Hlavní navigace

Seznam.cz redesignoval magazín Proženy.cz

David Slížek

Tradičně bez varování, jak už to na českém internetu chodí, dnes Seznam spustil novou podobu magazínu Proženy.cz a v diskusích to samozřejmě pěkně vře. Kamila Tomsová v úvodníku popisuje důvody, které ke změně vedly: „Prvním byl fakt, že náš mateřský Seznam postupně mění vzhled všech svých služeb tak, aby jejich grafika byla jednoduchá, přehledná a moderní.“

Doba čtení: 1 minuta

Tradičně bez varování, jak už to na českém internetu chodí, dnes Seznam spustil novou podobu magazínu Proženy.cz a v diskusích to samozřejmě pěkně vře. Kamila Tomsová v úvodníku popisuje důvody, které ke změně vedly: „Prvním byl fakt, že náš mateřský Seznam postupně mění vzhled všech svých služeb tak, aby jejich grafika byla jednoduchá, přehledná a moderní.“

A druhým důvodem byla snaha web vylepšit. Změnou tak prošla zejména homepage, která se skládá z dlaždic s články z právě aktuálního dne. Na první pohled se zjednodušilo také původně dvouřádkové menu, po kliknutí na položku se pak otevře tmavá liště s nabídkou podrubrik. „Redesignem jsme chtěli vytvořit jednoduché a přehledné stránky, které díky responzivnímu layoutu umožní čtenářkám jednoduchý přístup z telefonu nebo tabletu,“ vysvětluje výkonná ředitelka serveru Andrea Medňanská.

Nová podoba webu nevznikla přímo v Seznamu. „Redesign připravila společnost Hanbury Ventures Ltd, která společně se Seznam.cz provozuje lifestylový portál ProŽeny.cz. Grafiku a programování si vzal na starosti interní tým Hanbury Ventures Ltd.,“ uvedla pro Lupu mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová.

Zahrávání s komunitou

Největší otazník na první pohled vzbuzuje přístup ke komunitní části magazínu, kterou Seznam zmiňuje jednou větou až v závěru své zprávy: „Poslední velkou změnou je přesunutí komunitní části stránek, do níž spadají deníčky, diskuze a chat, na samostatný web.“ 

Content 2018 tip Kavka

Přejděme to, že odkaz na Pavlač chybí ve firemním blogu, už tak jasné ale není, proč ho uživatelky nenajdou na samotném redesignovaném webu. Zahrávat si s komunitou se přitom – jak se před lety potvrdilo i na známém příkladu serveru Žena-in.cz – nemusí vyplatit.

Zajímavým prvkem je, že nový design vůbec nepočítá se sociálními sítěmi a tlačítka pro sdílení článků na něm úplně chybí. „Nejsou pro nás prioritou – jde o strategii společnosti Seznam.cz,“ vysvětluje Zatloukalová. Podrobnější rozbor redesignu vám nabídneme v následujících dnech.

Našli jste v článku chybu?