Všichni dnes samozřejmě mají plnou hubu keců jak chtějí bojovat s privatizací státní správy, takže možná nezaškodí takový malý historický exkurz ...
V roce 2001 (kdy smlouva s CHAPS vznikla), byla u moci vláda Miloše Zemana, konkrétně na Ministerstvu Dopravy seděl Jaromír Schling (další SOCDEMák). Ano, smlouva byla podepsána v době tzv. opoziční smlouvy ...
Následovaly vlády ČSSD (Špidla, Gross, Paroubek) a ODS (Topolánek, Nečas) proložené úřednickým kabinetem Mr. Fischera. Na Ministerstvu Dopravy se vystřídali zástupci ČSSD, KDU-ČSL, ODS, VV/LIDEM.
Myslím že to mluví za vše ...
Máte pravdu. Jen podotýkám, že možnost pověření soukromou firmou vznikla v zákoně ještě před tou vládou a možná dobrý záměr zpřístupnit jízdní řády na PC a internetu boužel byl provázen chybně postavenou smlouvou, která sice CHAPsu dává jistý monopol výměnou za možná dobře míněnou snahu státu ušetřit na nákladech. Na druhou stranu smlouva obsahuje i ustanovení podle kterých lze tento monopol poměrně snadno zrušit a slouvu vypovědět resp. změnit. Takže zase taková hrůza ta smlouva není i když je bezpochyby právně vadná a to zejména s ohledem na zákon o svobodném přístupu k informacím, který státní správu veřejnosti poprvé otevřel a byl přijat toutéž vládou. Za ministerstvo dopravy smouvu podepsal jakýsi Ing. Arnošt Bělohlávek.