Nemyslým si, že by nové vyhledávání bylo lepší a to ze dvou důvodů. Pokud ponecháme stranou relevantnost odkazů, tak se Seznam nepředstavitelně arogantně zachoval k zákazníkům, kteří měli koupené pozice na vyhledávání. Tyto pozice přemísťuje a upravuje bez toho aby to zákazníkům dal vědět předem. Nevím přesně, ale myslím, že jim musí klesat počet prokliků.
Druhá věc je absence snadně dostupného regionálního vyhledávání. Pokud budu hledat něco v mém okolí, tak to bude docela problém.
Přesně tak a pokud vím, tak už se dost bouří.
Těm co Seznam živí se teď například jejich placené pozice smrskly na jeden řádek, který je ještě tak umístěn, že si ho nikdo nevšimne.
Neplacené pozice jsou naproti tomu na půl stránky včetně náhledu stránky....
Ano, mate pravdu. Uspesnost techto odkazu klesla o nekdy i desitky procent. Prave proto se chysta zmena a take nasledujic vyjadreni: http://blog.lide.cz/ilblog/2005/03/17/66
Myslím, že nemáte tak úplně pravdu, i když vášemu názoru rozumím. Jde ale o to, že chce-li vyhledavač udělat vše pro úspěch svých svých inzerentů, musí na ně nejprve zapomenout a soustředit se plně na uživatele. Pouze takový vyhledavač, který poskytuje maximální hodnotu uživatelům a kterému uživatelé plně důvěřují, přináší maximální hodnotu i inzerentům.
Jestli je Seznam v něčem arogantní vůči inzerentům, tak v tom, že je nutí kupovat klíčová slova na příliš dlouhé časové období. To ale kupodivu zatím vadilo málokomu.
A pokud jde o regionální vyhledávání, nevím o tom, že by s ním měl kvalitní fulltext nějaký problém. Když budete chtít pizzerii v Olomouci, tak prostě zadáte dotaz "pizzeria olomouc". Ty mapičky, které měl Seznam dřív mi přišly jen jako poněkud komický způsob jak dělat jednoduché věci složitě.
Předpokládal bych,že to nejjednodušší - poměr kliků ku počtu zobrazení ...
Mě vadí trochu něco jiného - mám pocit, že seznam "bojkotuje" domény mimo .cz - a to i u těch, které byly zaregistrovány - tváří se, že jsou zahranční, což v intenetu je velmi odvážné tvrzení.
Regionální vyhledávání je to, které hledá v určitém regionu. Regionem myslím něco víc než jen jedno město. Dobré je členění na kraje a okresy. I když okresy již fakticky neexistují.
To že je Seznam arogantní k zákazníkům je fakt. Začátkem měsíce ještě prodávali zápisy na starou podobu Seznamu a o nové se ani nezmínili. To znamená, že prodali něco co se v domluvené podobě na webu neobjevilo, protože mezitím změnily výsledné zobrazování. Zákazníci se právem můžou cítit podvedeni.
Na Lupu chodí dost lidí kterým tohle zobrazování vyhovuje. Mám takový pocit, že je to ale pouze z důvodu, že dělají optimalizaci a cítí prachy.
Jenže na Seznamu se platí za dobu zobrazování reklamy a míra prokliku tedy sama o sobě nemá pro inzerenty žádný ekonomický význam. Nazývat ji "uspěšností" je opravdu hodně zavádějící. Ale to je konec konců problém Seznamu -- když učí lidi nazývat věci nepravými jmény, ať si teď nese následky sám.
Mícháte dohromady dvě věci: fulltextové prohledávání internetových stránek a vyhledávání firem. To první být regionální nemůže a vyhledavač, který naznačuje opak, jen hraje divadýlko s uživateli i inzerenty. To druhé být regionální může, ale zase to v podstatě nijak nesouvisí s internetem a tudíž ani s internetovým vyhledavačem.
Jinak máte pravdu, že lidé, kteří se zabývají optimalizací pro vyhledavače, změny na Seznamu přivítali. Nic podezřelého bych v tom ale nehledal. SEO konzultanti obvykle hodnotí kvalitu vyhledavače podle stejných kritérií jako uživatelé a inzerenti.
Ale má. Když zaplatím 10.000,- za 10000 návštěvníků na Seznamu, nebo 10.000,-Kč za 2000 návštěvníků z Atlasu, Centrumu nebo e-targetu tak je to sakra znát.
Nerozumím vám. Pokud tvrdíte, že má samotná míra prokliku pro inzerenty nějaký ekonomický význam, proč to dokládáte příkladem, ve kterém míra prokliku vůbec nefiguruje?
