toto je cisty priklad netechnickeho cloveka, skutecny automechanik zna princip fungovani jednotlivych soucastek, a to hlavne proto, ze se za 100 let nezmenili, takze dokaze opravu ucinit primo, pripadne s 2D vykresem, jakozto pomuckou.
p.s.: vypinac za 1.5k ma pridanou hodnotu, dokonce nemalou, celych 21%
Rozhodně je ekonomicky výhodnější prodat 4 miliardy brýlí, než pár centralizovaných opraváren vlastněných jedinou firmou, provoz by byl nesmírně drahý, počet oprav by to nikdy nezaplatil.
Člověk je zdarma, platíte jen za práci, jeho výrobu zaplatili jeho rodiče. Budoucnost je symbióza lidí a robotů, nákladově se v budoucnosti práce člověka a stroje vyrovná.
No zřejmě vám nikdy neopravovali moderní auto a nebo jste neviděl katalog náhradních dílů :-))) 90% automechaniků má svůj postup demontáže a montáže. Podle Parkerova zákona, vám po demontáži a montáži jakéhokoliv zařízení vždy zbudou dva šrouby :-)))
Robot ten katalog bude mít v hlavě, na rozdíl od člověka, v podstatě to bude protéza.
...což je v oboru B2B mnohem složitější, než na B2C. C se neškolí, nemají certifikáty, přejdou od jednoho výrobce k druhému
(z jejich pohledu) otevřením peněženky, neřeší skutečnou efektivitu. B si změny propočítávají. Ostatně stačí kouknout na rozdíly v maržích či přímo ziscích na zaměstnance u B2B a B2C divizí většiny firem. Nebo kouknout na to, jak málo vydělává (pokud vůbec) drtivá většina výrobců mobilů nebo jiné consumer elektroniky na jednom kusu/na jednoho zaměstnance. A pak se podívat třeba právě na výrobce systémů pro autoservisy.
neměl jsem na mysli černobílý snímek, ale barevný 3D model, který kvůli větší sugestibilitě uvidíte ve své ruce :-))) Mozky další generace lidí budou AR modely přijímat jako realitu skutečnou, protože s ní budou vyrůstat. Šlo by o modely založené na individualizovaných datech.
Za prvé si pletete augmented reality s virtual reality, za druhé bych dam doporučil vyzkoušet třeba GEAR VR, ať máte trochu představu o čem vlastně mluvíte a jak vypadá levná a relativně použitelná VR. Za třetí už si obě technologie našly svoje praktické použití, AR je v různých hudech v letadlech a začíná se objevovat v autech, VR je zase hodně užitečná při prezentaci architektonickych návrhu.
Zcela záměrně to nerozlišuji, protože časem VR a AR zcela splyne, člověk nebude schopen rozlišit co je a co není realita. Stejně jako je to dnes v případě médií a zpráv, které se v nich objevují, kdy nejste schopen určit, zda zpráva je pravdivá či ne. A stejný proces proběhne i na poli VR obohacené o prvky AR.
Na využití tato technologie teprve čeká, ale první průlom byl učiněn, AR hrou Pokémon.
Pokémona. Průlom byl učiněn. Nyní budou následovat praktické aplikace, například lékař vám pomocí roentgenového snímku, telefonu, virtuální reality a vizuální simulace ukáže, jak vypadá vaše zlomená kost.
Udělá to proto, že následně se ta kost bude lépe hojit, protože na ni podvědomě zaměříte svou pozornost.
Nebo automechanik namíří na běžící motor automobilu svůj mobil a ten díky AI a analýze zvuku motoru, mu ukáže motor v řezu a pravděpodobně poškozenou součást v pravděpodobném poruchovém stavu.
Nebo, namíříte mobil na motor, ten na základě informací stažených z internetu vám jeho díly roztáhne a uvolní tak, abyste viděli přehledně postup demontáže, ne schematicky, ale "jako" ve skutečnosti. Což mozek rychleji zpracuje a zapamatování postupu pak pro vás bude jednodušší a tedy práce příjemnější, protože budete vědět co děláte a nebudete na to muset tak usilovně myslet.
Pak vám mobil nebude stačit a budete chtít brýle s podobnou funkcí, abyste si uvolnili ruce.
Fungovat to bude tak, brýle na základě vašeho pohledu poznají na co se díváte, součástku označí (jako ve fotoaparátu místo zaostření), mrknete-li významově, zobrazí se součástka rozložená a povyjmutá jako reálná.
Po vyjmutí si ji prohlídnete, vaše brýle ihned najdou její katalogové zařazení, protože si ho přečtou s vámi a nabídnou vám objednání dílu u vašeho oblíbeného dodavatele.
Zatím hotovo, můžete jít na další opravu. S tímto vybavením budete moci konkurovat i robotům.