To se zase dělá z komára velbloud! Reklama je vtipná i líbivá. Učitelka i student milí... A že by snad tato scénka kazila morálku, nebo co? To by se pak musela v TV přestat vysílat dobrá polovina pořadů. Koneckonců - Kofola to má teď dobré, alespoň se o ní mluví. Holt natočili správnou reklamu :-) Kam se na ní hrabe takový První bankovní styk... áááááh! A ten nikomu nevadil?!? Rada pro reklamu prostě nemá co na práci, a tak se zabývají pitominami. A nebo těm mladým závidí? :-)
Chemismus "lásky" může samozřejmě zafungovat i ve vztahu učitelka/žák, učitel/žákyně, učitel/žák, učitelka/žákyně, žák/žákyně, žák/žák a žákyně/žákyně. Dokonce to může být vztah vzájemně milý, příjemný a pozitivní. Může to být ale i vztah reprezentující vypočítavost, vydírání a nechtěnou závislost. To, co se odehrává v komentované reklamě, se ale může dít s nezletilcem, onen mladík občanku v reklamě nepředkládá, a když není vůle snížit věk pro trestnou odpovědnost mládeže, neměly by se snad zavírat "slastně" oči ani před tímto typem porušováním zákona.
Ano, někdo může aktérům v reklamě závidět. Ale byli by to třeba i rodiče mladíka? Pokud není v reklamě na první pohled postřehnutelná okatá nadsázka, domnívám se, že to nesprávně navozuje dojem, že je to zcela normální, ba dokonce vhodné. Ale zatím asi žádný pedagog tento typ studia nedoporučuje.
Ano, patřím do věkové kategorie 65+, ale to ještě nemusí znamenat, že jsem zapšklý nepřející stařík, jen jsem také připojil svůj názor do všeobecné diskuze.
Já osobně Vás za "zapšklého, nepřejícího staříka" nepovažuji ani náhodou. Mnozí daleko mladší se před Vámi mohou stydět, budíte dojem charismatického člověka, který i nesouhlasný názor dokáže vyjádřit noblesně bez urážek. A toho si velmi cením.
Pokud se týká diskutované reklamy - možná, že v ní není na první pohled nadsázka vidět, ale rozhodně ji lze vycítit. Podobně - proč by mladík měl předkládat občanku, když vyučující oslovuje "paní profesorko". Z toho přece jasně plyne, že se jedná o střední školu, ne ZŠ, tudíž zcela jistě není "pod zákonem".
Mimochodem - docela se považuji za "puritána", přesto se mně tato reklama dost líbí. Prostě mně připadá vtipná. Vždyť si povšimněte, s jakou chutí je zahrána, jak působí opravdově, aniž by urážela, respektive nutně kohokoliv pohoršovala. Kdyby se něco podobného objevilo v nějakém "suprovním" filmu, nikdo se nad tím nepozastaví. Nicméně, abych přispěl i kontrastním názorem osoby mně nejbližší - mé ženě se reklama nelíbí, právě především pro onu spojitost se školou, a to se v názorech na cokoliv rozcházíme velmi ojediněle :-) Tak to vidíte..., i doma mi nadávájí... :-)
Naštěstí mé děti již do škol nechodí, ale do systémů, které nyní prožívají na vlastní kůži má vnoučata, už nejsem schopen detailně proniknout. Ne každý navštěvuje ZŠ a SŠ. V jakém věku se může nastupovat do víceletých gymnázií, to snad tuší všichni. Kde je ale jednoznačný předěl mezi učitelkou a profesorkou, to opravdu netuším. To jednoho dne žák dostane občanku, nebo postoupí do vyššího ročníku a z učitelky se stane mávnutím kouzelného proutku profesorka? Podobně možná vnímají ten rozdíl i žáci/studenti? Pedagogičtí odborníci by možná podle tématu v uváděném předmětu našli příslušnou identifikaci ročníku a zaměření školy, to ale většina TV diváků asi neřeší. Proto některé pobuřuje vyjádření Rady pro reklamu, některé "příběh" v samotné reklamě.
Opravdu nevím, možná v tom zbytečně hledám něco nebezpečného pro citovou a partnerskou výchovu mládeže? Nebo zbytečně moralizuji, že není univerzálně vhodné některé "problémy" mládeže nejsnáze řešit "přes postel"? Ale, jak sám uvádíte na případu Vaší paní, nejsem asi sám. Možná by více tolerovala tuto reklamu po záměně aktérů za pohledného tělocvikáře a uhrovitou studentku? :-)
Jistě je to reklama úspěšná. Nevyužívá ale až moc podprahové vnímání diváků ve věkové kategorii, která by možná měla "vlastenecky" preferovat "z prachu povstalou" Kofolu před tradičními Colami a pro kterou je nosné téma reklamy "nejnebezpečnější"?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).