Dneska jsem u zákazníka tři hodiny řešil problém s DNS.
Na Eurotelu jsem mluvil s (v pořadí):
- hotline
- obchodní pro velké zákazníky
- obchodní pro střední zákazníky
- hotline
- obchodní pro střední zákazníky
- hotline
Nebudu ani uvádět kolik lidí v jednotlivých odd. si nás přehazovalo a vždy se slovy "tohle já nedělám, předám Vás kolegům". Několik lidí neumí zabučet při přepojování. Dvakrát se stalo, že mi to položili úplně! Dobrých dvacet minut jsem mačkal tlačítka na telefonu, aby mě vůbec někam automat pustil. Ke cti jednoho (podle mě nízko postaveného technika) musím připustit, že nám nakonec sám od stolu zjistil co je za problém a poradil jak dál postupovat, ale
to nic nemění na celkovém přístupu firmy TelefujnikaO2!!!
Já sám osobně jsem byl přes sedm let zákazníkem Eurotelu a bez problémů, ale po zakoupení Eurotelu Telecomem a potom Telefujnikou, se jejich přístup rapidně zhoršoval. Na konec to dopadlo tak, že jsem byl jedním jejich zaměstnancem uveden v omyl před podpisem smlouvy. Jakákoliv jednání vedl Eurotel z pozice, že stejně nebudu chtít ztratit číslo, které tak dlouho používám a jednání nikam nevedlo. Odešel jsem od nich, případ dal na ČTÚ a určitě to bude mít soudní dohru.
Pakliže budou stále ztížené možnosti dostupnosti a výběru služeb a ztížené možnosti odchodu od dodavatele k jinému, tak firmy nikdy nebudou jednat se zákazníkem na úrovni.
Ono asi také záleží na tom, jakou úroveň jednání si platíte. Ono opravdu neplatí "náš zákazník, náš pán". Je to škoda, ale je to celkem pochopitelné.
Samozřejmě, v jakémkoliv obchodním vztahu by měla platit jistá míra slušnosti. Ovšem, domnívám se, že pokud je člověk retail zákazníkem (kdekoliv), musí počítat s tím, že v případě problému bude muset na řešení vynaložit více energie, než, řekněme, korporátní zákazník.
Rozhodně nemám v úmyslu nějakým způsobem srážet nebo omezovat práva zákazníka nebo nárok na kvalitní servis. Jenom se snažím ukázat, že pro rozdílné zákazníky existuje i rozdílná úroveň služeb.
Ono se ale toto již promítá v jednání většiny lidí v naší společnosti. Neochota (případně jen za peníze), když přijdete kamkoliv; nemocnice, obchody, markety, autoservisy, benzínky a dalo by se pokračovat, všude se setkávám s laxním přístupem. Přišel člověk, co tu chce, co otravuje.
Nejspíše je to proto, že tržní či konkurenční prostředí nefunguje. Ceny (zisky) jsou většinou všude vysoko nadsazeny, takže dotyčným podnikajícím určitý příjem dostačuje. NEZÁLEŽÍ jim tedy na KAŽDÉM zákazníkovi, stačí jim jen ti co přijdou. A ve velkých městech je lidí habaděj. Je již opravdu málo míst, kde se člověk cítí jako ZÁKAZNÍK.
Nicméně si nemyslím, že by Radiokomunikace byli tím, kdo by na zákazníky takovým způsobem nahlížel. Problém je spíše technicko - komunikační. Když je na straně zákaznického centra člověk, který problematice rozumí velmi dobře a zavolá mu člověk, který problematice rozumí taktéž dobře, většinou není problém. Problém nastává až v okamžiku, kdy za telefonem zákaznického centra sedí osoba, která se teprve zaučuje, případně její znalosti problematiky dat a hlasů jsou pramalé. A největší problém nastane v situaci, kdy takové osobě zavolá zákazník, který není schopný přesně formulovat svůj problém.
Nicméně to tu již zaznělo. Kdo tomu hoví, objedná si službu, koupí si VLASTNÍ kvalitní ADSL modem a službu si doma nakonfiguruje sám. Bohužel je mnoho takových, kteří tomu vůbec nehoví, aby ušetřili, pořídí si samoinstalaci, pak jim to nejde z důvodu vlastní chyby. A ti to lidé pak křičí nejvíce, jaké vlastně ty Radiokomunikace jsou na h...o.
souhlas... desítky minut trávíme s tím, že zákazník do usb modemu napíše telefonní číslo...nebo si pozve odborníka kterej to samý udělá za něj...nebo s vypnutým number lockem píše heslo, případně zamění velikost písmen...nebo nastavují eth modem s vypnutou sítovou kartou v biosu... klasika že když se jich modem zeptá na "vstupní" login a heslo píšou do něj přihlašovací údaje k netu...a tytéž údaje napíšou do outlooku a diví se, že jim nejde pošta...prostě každej člověk je jinej a než se tím prokoušem trvá to, na obou stranách telefonu jsou lidi
Tak mi řekněte vy blbo****, proc to neudelate jako TO2, s heslem a jmenem ktere si nikdo nemusi pamatovat, ha? TO2 ma login i heslo o2 nebo O2 nebo 02 a neni co resit, zadne hloupe logovaci udaje netreba posilat.
Reknu vam jedno a vim co rikam:
TO2 ma kvalitni sluzby (ve vetsine lokalit) a relativne kvalitni servis (urcite se tam prozvonite, alespon v branzi ADSL, na techniky, to u CRA nehrozi!!!), nicmene ma nejvyssi cenu a nejhorsi obchodni podminky (tim myslim limity, ceny ... je dominantni, tak je to logicke, proc by nevydelaval, ma masy a ovce, nedelali bychom to jinak, O2 to dela velmi dobre - ze se to lidem nelibi je jina vec).
RADIOKOMUNIKACE maji (ve vetsine lokalit, kde maji Premium) rozhodne nejlepsi pomer cena/vykon*) (pominu lokality, kam vede optika bez FUP), spolehlivost je mirne nizsi jak TO2, ale administrativa je snad nejhorsi ze vsech co znam.
*) i lepsi jak UPC a dalsi kabelovky...
Pokud neco potrebujete a ted nemyslim blbiny jako pise pan nahore, tak kdyz nevite, na koho se obratit, tak ste nahrany, presne jak pise zamestnanec CRA dole.
Pristup k zakaznikovi a stabni kulturu maji v CRa opravdu na mizerne urovni a jestli s tim urychlene neco neudelaji, tak zaplacou.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).