Pánové, dovolte jednu lstivou otázku. Opravdu jsou "tvorba software", "programování" a "kódování" synonyma? Jenom že tady řešíte, jak si někdo může vytvořit svůj kousek SW, říkáte tomu programování a bavíte se ve skutečnosti o tom, v jakým jazyku kódovat...
Můj kandidát do začátku a na to, co by se mělo učit povinně, je rozhodně UML2. Protože:
- Dovolí začátečníkovi si problém vizualizovat, ať už jako sekvenci kroků, komunikaci subsystémů, strukturu dat,... Obrázek je názornější, než 100 řádků kódu a 10kLOC komentářů.
- Dá se použít nejenom na tvorbu SW, ale na hodně užitečných věcí mimo obor.
- Slušný CASE nástroj dokáže vyblít přímo zdrojáky bez toho, že by se někdo zdržovat učením příkazů.
- Do čeho se analyzovaný problém pak překlopí, je šumák. Klidně do uzlíkovýho písma kmene Kipu, podstatná je přece myšlenka a analýza problému.
V praxi se návrhový vzor Singleton z několika důvodů zcela neosvědčil. Znamená to, že máme odpískat všechny návrhový vzory a zakázat frameworky založený na MVC (MFC)?
V praxi se neosvědčilo to přehánět s dědičností, Tak dobře, nepoužívejme ani agregaci, interface, privátní atributy,...
A budeš se divit, ale třeba u návrhu DB je běžný postup její naklikání a vygenerování SQL z obrázku...