Že by učitelé v českých školách za odvození součtu řady mladého Gause trestali, je zajímavá a jistě zábavná zkratka. Ale, dle mých zkušeností, zcela mimo. Takto (blbě) učitelé dnes spíš nefungují (ne, opravdu, všichni učitelé většinou nejsou straré panny před důchodem, které vzpomínají na dávnou dobu socialis(z)mu, kdy se stačilo na děti jen nepěkně zadívat a ve třídě byl klid jak v hrobě).
Díky za komentář od ON, jinak bych pomalu začal věřit autorově interpretaci celé snahy, tedy, že oni nám zase něco vymysleli a je to úplná ch.j.vina.
Clanek i vetsina zdejsich komentaru je postavena sterotypech a anekdotickych historkach z minuleho stoleti. Dotazeno ad absurdum autor tvrdi, ze by bylo lepsi radsi neucit nic, protoze ucitele to neumi a mohli by detem neco zprotivit.
Nicmene doba se pohnula kupredu a napr. vyuka matematiky dle Hejneho metody (doporucuji autorovi nastudovat) dava nejen velmi slusny zaklad pro matematiku a logicke uvazovani jako takove, ale dava slusny zaklad i pro informatiku. Ve spojeni s grafickymi programovacimi jazyky (jako je Scratch a spol.) to muze dat opravdu solidni zaklad pro technicke vzdelani.