Vlákno názorů k článku Seminář: Marketing především - Letní škola SEO od Petr Klimovic - Tohle je uz asi treti, ci ctvrty dil...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 7. 2004 7:13

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Tohle je uz asi treti, ci ctvrty dil a dosud nezaznel jediny postup jak SEO resit. Marketingove kecy. Kdyby me zajimalo jak SEO prodavat, asi bych tu par tipu nasel, pokud me ale zajima jak seo delat technicky, nevim po tretim pokracovani stale nic. CEOvo mlzeni o tom jak nektere techniky neprozradi bylo asi taky marketing, protoze evidentne se zatim neprozradilo vubec nic.
  • 23. 7. 2004 9:38

    ZD (neregistrovaný)
    :))) říkal jsem to u druhého dílu a bohužel,
    moje tušení se (zatím) potvrzuje :(
    Možná by ten seriál měl být označen jako PR
    (nebo spíš NpR-neplacená reklama;) CEO-SEO.
  • 23. 7. 2004 9:46

    David Nebeský (neregistrovaný)
    V dnešním pokračování jsem alespoň objevil jednu informaci užitečnou naprostým začátečníkům: "Pokud se na website umístí odpovědi na tyto otázky, stránky se naplní nejen kvalitními informacemi pro studenty, ale i klíčovými slovy vhodnými pro vyhledávače. Což je základní myšlenka SEO." Takže jen tak dál, soudruzi, možná se v 158. pokračování konečně dozvíme něco užitečného i my, kteří zase až takoví amatéři nejsme.
  • 23. 7. 2004 10:50

    Jan Petrzalek (neregistrovaný)
    Ono mistre webdesignere nejslavnejsi, kdyz chces necemu rozumet trochu do hloubky, musi se to vysvetlovat vice ze siroky. Je to jako kdyby nekdo nadaval ve druhem dile serialu o webdesignu - "my uz jsem ve druhem dile a ja jeste neumim udelat ani blikajici pismo, samy teoreticky kecy".
  • 23. 7. 2004 15:55

    Venkovan (neregistrovaný)
    Lupa nebyvala pro lidi, co jeste neumi zapnout pocitac a napsat korektni URL adresu. Tento serial sem opravdu nepatri, je rozvlacny a bezobsazny, aspon pro mne je zcela prosty jakychkoliv informaci.
  • 23. 7. 2004 12:53

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    SEO/SEM je marketingová metoda, takže mi přijde vcelku logické a správné, že se seriál zatím věnuje především marketingovým aspektům. Pokud by vás nejprve naučil konkrétní techniky, nebudete možná vědět, jak je správně využít. Dosažení dobré pozice na určitou frázi je svým způsobem to poslední a ve skutečnosti to ani v nejmenším nezaručuje přijatelnou návratnost investic.

    Přesto bych ale tomuto dílu také vytkl určitou nekonkrétnost. V případových studiích je popsána výchozí situace, nikoli však již optimální řešení.

    Např. u "prague appartments" mělo zaznít, že pro podobnou nabídku se silně limitovanou kapacitou jsou jasně nejvýhodnější AdWords (placené odkazy v Googlu), a to i dlouhodobě. Snažit se pomocí SEO plánovitě o pozici na třetí stránce výsledků hledání je, s prominutím, hloupost.

    Také konkrétní příklady frází v první studii ("luxurious restaurants Prague", "traditional Czech restaurants Prague") mi připadají na první pohled poněkud zavádějící, i když jsem je detailněji neanalyzoval a chápu, že se jedná jen o příklady.

    Tyto nedostatky ovšem vyvažuje studie poslední. Ta se povedla a myslím, že se z ní může poučit skoro každý. Ani mně rozhodně neuškodilo, že jsem si ji přečetl.

    Už se těším na další pokračování.
  • 23. 7. 2004 13:24

    Robert Němec (neregistrovaný)
    No, tento seminář vznikal celkem na poslední chvíli. Nikdo se na nic neptal, tak nás napadlo tam dát rychle tři případové studie plus to, co mi minule vypadlo.

    Lidi, prosím, ptejte se! Máte to zadarmo!.

    Další pokračování (analýza klíčových slov) je ve Wordu na 6 stránkách, schválně jsem zvědavý na ohlasy.
  • 23. 7. 2004 20:45

    Radek Štolpa (neregistrovaný)
    Tak dobře, dlouho jsem váhal, ale teď už se zeptám. Budu asi moc konkrétní, ale za to nic nedám. Babička vždycky říkala: "Líná huba, holý neštěstí". Tak k věci.

