Tradičně bez varování, jak už to na českém internetu chodí, dnes Seznam spustil novou podobu magazínu Proženy.cz a v diskusích to samozřejmě pěkně vře. Kamila Tomsová v úvodníku popisuje důvody, které ke změně vedly: „Prvním byl fakt, že náš mateřský Seznam postupně mění vzhled všech svých služeb tak, aby jejich grafika byla jednoduchá, přehledná a moderní.“
A druhým důvodem byla snaha web vylepšit. Změnou tak prošla zejména homepage, která se skládá z dlaždic s články z právě aktuálního dne. Na první pohled se zjednodušilo také původně dvouřádkové menu, po kliknutí na položku se pak otevře tmavá liště s nabídkou podrubrik. „Redesignem jsme chtěli vytvořit jednoduché a přehledné stránky, které díky responzivnímu layoutu umožní čtenářkám jednoduchý přístup z telefonu nebo tabletu,“ vysvětluje výkonná ředitelka serveru Andrea Medňanská.
Nová podoba webu nevznikla přímo v Seznamu. „Redesign připravila společnost Hanbury Ventures Ltd, která společně se Seznam.cz provozuje lifestylový portál ProŽeny.cz. Grafiku a programování si vzal na starosti interní tým Hanbury Ventures Ltd.,“ uvedla pro Lupu mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová.
Zahrávání s komunitou
Největší otazník na první pohled vzbuzuje přístup ke komunitní části magazínu, kterou Seznam zmiňuje jednou větou až v závěru své zprávy: „Poslední velkou změnou je přesunutí komunitní části stránek, do níž spadají deníčky, diskuze a chat, na samostatný web.“
Přejděme to, že odkaz na Pavlač chybí ve firemním blogu, už tak jasné ale není, proč ho uživatelky nenajdou na samotném redesignovaném webu. Zahrávat si s komunitou se přitom – jak se před lety potvrdilo i na známém příkladu serveru Žena-in.cz – nemusí vyplatit.
Zajímavým prvkem je, že nový design vůbec nepočítá se sociálními sítěmi a tlačítka pro sdílení článků na něm úplně chybí. „Nejsou pro nás prioritou – jde o strategii společnosti Seznam.cz,“ vysvětluje Zatloukalová. Podrobnější rozbor redesignu vám nabídneme v následujících dnech.