Když cestou z a do práce míjím upravené zahrádky se zapíchanými solárními "lucernami", nebo v e-shopu narazím v kategorii LED na svítící kámen, svítící držák, aj. svítící něco, taky se sebe v duchu ptám, kdo tohle kupuje.
Když byly digitální informační technologie v plenkách, byl jejich vývoj tažen potřebami uživatelů, reálnými user-cases. Elektronika brutálně zlevnila, ICT výrobky zabrousily do sféry konzumního zboží a vývoj udává marketingové oddělení té které firmy.
A ještě jedna věc:
"Problém není v technice, ale v tom, že takové technologie vlastně ani moc nechceme. Což zjistíme až ve chvíli, kdy je máme" - nemůže se mi nevybavit věta úspěchem iPhonu opilého Jobse "Lidi nevědí co chtějí, dokud jim to neukážeme".
Rozumím, jen se obávám, že můj příspěvek a článek je o voze, zato vaše reakce je o koze.
Sir Tim Barners Lee vytvořil Web nikoliv z plezíru, ale pro potřeby CERNu. Do té doby vznikaly v USA IT technologie nikoliv pro nadšence, ale pro armádu (satelity, GPS, ARPAnet, apod.).
To, o čem píšete vy, je už ta poslední fáze, konzum.
No základní výzkum je o plezíru z poznávání, na nějaké potřeby ostatních se při něm vůbec nehledí a tak je to správně. O tom, jak se jeho výsledky použijí a zda-li, rozhoduje trh skrze aplikovaný výzkum. Takže nevím co je pro vás na tom tak pobuřující a proč chcete, aby základní výzkum se vázal nějakými reálnými potřebami trhu.
Ostatně to, že se prosadil zrovna web, není moc šťastné technické řešení. Z technického hlediska jsou webové technologie jeden velký paskvil.