Hlavní navigace

Seznam.cz představil podzimní novinky a chce nabrat až 60 zaměstnanců

15. 9. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Nové Mapy, inzertní novinky pro e-shopy, ostrá verze prohlížeče, ale třeba i věštecká aplikace. Seznam představuje podzimní novinky.

Seznam chce růst. Na jaře jsme najali 40 lidí do našeho fulltextu a stihli jsme toho dvakrát tolik. Potřebujeme dohromady 60 nových lidí. Velká část padne na obsahové služby, říká šéf portálu Pavel Zima s tím, že si uvědomuje, že při současné situaci na trhu je nereálné sehnat tolik lidí do konce roku. Do konce února už by to ale mohlo být možné. 

Portál totiž chystá novinky ve fultextu a nejen v něm. Nahradili jsme outsourcované technologie Yandexu ve videích. Do konce roku se chceme důsledně věnovat vyhledávání z webů České televize a Streamu, dodává Zima. 

Kromě vyhledávání se má vyloupnout i druhá, odladěná verze prohlížeče. Ta by měla přijít v říjnu. S verzí 2.0 plánujeme pustit nové verze aplikací pro Android a iOS. V říjnu pak přijde ostrá verze prohlížeče. Uděláme k tomu i televizní kampaň a budeme ho masově propagovat, tvrdí Zima. 

Inzerce pro e-shopy 

Kromě Skliku a Zboží.cz toho Seznam pro e-shopy moc dalšího nenabízel. Dnes se rozjíždí betaverze produktové inzeráty přímo na stránce s hledáním. Zatím jen s osmatřiceti e-shopy. 

Během října přijde ostrá verze, do které se bude moci zapojit 16 tisíc aktivních e-shopů, které se Seznamem spolupracují. 

Pokud uživatel ví, co hledá, tak je to pro něj zrychlení. Pozice budou řazené podle aukce, která probíhá v Skliku, vysvětluje Zima s tím, že k využívání inzerátů musí mít e-shop aktivní feed na Zboží.cz. Zboží se také stane domovskou stanicí on-line asistenta, který se tam přestěhuje z homepage.

Změny homepage skoro nikdo nezaregistroval

V půlce března Seznam spustil betaverzi nové homepage a půl roku ji ladil. Výsledkem bylo, že nám napsalo připomínky asi 50 tisíc lidí. Televizní program jsme předělávali třikrát, říká Zima. 

Betu má podle něj přepnutou přes 30 % uživatelů a na Seznamu by rádi, kdyby si ji do konce měsíce přepnuli všichni. 

Už teď víme, že se na nové homepage chovají stejně, jako se chovali na té staré. Podle našeho průzkumu navíc necelá třetina uživatelů, kteří přešli na novou verzi, ani nepoznala rozdíl, vysvětluje Zima. 

Off-line mapy se rozšiřují o další státy

V říjnu spustíme nové Mapy.cz pro Android. Ty umožní stáhnout veškeré státy Evropy do aplikace off-line, tvrdí šéf portálu s tím, že celý Starý kontinent zabere v telefonu 10 GB. 

Česko má 500 MB, Německo má 1,6 GB. Věřím, že příští rok bude hodně populární Chorvatsko, které se vejde do 100 megabajtů, dodává Zima. 

Novinka nebude zpočátku umět off-line hledání, ale bude možné si stahovat jednotlivé státy. Kromě aplikace by se během října měly Mapy.cz rozrůst i o turistickou mapu Evropy, a to včetně cyklotras.

Nové Hry.cz a Věštec 

Změny se dočkal i server Hry.cz. Z toho se stane katalog her, kde si uživatelé budou moci vybírat a kupovat hry podle platforem, hodnocení nebo žebříčků. Na obsahu spolupracuje Seznam s Tiscali Media a především s herním serverem Games.cz. 

UX DAy - tip 2

Zima představil i novou aplikaci portálu, která se snaží vytěžit popularitu serveru Horoskopy.cz. Ty podle šéfa firmy využívá sto tisíc uživatelů denně s tím, že pětina z nich si svou denní dávku osudové inspirace sjíždí v mobilu.

Aplikace umí kromě generování horoskopů i pokládat vlastní dotazy věštci, vysvětluje Zima. Zpočátku jsou čtyři dotazy zdarma a každý další už vyjde na 0,99 eur. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).