Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Seznam vykročil k dospělosti od honza - Provozujeme internetovy obchod jako podporu nasich kamennych obchodu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 3. 2005 23:24

    honza (neregistrovaný)
    Provozujeme internetovy obchod jako podporu nasich kamennych obchodu a po uvaze jsme si zaplatili placeny zapis v nekolika sekcich Seznamu (myslim, ze se spravne jedna o placeny zapis firmy nebo tak neco). Vse jsme provadeli po zrale uvaze zda nam tato akce prinese vysledky. Na zkousku jsme zaplatili cca. 30000 za rok za zapis do nekolika sekci nekdy zacatkem unora. Pri mem dotazu pri zadavani reklamy zda nebudou v nejblizsi dobe nejake zmeny ve strukture kategorii jsem byl ubezpecen , ze se nic prevratne nebude menit. Prumerne k nam ze Seznamu chodilo cca. 50 navstevniku denne (z techto placenych zapisu). Pote prisla minuly tyden zmena ve vyhledavani a ejhle hnedka pocet navstevniku z techto placenych pozic poklesl na prumernych 15-18 denne. Zavolal jsem tedy na Seznam a musim rict, ze jsem se nestacil divit. Jejich obchodni zastupce mi v podstate vysvetlil, ze mene je nekdy vice. V pripade , ze bych mel zaplaceno vyhledavani podle klicovych slov by mne jejich zastupce dopredu kontaktoval a nabidl moznost kompenzace. Nicmene jak tak vidim reakce tady na webu tak zrejme se jednalo zase o nejaky slib. Dale pak, ze se v mem pripade pry nejedna o zmenu jelikoz kategorie zustaly tak jak jsou. Problem je v tom, ze vlivem zmeny metodiky vyhledavani nyni zakaznici zrejme mnohem vice vyhledavaji fultextem a jiz neprochazeji jednotlive kategorie. Samotna zmena mi vubec nevadi, ale co mi hnulo zluci je pristup firmy Seznam. Vybereme od zakazniku penize, naslibujeme hory doly, proste absolutne kasle na zakazniky. S touto firmou jsem skoncil i kdyz jsme meli v planu utratit za reklamu cca. dalsich 50000kc v prvni pulce roku. Zrejme nepotrebuji penize od svych inzerentu.
  • 24. 3. 2005 0:38

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Jste si jist, že máte jen placené zápisy v katalogu a ne přednostní výpisy při hledání? Pokud tomu tak opravdu je, nedovedu si představit, jak by se vás mohla změna vyhledávání nějak dotkount. S katalogem Seznam opravdu nic nedělal. Spíš to vypadá, že vaše odkazy v původním katalogovém hledání vycházely někde navrchu nezávisle na tom, že byly placené. Nebo vás napadá jiné vysvětlení?
  • 24. 3. 2005 10:07

    Mandy (neregistrovaný)
    Vysvětlení je snadné. Většina uživatelů Seznamu patří ke skupině průměrných uživatelů, která reaguje intuitivně na to, co jí vyhledávač nabízí. Odkazy na sekce již nevypadají jako jiné odkazy a nezobrazuje se jich tolik jako před tím. Většina lidí se totiž do sekcí dostala tak, že zadala klíčové slovo a pak klikla na nabízený odkaz do sekce, který se dá nyní snadno přehlédnout. Seznam dostal jen za minulý týden od nespokojených zákazníků storna za více než 10 milionů Kč. Většina průměrných uživatelů ještě není na takové úrovni, aby se v novém hledání vyznala a je pro ně snazší změnit vyhledávač, než se učit něco nového. Na Seznam chodili spíše konzervativnější a starší uživatelé hlavně ze zvyku - ostatní si už dávno zvykli chodit jinam. Jsem zvědavá, z čeho bude Seznam financovat ty své reklamní kampaně, až mu klienti přestanou dávat své peníze. To, že změnili svým zákazníkům podmínky v průběhu smlouvy, aniž by je na to předem upozornili a klientům vznikla škoda, je žalovatelné a předpokádám, že větší inzerenti to jen tak nenechají. Jedna věc je mít super vyhledávání a druhá mít z čeho platit programátory, provoz atd. Seznam dal jasně najevo, jak málo si váží placených klientů. Je to hrdina - bude nejlepší, ale umře hlady!


  • 24. 3. 2005 10:45

    Richi (neregistrovaný)
    Seznam si je vědom svého "monopolu" a nadvlády na Cz netu mezi vyhledávači a i teď když je to pro někoho třeba špatné je to pořád lepší než cokoliv jiného ... bohužel :-/
  • 24. 3. 2005 13:32

    honza (neregistrovaný)
    To je presne ono. Kdyz jsme zadavali reklamu tak jsem si celkem dokazal spocitat kolik lidi mi Seznam muze prinest. Odkazy do jednotlivych sekci proste byly zmeneny graficky a tak sem nyni chodi mene lidi. I kdyz se kategorie nemenily tak ve skutecnosti mela tato zmena, z meho pohledu inzerenta, na pripadne zakazniky (navstevniky) nasich stranek velky vliv.
    Dnes jsem se navic dozvedel od jejich obchodniho zastupce, ze pry hodlaji i prekopat jednotlive kategorie. To jsem zvedav co nabidnou misto toho platicim zakaznikum.

    Abych nebyl ukamenovan. Nevadi mi zmeny jako takove. Vadi mi pristup Seznamu k inzerentum.
  • 24. 3. 2005 16:05

    Petr (neregistrovaný)
    Podobný chování ze strany Seznamu není nic novýho. Já jsem si taky v roce 2003 zaplatil přednostní zobrazování na vyhledávaná slova (pár desítek tisíc korun). Když to nabízeli, vypadalo to docela dobře. Osobně se mi tenkrát Seznam už nelíbil, ale návštěvnost měl. Když jsem pak v průběhu zaplaceného roku zobrazování kontroloval, zjistil jsem, že vytvořili ještě nějakou jinou "superkategorii", která se vesele zobrazuje před mnou zaplacenou pozicí a já jsem už mimo stránku (přesněji: dalo se tam dorolovat). Nemusím asi zdůrazňovat, že stejnou chybu podruhý už neudělám.

    Jinak když jsem s internetem začínal, tak určitě Seznam byl synonymem pro český internet. Bohužel ale potřebuji něco vyhledávat poměrně často a Seznam začal se svou komercionalizací pomalu upadat jako vyhledávací nástroj. Nejdřív jsem používal jen Seznam, pak dvojici Centrum-Seznam a všechno možný, teď už Seznam na vyhledávání nepoužívám vůbec (jen se tam občas mrknu, co mi nabídne ve srovnání s konkurencí, opravdu to za to nestojí). GG rulez!