Pane Prchlíku, dosáhnout dobré pozice na nějaké fráze je k ničemu. Důležité je dosáhnout dobré pozice na správné fráze. Nicméně ani to ještě není celé SEO. Druhá věc je, co se ve vyhledavači zobrazí (titulek a úryvek ovlivňují míru prokliku o násobky celých čísel) a třetí věc je, jak vypadá cílová stránka odkazu (mnoho webů příliš nepočítá s přístupy z vyhledavačů).
Pokud jde o váš druhý odstavec, máte naprostou pravdu, že by se o vše mělo či alespoň mohlo postarat webdesignérské studio. Na druhou stranu to nijak nevylučuje variantu, že si buď studio nebo sám zadavatel najme na určité práce specialistu. Pokud se ty práce opravdu musí udělat, je třeba je tak jako tak zaplatit a externí specialista může vyjít levněji.
Konkrétně právě v SEO a třeba i v testování použitelnosti či webovém copywritingu převažuje využívání externích specialistů i ve světě, takže to asi má nějaký důvod. Ostatně i pro automobilky (když už tu byla řeč o autech) bývá efektivnější svěřit některé činnosti (design karosérie či výrobu pneumatik) někomu jinému.