Ja jsem to pochopil take, ale je to "jeden o voze a druhy o koze". Cisla pochopitelne zajimaji kazdeho, jen jsem upozornil na to, ze cisla, ktera z vyzkumu vylezou, do znacne miry zalezi na tom jakym zpusobem se zadavatel projektu respondentu zepta. A je-li zadavatelem vyzkumu podilu jednotlivych platforem satelitni provider, je zrejme ze se bude ptat tak, aby cisla vyznela v jeho prospech. Neco ve stylu "9 z 10 zubaru doporucuji Colgate".
+1 :-) Mimochodem, v nedavnem clanku o ceskych domacnostech (zadavatelem byl take SES Astra, zajimave, ze?), viz http://www.digizone.cz/aktuality/pruzkum-gfk-satelit-ma-710-tisic-domacnosti/ byly dosti vyrazne nesrovnalosti (cca 180 tisic ceskych domacnosti "v luftu"). Je zrejme ze se zde ucelove haze cisly naprosto lichymi. A znovu musim opakovat, kazdy statisticky vyzkum dopadne podle toho na jakou otazku se zeptate, tedy v zasade na prani zadavatele. Vysledek se pak v titulku zjednodusi (tj. zkomoli), aby to vypadalo dobre a vedouci marketingoveho oddeleni byl pochvalen (nejlepe finance). Klasika :-).
průzkumu byla Astra a zákonitě proto na své statistice dokazuje divákům, kteří jí zatím nevyužívají, co je pro ně perspektivní. Také by mne ale zajímalo, kolika procentům rakouských diváků bohatě postačuje free vysílání DVB-S? Pro koho a proč vlastně budují DVB-T sítě, když se na ně "nikdo" zatím nedíval? Co to udělá se statistikou, až bude u nich analogová tma a bude dokončena DVB-T síť?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).