Od první třídy se děti učí nejobtížnější ze všech věd, matematice.
Řekneme, že jsou to ale jen úplné základy, že to vlastně není "opravdová matematika." Bingo!
IMO by vůbec nebylo od věci, kdyby si kdokoliv byl schopen napsat makro do wordu či excelu, usnadnit si práci a netrávit hodiny tupým opakováním stejných úkonů. Naučit se základům - principům - algoritmizace by bylo přínosné pro všechny lidské činnosti, nejen programování. Uvědomit si, jak vlastně software funguje, nejen zbaví lidí strachu z neznámého, ale umožní jim vidět i jeho omezení.
Ono jde i o to, že pak člověk vůbec má představu, co od toho počítače chtít.
Já to vidím na manželce, když jako doktorka dělá s nějakým bastlem pro doktory, který evidentně psal nějakej IT, co byl naposled u doktora, když ho očkovali proti spalničkám, a asistoval mu doktor, který nechápe rozdíl mezi PC a kalkulačkou. A výsledkem je hotová tragédie ve stylu "s psacím strojem za polovinu práce i polovinu času", přitom něco lepšího by člověk jakžtakž znalý problematiky měl za pár týdnů.
číslo je abstrakce, a zobecnění je jedna z věcí které se na tom děti učí - jak najít nějaký pattern a pak ho použít. tedy že jablíčko plus jablíčko je to samé jako hruštička plus hruštička. Role psychologů je v tom definovat v jakém věku dítě zvládne jaké abstrakce. Role učitele je vybrat formu, zpracování a obsah výuky. Nebo se pletu?