Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Senzory Martina Malého: Z duše nenávidím smlouvání o ceně od Karel - Ty neurčité ceny se dají pochopit u velkých...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 2. 2017 10:35

    Karel (neregistrovaný)

    Ty neurčité ceny se dají pochopit u velkých dovozců. Znám pár těch, co v zásadě nabízejí kompletní sortiment několika výrobců. Jedná se o desetitisíce položek. Ti pak řeší, co vlastně do katalogu dát. Pokud tam ty položky nedají vůbec, tak si řada lidí myslí, že je vůbec nedováží. Vyhledavač je tam ani nepřivede. Informace "nabízíme kompletní sortiment Kingbright" obvykle nepomůže.

    Proto ten katalog do svého webshopu nahrají. A teď ale jakou tam dát cenu? Velcí výrobci sice ceníky dodávají, ale to jsou velkoobchodní ceny, je tam dost výrazné MOQ a navíc si vyhrazují možnost cenu kdykoliv změnit. Přidejte fakt, že cena dopravy třebas z Malaysie může být vyšší než cena vlastní zásilky. Jaké ceny tedy do webshopu dáte? Úplně ujeté nadsazené "v nejhorším případě"? Nebo nějaký jiný, optimistický odhad? Běžně se tam dávají ty nadsazené, proto je také tak běžné nakonec dostat slevu. Někdo tam dává ten optimistický odhad, ale ten pak řeší co s tím, když objednáte a on to za ty peníze dovézt nezvládne. To pak obykle zase mlží s tím, že zboží je dočasně nedostupné atd. Prostě vám to neprodá. No a některé firmy tam nedají nic, respektive "cena na vyžádání". Také mě to štve, chtěl bych alespoň cenu orientační. Jenže s tím je prý zase nějaký legislativní problém, že jak na webshopu napíšete cenu, tak je pro vás závazná.

    Otázka tedy je, jak prezentovat fakt, že vám jsem schopen dovézt prakticky cokoliv, ale dokud nevím kolik čeho chcete, tak tu cenu sám nevím? Farnell drží skladem desetitisíce položek, takže ti cenu ví, už to koupili a mají to na prodej. Ale v katalogu mají těch položek víc - a schválně se podívejte, jakou uvádí cenu u těch, co nejsou skladem.

  • 22. 2. 2017 11:02

    Petr M (neregistrovaný)

    1) Farnell má paušál 680CZK za převoz z US jednou za dodávku a na férovku ke zboží napíše, že tam bude tahle přirážka. Proč dovozci nezvládnou napsat, že "zboží je ve skladě v Malaysii, doprava jednorázově 500CZK na jednu zásilku"? A ve faktuře prostě přibude jeden řádek. Ber nebo nech.

    2) A to je problém odstupňovat ceny podle množství? 1ks, je to rozbalení balení, dáme X1, protože s tím je nějaká práce. V balení je 500ks, od 500ks tak klesnou náklady na rozbalení a počítání, dáme X2. Od 2500ks máme slevu 20%, dáme cenu X3. Eventuálně rozpočítat náklady, že od 250ks můžu něco slevit atd. Cenu klidně v € a backend to přepočítá podle denního kursu. Easy.

    A většina zboží je pokrytá, i když není skladem...

  • 22. 2. 2017 18:04

    Lama (neregistrovaný)

    No dobře, ale v čem takovému dodavateli pomůže nutnost registrace? K čemu mu bude číslo telefonu, velikost firmy a plánovaný roční objem výroby? I ten plánovaný roční objem výroby se může za měsíc-dva změnit. To IMHO nemá smysl, toto vyžadovat.

    V článku, bych řekl, se jedná hlavně o ty, kteří tu cenu i znají, ale stejně ji nemají uvedenou, ale sdělí vám jí až po registraci. Vy jste zřejmě specifičtější případ, tak se to dá pochopit.

    Buď bych napsal cenu v závislosti na aktuální situaci, nebo bych uvedl aspoň něco jako cena bude známá až po zaslání předběžné objednávky (ale bez otravných registrací) a podle té předběžné objednávky si dodavatel vykalkuluje cenu a pak mi ji pošle na email. To bych bral, ale kvuli tomu není snad třeba se registrovat a zadávat nějaké osobní údaje, které s tím nesouvisí. Jediné co jsem ochoten zadat, je email, na který mi přijde info. Nic víc. Žádné číslo telefonu, velikost firmy a podobné věci nemusí nikoho zajímat.