    Dělám české stránky o Dallasu Stars - klubu HNL. Stránky jsem založil v prosinci 2001 na freehostingu (dallas.d2.cz). Loni na podzim říjnu jsem je přesunul na doménu www.dallas-stars.cz. Chtěl bych se zeptat na optimalizaci úvodní stránky na klíčové slovo Dallas Stars.

    Mám Pagerank 4, a ve výsledcích googlu (myslím celosvětově) jsem kolem 100 místa. Přitom předemnou jsou stránky, které bych za zoptimalitované rozhodně nepovažoval, včetně starého webu z freehostingu, o jejich Pageranku nemluvě. Nutno podotknout, že optimalizace je trochu zkomplikovaná stále se měnícím obsahem úvodní stránky.

    Na závěr bych podotkl, že ač snaživý, jsem amatér.
  • 25. 7. 2004 2:26

    Petr (neregistrovaný)
    v googlu jste mezi ceskymi strankami na key "dallas stars" - vsechny prvni mista viz http://www.google.com/search?&q=dallas+stars&lr=lang_cs

    chcete tam byt prvni i ve svetovym meritku? jakoze anglican si bude cist ceske stranky nebo proc, jaky to ma smysl?

    voditkem by mohla byt stranka:
    http://www.google.com/search?q=www.dallas-stars.cz

    a vase vysledky porovnat se strankami, ktere jsou na vyssi pozici, ale myslim, ze takoveto obecne zname terminy je tezke prosadit celosvetove na prvni stranku, ne li nemozne?
  • 25. 7. 2004 17:26

    Radek Štolpa (neregistrovaný)
    Mým cílem není se dostat na první stránku. Na tu první stránku se v podstatě nemáme při sebevětší snaze šanci se dostat. Taky je pravda, že to nemá moc smysl, že by si angličan četl naše stránky.

    Mě prostě zaráží fakt, že jsem stránky docela předělal a myslím že jsou rozhodně lepší než ty starší, ale v tom vyhledávání se to prostě nějak neprojevuje.

    V česku jsme první, protože nemáme v podstatě konkurenci a tak i při slabé optimalizaci jsme buď hodně vysoko nebo na prvním místě.
  • 25. 7. 2004 15:12

    Ondřej Válek (neregistrovaný)
    Jsem taky jen amater, alespon co se SEO tyce, ale chce se to jen zamyslet.

    Kolik lidi v anglicky mluvicim svete zada "Dallas starts" a bude uspokojeno, kdyz nalezne stranku v cestine?

    Hledate-li jen na ceskem internetu, jste prvni, a podle vseho si konkurujete sam sobe (souperi vase nove stranky se starou adresou).

    Zruste tedy starou adresu, abyste nerozmelnoval vysledky mezi vice situ. Chcete-li opravdu prorazit do sveta, napiste sve stranky v anglictine. To vam patrne pomuze se dostat trochu vys. Nebo v cinstine.
  • 1. 8. 2004 23:26

    Radek Štolpa (neregistrovaný)
    Zrušil jsem na Vaši radu staré stránky. Výsledek, který se dostavil, mě mírně řečeno šokoval. Během jednoho týdne se stránky dostaly ze stého místa na 17 pozici.

    Teď jsem již nadmíru spokojen.

    Díky za skvělou radu.

  • 23. 7. 2004 19:18

    Robert Prchlik (neregistrovaný)
    "Dosažení dobré pozice na určitou frázi je svým způsobem to poslední...."

    hmm.., a ja si celou tu dobu myslel, ze cilem SEO - tedy optimalizace pro vyhledavace je optimalizace pro vyhledavace s cilem ziskat dobre (hmm...predpokladam tedy, ze ne spatne :o , k cemu by to bylo) umisteni ve vyhledavacich.... asi jsem se mylil :/

    Panove, beru to, ze si tento obor cinnosti zaslouzi mit vlastni technicky termin a dokonce i zkratku (!), ale nedokazu prijmout, ze je to neco jineho nez dosavadni obsah prace dobreho programatora/kodera/webmastera ve spolupraci s marketingem, tedy neco, za co ruci kazda trochu lepsi firma. Uprime lituji zakazniky, kteri za SEO plati "specializovanym" firmam za dalsi penize a nevyzaduji totez od tvurcu/spravcu svych stranek jako samozrejmost. Tohle se u lepsich firem delalo vzdy a nerikalo se tomu SEO.
  • 23. 7. 2004 21:37

