Výsledky vyhledávání jsou z velké části nepoužitelné, na druhou stranu to není to, proč lidi na Seznam chodí. Pro mnoho z nich se Seznam = internet a Seznam je dokáže dobře monetizovat tím, že jim nabízí to, co je zajímá a vodí je po "svých" projektech. A vo tom to je, ne o špatných výsledcích vyhledávání nebo prehistorickém zahnívajícím emailu.
Tak jsem zadal v seznamu a v google hledání "truhlářství praha 3".
Google vrátil v prvních 10 výsledcích odkaz pouze na jedno truhlářství na Praze 3, vše ostatní byly odkazy do různých katalogů a seznamů (na druhém místě byly firmy.cz). Nevrátil žádnou mapku.
V případě seznamu je mezi 10 výsledky pouze pět odkazů na různé katalogy (firmy.cz má na prvním místě). Na druhém, třetím a desátem místě jsou odkazy na konkrétní truhlářství se sídlem v Praze 3 (výrobna může být jinde). Na osmém a devátém místě jsou odkazy na truhlářství mimo Prahu - důvod zařazení mi není jasný. U výsledků jsou tři odkazy na mapy. V jednom případě ukazují mimopražskou provozovnu truhlářství, které sídlí na Praze 3. Další dvě mapy jsou u těch problematických mimopražských truhlářství.
Z výsledků jsem rozpačitý - seznam vrátí na první stránce pět truhlářství, ale jsou mezi nimi dva chybné výsledky. Google na první stránce vrátí pouze jedno truhlářství. Oba vyhledávače mně v podstatě doporučují použít katalogy firem - zde jsou asi nejvhodnějším kandidátem firmy.cz.
Proč bych to dělal? Když zadám na Googlu (třeba) truhlářství, nebo (opět třeba) žaluzie a název města (či vesnice) ve které žiju, tak mi to vrátí mapku s pozicí firem (a ani za to ty firmy nemusí platit), které tuto činnost provádí a samozřejmě jejich weby (pokud je mají). To je něco, čeho Seznam naprosto není schopen.
No, nevím. Já když takto hledám, zpravidla dostanu odkaz na nějaký seznam firem, na druhém místě jiný seznam, na třetím další atd. Ty seznamy musím ručně projít, abych zjistil, že to není ono - v těch seznamech jsou jen poblíž sebe sice hledaná, ale nesouvisející klíčová slova.