Na střední průmyslové škole mého syna aktuálně učí programovat v assembleru 8051 a v Pascalu, místo Céčka na ARMech a Pythonu.
Na základní škole mého druhého syna aktuálně v matematice učí umocňovat a odmocňovat s pomocí papírových tabulek (takové knížečky, ve které jsou vytištěné výsledky pro čísla od 1 do 1000). V předmětu "ICT" se pak skutečně musí učit klávesové zkratky v MS Wordu, to v článku nebyl vtip.
Odhaduji z toho, že české školství je zhruba 20+ let za reálným světem, místo aby se ho drželo, nebo lépe bylo nadčasové, tedy vepředu - aby až studenti školu vyjdou, byli připraveni na reálný svět.
Také se cítím bezmocný. Učit je nemám čas, když chodím do práce, a v demokratických volbách jsem zatím nenarazil na stranu, která by slíbila opravu školství správným směrem a navíc sliby následně plnila.
České školství je nastaveno tak aby vytvářelo úředníky...učí se klávesové zkratky aby budoucí baba na úřadě zvládla napsal lejstro nebo email...fakt hrůza...já sám jsem cca před rokem přemýšlel že bych v práci obětoval polední přestávku a jeden den v týdnu dělal kroužek informatiky na gymplu za rohem, ale šéf mi to zatrhnul
Přyesně, i já se učil nesmysly na ZŠ a SŠ, jako chodit s robotem Karlem kolem zdi a pokládat cihličky. Proto jsem nechtěl chodit na hodiny výpočetní techniky, když jsem u souseda viděl, jak si na svém Atari programuje akční hry nebo dělá grafické programy. Tak jsem chodil za ním. a desítky dalších taky.
A dnes, učím počítat předškoláka, syna a i když ještě nečte umí ovládat PC, ví ce je myš, ikona, program který spouští internet či vzdělávací hru.
Jestli je budou na zš učit nesmysly, asi jim tam "přestavím ručně" celou výuku... :)