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    Pane Prchlíku, dosáhnout dobré pozice na nějaké fráze je k ničemu. Důležité je dosáhnout dobré pozice na správné fráze. Nicméně ani to ještě není celé SEO. Druhá věc je, co se ve vyhledavači zobrazí (titulek a úryvek ovlivňují míru prokliku o násobky celých čísel) a třetí věc je, jak vypadá cílová stránka odkazu (mnoho webů příliš nepočítá s přístupy z vyhledavačů).

    Pokud jde o váš druhý odstavec, máte naprostou pravdu, že by se o vše mělo či alespoň mohlo postarat webdesignérské studio. Na druhou stranu to nijak nevylučuje variantu, že si buď studio nebo sám zadavatel najme na určité práce specialistu. Pokud se ty práce opravdu musí udělat, je třeba je tak jako tak zaplatit a externí specialista může vyjít levněji.

    Konkrétně právě v SEO a třeba i v testování použitelnosti či webovém copywritingu převažuje využívání externích specialistů i ve světě, takže to asi má nějaký důvod. Ostatně i pro automobilky (když už tu byla řeč o autech) bývá efektivnější svěřit některé činnosti (design karosérie či výrobu pneumatik) někomu jinému.

  • 26. 7. 2004 8:33

    David Nebeský (neregistrovaný)
    Důležité samozřejmě není dosáhnout dobré pozice na jakési chimérické "správné" fráze. Důležité je získat co nejvíce zákazníků, potažmo návštěvníků, a to včetně těch, kteří ve vyhledávači použili fráze, které mě vůbec nenapadly. Přesně toto je důvod, proč většinu SEO aktivit považuji za pitomost a tahání peněz z kapsy naivním důvěřivcům.
  • 26. 7. 2004 9:41

    ZD (neregistrovaný)
    Čím dál víc mi připadá, že pravou *podstatou* SEO je *prodat služby SEO* co nejdráž a co největšímu počtu těch důvěřivců :)) A to jsou ty pravé tajné triky SEO;)
  • 26. 7. 2004 11:37

    SUK (neregistrovaný)
    Ale pak VUBEC NECHAPETE, CO SEO/SEM ZNAMENA - JE TO PRAVE O TOM HLEDANI A OPTIMALIZOVANI FRAZI, KTERE ZAKAZNIK VYHLEDAVA (NA KTERE PRICHAZI) A HLAVNE Z KTERYCH NEJVICE UTRACI !! - pokud budu na 1.miste na slovo "sex" v google, budu mit 1 mil navstevniku denne, ale mam odkaz na sexshop, kde z toho milinu koupi 10 navstevniku, a pak budu mit placenou reklamu dejme tomu na seznamu - denne prijde 100 navstevniku a 99 z nich nakoupi, tak je to preci to prave, co chci - a i (lepe receno predevsim) o tom je SEO/SEM !! Ale jinak placejte o necem o cem namate ani paru :-)
  • 25. 3. 2009 20:29

    Petr Spálovský
    No tak jsem se sekl po skoro 60 dnech pracné optimalizace jsem na tom daleko hůř než v prvních dnech a bez pořádné optimalizace. Asdi je lepší se zaměřit na lidi a bohužel zaplatit drahou reklamu a nebo spamovat.
  • 26. 7. 2004 12:23

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Pane Nebeský, nějak nerozumím tomu, proč jedním dechem prohlašujete SEO za pitomost a zároveň v jiném příspěvku poukazujete na první místo vašeho webu z několika milionů nalezených odkazů.

    Buď jste to první místo získali uplatněním určitých znalostí, a pak není SEO pitomost, nebo jste ho získali náhodou. V druhém případě se ovšem vnucuje otázka, zda je náhoda s pravděpodobností jedna ku několika milionům ta správná metoda úspěšného byznysu.

    Jinak máte samozřejmě pravdu, že konečným cílem SEO je - stejně jako u podnikání jako takového - dosáhnout zisku. SEO je ovšem metoda s vlastními dílčími cíli a k těm ty správné (nikoli chimérické - to je jen vaše interpretace) fráze patří.

