Vlákno názorů k článku Silné ověřování zákazníka: jak se dotkne e-shopů a nakupujících? od Strnad - Mám pouze hloupej mobil, jak si budu otvírat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 8. 2019 22:36

    Strnad

    Mám pouze hloupej mobil, jak si budu otvírat mobilní bankovnictví, když ho nepoužívám, mobil nemá vybavení ani pro biometrické ověřování... Fakt mně to zajímá.

    26. 8. 2019, 22:37 editováno autorem komentáře

  • 27. 8. 2019 11:34

    Strnad

    Nevím sice kolik takovej smartphone stojí, ale kupovat si ho primárně proto, abych mohl nakupovat v e-shopu, nebo autorizovat platební příkazy, či provádět jiné finanční transakce, považuji za vyhazování peněz do kanálu. Ale to je samozřejmě moje volba, že jo.

  • 26. 8. 2019 23:25

    bez přezdívky

    já to vnímám velice podobně jako vy.. a nemyslím si, že máte "hloupej mobil" - naopak vás považuji za toho "chytřejšího", kdo si porovnal vlastnosti, výhody a nevýhody nějaké Nokie 6310 vs. smart phone a zcela logicky to vyhodnotil tak, že telefon MA umět hlavně vydržet dlouho na baterii a pohodlně a hlavně SPOLEHLIVE vytáčet a spojovat hovory.. což jako fakž smart phony moc neumí, protože už při startu je zdržuje každá sw blbost uvnitř..

    vy vlastně máte výhodu v tom, že jste v praxi využil princip "security by obscurity" - nikdo nenapadne váš mobil nějakým virem či root kitem, protože to zkrátka ani nedává smysl.. a pokud pro přístup na internet nemáte problém mít mobilně např. tablet či laptop, tak opravdu oceňuji váš přístup. Podle mě má zkrátka mobil plnit naprosto zásadně svou hlavní funkcí - a to je telefonování. ne posílání MMS nebo surfování na netu, ale TELEFONOVANI. a ti p--rchanti výrobci nejsou ani schopni zabudovat do smart phonů něco na způsob QoS, že telefonní služby budou mít vždy absolutní prioritu před vším ostatním. A tak i já mám v kapse nějaký laciný tlačítkový telefon za asi 200 Kč, protože chci mít jistotu, že když budu potřebovat, tak se hned dovolám.

    26. 8. 2019, 23:25 editováno autorem komentáře

  • 26. 8. 2019 23:38

    Strnad

    :-) Vy jste mně nekdy poslouchal, když jsem vykládal svému okolí jaký telefon chci??? Telefon mám na to, abych mohl telefonovat, smskovat a občas se kouknout do e-mailové schránky (jo a standart - kalkulačka, budík, kalendář atd.). Nic se na něm nedá spustit, nic se na něj nedá instalovat... Všechen ostatní internetový provoz řeším z desktopu. Taky mám tlačítkovej, ale trochu sofistikovanější - dvousimka Nokia 222. Nicméně, jádro pudla zůstává, jak budu řešit nějakou platbu na internetu, když to po mně bude požadovat kromě potvrzující smsky od banky ještě něco dalšího? Jistě, vybrat si platbu převodem a klasicky navštívit z počítadla banku a zadat příkaz k převodu. Ale není to trochu na palici? A co když se banka zjančí stejným způsobem....? Nejspíš začnu nosit zase papírové formuláře k zadání příslušné platby na pobočce. Ale bude to strašně drahý. Firemní účet a oba soukromé jsou rozmístěny zhruba v rozích trojúhelníku se stranami 25; 25; 7 kilometrů. :-( Toho benzínu...

    26. 8. 2019, 23:40 editováno autorem komentáře

  • 28. 8. 2019 7:38

    Michal Kubeček

    Já třeba smartphone nechci proto, že z mého pohledu je to zařízení, které sice kombinuje funkce mobilu a počítače, ale žádnou z nich nezvládá uspokojivě. Bohužel je ale třeba dodat, že i v dnešní nabídce "dumbphonů" už dlouho marně hledám nějaký, který by byl adekvátní náhradou za mou osm let starou Nokia 2323 Classic.

  • 28. 8. 2019 2:20

    Strnad

    Já jsem tuhle Nokii taky měl. Vyhovovala mi. Jenže jsem jel na montáž do zahraničí a potřeboval jsem dvousimku, tak jsem si vybral tu 222. Tu křivku rozložení IQ v populaci znám, je to klasika. Byl jsem na docela náročných psychotestech před pár lety, kdy jsem se zajímal o jistou pozici. Tak při vyhodnocení mi to potom můj šaman psycholog ukazoval. :-)
    Jádro pudla vidím v tom, že ne každý je ochoten si ten chytrej mobil pořizovat. Někdo protože ho prostě nechce a chce jen telefon na telefonování, někdo proto, že už je to pro něj zbytečně složité a drahé (tím nenarážím na IQ, ale na to, že taková věc je drahá a přecpaná funkcemi, z nichž běžnej uživatel použije tak pět a za ostatní prostě ty prachy vyhodí) a někdo proto, že se toho bojí a nechce se učit nové věci.

  • 27. 8. 2019 7:28

    Filip Jirsák

    Mobilní bankovnictví je pouze jedna z možností. V článku je to napsané trochu nešťastně, vypadá to, jako jediná možnost. Správně je to „alespoň dva druhy autentizace ze tří skupin – něco mám, něco vím, něco jsem“.

  • 27. 8. 2019 11:14

    dino

    Sice to tak drsné nebude, ale klidně by se na Vaši otázku dalo odpovědět "Nijak." Stejně tak jste se mohl ptát, když televizní vysílání přecházelo z analogu na digitál, jak budete přijímat televizní signál, když máte jen starou televizi a novou ani set-top box nechcete. Prostě byste ho nepřijímal.

    A pokud se nechcete vzdát výhod starého dobrého hloupého telefonu a zároveň chcete využívat služby, pro něž je třeba smartphone, můžete to udělat jako já - mějte oboje. Mám jak hloupou Nokii, kterou nabíjím jednou týdně a používám ji jen k telefonování a SMSkám, tak smartphone, který tedy osobně používám k více věcem než jen mobilnímu bankovnictví (a musím ho nabíjet denně - ovšem když zapomenu, pořád mám tu Nokii).

  • 28. 8. 2019 1:59

    bez přezdívky

    nevím, jak jste to myslel, ale N6310 je široce oblíbený model mezi celou řadou lidí, co se týče dané éry.. taky jsem ho měl..

    ten "problém pudla", jak ho označujete, spočívá v tom, že v běžné populaci naleznete procentuálně různě skupiny obyvatel, co se týče např. jejich IQ.. a to bez ohledu na to, zdali budete zkoumat např. německou, italskou či českou populaci. Přesné rozvrstvení, co se týče procent (až na tu nejvyšší kategorii) neznám, ale dá se do určitě dohledat.. takže máte určitě největší skupinu obyvatel s nějakém "průměrným či podprůměrným IQ" (někde okolo 95-105).. těch bude určitě velmi blízko 50 procent.. pak budete mít skupinu tzv. "průměrně inteligentních" a navzdory běžně očekávaným závěrům, to fakt nejsou jedinci, kteří mají IQ třeba 120. .. "průměrné IQ" je hodnota okolo 110 bodů.. a tak bych mohl pokračovat.. nadprůměrně inteligentní mají hodnotu okolo 120 bodů .. a lidé s IQ n ad 140 bodů (jichž je v běžné populaci údajně okolo 2 procent), jsou označování jako "leaders a intelektuální představitelé společnosti"..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).