavní rozdíl mezi SO a Quorou je to, že u SO je zdůrazněná věcná stránka věci, ne osobní. V podstatě jde o to, že u SO jsou hlasy (kladné i záporné) tajné a kdybyste si vytvořil nějaký klan, který by systematicky hlasoval pro vaše otázky (odpovědi), tak o ty hlasy přijdete. U Quory je hlasování veřejné a IMHO vytváření podobných klanů spíš podporuje.