  • 26. 2. 2017 12:04

    Franta (neregistrovaný)

    Ad „A to je problém odstupňovat ceny podle množství?“

    Když máš spousty položek, od kterých jsi zatím neprodal ani kus a nevíš, jestli letos vůbec nějaké prodáš, tak mi to přijde jako zbytečná práce. Pokud se to nedá automatizovat (což nezáleží až tak na místním obchodníkovi jako spíš na jeho dodavateli), tak je fakt asi lepší napsat „pro informace o ceně nás kontaktujte“ než vynakládat úsilí na dělání nabídek na produkty, které si dost možná nikdo nekoupí.

    Jinak ale souhlas, taky nemám rád, když někdo mlží o ceně, tahá z tebe informace atd. nicméně v některých případech tu „cenu na vyžádání“ chápu.

  • 22. 2. 2017 13:09

    fd (neregistrovaný)

    Jak naivni ... vyrobce vam klidne exaktne totez jednou doda v baleni po 500ks, a jindy po 750ks ... a priste po 300ks. Jednoduse to takhle vypadlo z nejake balici linky a pri vasi objednavce meli zrovna takovych baleni nejvice. Dokonce ani neplati, ze by vetsi baleni vyslo levneji. Mozna kdyz budete odebirat po kontejnerech od stejneho produktu, tak s vami bude ochoten vyjednavat na tema baleni.

    A naopak, bezne se vam muze stat, ze vam bude za nadmerny odber uctovat prirazku. Treba proto, ze mate smlouvu ze odebirate do tisice ks a on podle toho dimenzuje vyrobu i skladovaci kapacity.

    Pochopitelne muzete to pojmout tak, ze jednoduse znate minulost, a tudiz muzete spocitat nejake stredni naklady a ty bud uctovat pausalne nebo je rozpocitat do cen. Jenze to pak take vede k tomu, ze mate 90% sortimentu drazsi, nez konkurence, ktera to nedela a ceny resi per objednavka.

  • 22. 2. 2017 15:49

    Karel (neregistrovaný)

    1) Ne, pokud to není skladem, tak Farnell píše, že zboží není skladem, případně že je na cestě. Cenu u zboží v tu chvíli neuvádí. Takže třebas vidíte, že naskladní zboží 14.3.2017, ale nevíte, jaká bude cena.

    2) Jsem výrobce. Nabízím denní kapacitu 5000 kusů při běžné ceně $4000 za den + $5000 paušál za nastavení linky. MOQ je 5000. Doprava odemně k vám stojí $1800 za paletu letecky nebo $300 lodí, na paletu se vejde 24000 kusů. Vy jste distributor. Co napíšete do ceníku? A co uděláte, až si odemně objednáte 5000 kusů a já vám dám cenu $11000, protože se mi od posledně zdražila cena vstupního materiálu? A co uděláte, když vám teprve ve chvíli, kdy se pokusíte objednat, řeknu, že mám moc zakázek a buď vám to vyrobím až v září 2017 nebo dřív, ale jen pokud objednáte alespoň 20000 kusů?

    2b) Jo a ještě to vyrábí Franta od vedle. Dodá vám klidně kusovku, za dopravu dáte $120 a cena za kus je $10. Maximálně dodá tak 500 kusů, víc měsíčně nemá, někdy ani to ne. Jak tohle ovlivní váš ceník?

    Bod 2 se stává triviálním ve chvíli, kdy s tou položku opravdu obchoduji. Mám statistiku, dokážu udělat výhled. Když vím, že toho prodám 1000 kusů měsíčně, tak už vím, zda se mi vyplatí objednat 5000, 10000 nebo dokonce celou jednu paletu. Jenže dokud to mám jen v katalogu a nikdo to nekupuje, tak nevím nic. To pak buď cenu nenapíšu, nebo tam nastřelím minimální objednací množství stejné, jako má výrobce.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).