Když řeknu, že je auto červené, budete mi oponovat tím, že má čtyři kola?
teď jsem se díval na zobrazovaní doporučených odkazů na slova záclony a povlečení, jsem z toho Vašeho nového zobrazovaní dost překvapen a rozhořčen.
Jak je možné, že ten, kdo si zaplatí (za dost peněz), pozici v sekci DOPORUČUJEME, která by se měla nad ostatními odkazy vyjímat, se zobrazuje menším a neúplným textem než další (neplacené) odkazy.
Více by jste si měli vážit zákazníku, kteří si zaplatí zobrazování a co nejvíce zvýraznit placené (DOPORUČENÉ) odkazy.
Takový placený odkaz, který zaniká na stránce před neplacenýmy odkazy nesplňuje funkci, kterou by splňovat měl.
Z tohoto důvodu zvažte změnu zvýraznění odkazů v sekci DOPORUČUJEME.
Těžko si bude platit stránky někdo kdo píše hezké "blogy"
Placené stránky jsou většinou obchodníků. A proč by si platil stránky obchodník, který nemá co nabídnout? Aby si snížil zisk?
Jaký je rozdíl mezi tím když si zákazník koupí pozici přímo u vyhledávače a nebo když mu ji na dané slovo někdo optimalizuje? Jste vy tím, kdo určí tato stránka je na toto slovo nejlepší a tak ji na toto slovo optimalizujeme?
Odpověď na vaši otázku je, že lepší jsou kvalitní stránky. Taky vám dám otázku: Je lepší kvalitní stránka která má zaplacený zobrazování na určitý slovo, nebo nekvalitní stránka která si na toto slovo zaplatila optimalizaci?
Nevím proč by regionální vyhledávání nemělo souviset s internetem! Nedávno jsem hledal dřevěný podlahy a další věci do bytu. Firmy z celé ČR pro mě byli nevyhovující. Regionální vyhledávání mi pomohlo od prodírání se spoustou odkazů. Tohle je přidaná hodnota českých portálů oproti GOOGLE. Našli co jsem hledal v mém okolí.
První vyhledání v celém internetu, to je to po čem voláte vy, s možností upřesněmí. To je to, co je praktické pro kohokoli kdo hledá výrobek, nebo službu ve svém okolí. Pokud hledá např. fotoaparát, tak mu ho samozřejmě z Francie mohou poslat levněji.
Přesně tak, navíc třeba někdo změní podmínky, jak to rádi dělají v Google, a můžete platit SEO znova. Zaplacením klíčového slova se o nějaké SEO starat nemusíte.
Myslím, že jste si odpověděl sám, proč regionální vyhledávání nesouvisí s internetem. Nehledal jste něco na internetu, nýbrž naopak něco, co se nachází mimo internet -- dodavatele podlah v určité geografické lokalitě. Na to je opravdu ideální specializovaná databáze firem, která sice může být k dispozici na celorepublikovém internetovém portálu, ale stejně tak může být na nějakém místním serveru, na CD nebo v papírovém katalogu.
Výhoda takové databáze je, že najdete i firmy, které internetové stránky vůbec nemají, nebo je mají tak špatné, že byste je internetovým vyhledavačem nenašel. Nevýhoda je, že najdete jen firmy a informace o nich, které v té databázi jsou. V tom je právě ten kardinální rozdíl mezi internetovým vyhledavačem a jakoukoli proprietární databází.
Tadu si dovolím nesouhlasit. Regionalní vyhledávání jako doplněk je určitě dobré. A pátrat po nějakám CD by se mi rozhodně nechtělo, když to může být otázka pár sekund a kliknutí.
Ale vždyť já neříkám, že regionální vyhledávání není dobré. Jde jen o to, že to není *internetové* vyhledávání v tom smyslu, že neprohlédává internet, nýbrž jen a pouze proprietární databázi, která patří jedné jediné firmě a je plněna na základě jích smluv s jinými firmami.
V kvalitním katalogu firem, a já souhlasím, že Seznam kvalitní katalog firem má, opravdu najdete během pár sekund a klinutí dodavatele podlah ve svém regionu. Už v něm ale nenajdete např. to, co si o tom dodavateli myslí jiní, jak byli spokojeni s jeho službami, jaké všechny podlahy prodává a kolik stojí. Nemůžete si v něm podlahu vybrat a objednat, aniž byste vstal ze židle.
Na to potřebujete konkrétní internetové stránky a ty najdete mnohem spíše internetovým vyhledavačem, protože jsou *na internetu*, a nikoli v něčí proprietární databázi.
Úspěšnost odkazů - myslel jsem úspěšnost prokliků na weby z těchto placených odkazů. Nicméně i po těch změnách v zobrazování Seznam doporučuje, je procentuální úspěšnost reklamy na polovině. Což je hodně slabé a doufám že s tím bude chtít nejen Ivo L. něco ještě udělat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).