    Mimochodem, přes fráze, které vás vůbec nenapadnou, na váš web někdo přijde dost těžko a ještě méně pravděpodobné je, že si na něm něco koupí. SEO je ve své podstatě dialog a pokud vás nenapadají fráze, kterým druhá strana rozumí a které aktivně používá, máte pramalé šance na úspěch. To ale platí pro celou informační architekturu a obsah webu, nejen pro SEO.

    Něco jiného pochopitelně je, když na web přichází mnoho (často většina) zákazníků přes zdánlivě náhodné a předem neplánované fráze. I takový stav totiž odráží kvalitu webu (z pohledu SEO) a rozhodně nevzniká samovolně.
  • 26. 7. 2004 21:37

    Petr Kadlik (neregistrovaný)
    To je v podstate pravda. Nam na Prirodu taky chodi lidi na naprosto nepochopitelne a necekane kombinace (byt treba 'zvířecí sex' je tam schvalne jako takova mala provokace ;-)

    Ale na druhou stranu, pokud beru jako nedilnou soucast SEO cistotu kodu a kvalitu zpetnych odkazu, tak tyto slozky dokazou zajistit lepsi pozici i na ona 'necekana' slova. A to je urcite uzitecne... Ale cisty kod by nemela byt zalezitost, kterou mi za X-tisic poradi specialista, to by mela byt samozrejmost. A zpetne odkazy jsou castecne o stesti, castecne o sikovnosti.
    Co se me tyce, tak platit za SEO specialistu ma vyznam u nekterych HODNE KONKURENCNICH slov. Na vetsinu beznych slov staci clovek s troskou sikovnosti sam...
  • 25. 7. 2004 17:29

    SUK (neregistrovaný)
    Marku,
    1) prague appartment(s) - co je to za slovo?? V jakem je to jazyce? - cinsky? vietnamsky? :-). Navic je toto slovni spojeni tak malo konkurencni, ze dostat se na prvni stranku je velmi snadne (a otazka prace nekolika hodin)
    = navic, to, co tvrdi autor clanku, ze majitel daneho pensionu "byl chytry", jelikoz nechtel zakazniky, ktere nemuze uspokojit - to je nejvetsi hloupost, kterou jsem posledni dobou slysel - naopak - chytrost by projevil tehdy, kdyby mel vice zakazek nez muze uspokojit a domluvil se s pensionem v sousedstvi, ze mu nejake klienty take posle (samozrejme za urcitou provizi) = proste v clanku jsou jenom obecne blaboly a zadne konkretni rady (doporuceni) - az na vyjimky - ale dobry clanek se pozna prave proto, ze prave ten nicnerikajici balast do clanku vubec neuverejni...

    SuK
  • 25. 7. 2004 13:56

    kfsjglkj (neregistrovaný)
    Presne tak, jsou to porad jenom zvasty. Neco jako kdyby tu byl clanek o psani validniho XHTML a prvnich nekolik dilu by bylo venovano pripadovym studiim, jak to pomohlo nekolika firmam. Nejaky prinos to ma, ale technicke "programatorske" postupy by byly lepsi.

    Nevim - treba timhle stylem chteji pokracovat dalsi mesic a na konci napsat, ze je vhodne si zaplatit nejaky debilni seminar o SEO.
  • 25. 2. 2009 12:36

    Afrodita (neregistrovaný)
    Musím s tím jen souhlasit,ale jen z části
    Já jsem také čerstvím zakladatel

    http://www.sexshop-afrodita.cz

    Ale udělat otimalizaci na hlavní výrobky , nebo dokonce na slovo sexshop je snad nadlidský výkon at již to dělám sám či si zaplatím firmu.
    Ty poměry nákupů jsou zde přeci jen přehnané - já osobně jsem se zatím snažil registrovat do katalogů ze kterých mám sice cílené nákupy......... ale objednané zboží od těch zákazníků je mizivé procento a obávám se že i při placené reklamě to není o moc lepší - ta mě pouze vyhodí na lepší pozici - ale jako obyčejný uživatel internetu jsem do nedávna vůbec netušil že většina těhle pozic je placených proklikem a tudíž jsem firmy stál řádově tisíce aniž bych něco koupil.... nakupuji totiž ůplně jiným zbůsobem....
    A když si vezmu kolik jeden proklik na takovém seznamu může stát a kolik na tom můžu vydělat - v zápětí také můžu zjistit že se to nemusí vůbec vyplatit.
    něco jiného je možná v jiných oborech , důvěra zákazníků ....... ale to už je na jiné téma.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).