Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Sítě doručování obsahu v roce 2006 od Michal Krsek - Diky za komentar. Co se tyce dorucovani obsahu,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 1. 2007 9:07

    Michal Krsek
    Diky za komentar.

    Co se tyce dorucovani obsahu, mel jsem na mysli "site dorucovani obsahu". B2B reseni typu "jeden server na rychle siti" nejsou v tuto chvili v hledacku :-)

    Videoarchiv CESNETu neni sit dorucovani obsahu. Ambici CESNETu neni delat televizi ani konkurovat komercni sfere a tomu take odpovida prezentace. Nicmene mate pravdu, ze webdesign neni uz na urovni doby a je pravdepodobne, ze v letosnim roce dojde k jeho redesignu. Nicmene, videoarchiv CESNETu je jen maly nahled do aktivit CESNETu v oblasti prenosu videa po IP sitich (uzivatele bezne odkazuji na media na proudovacich serverech primo). Zda to ma smysl ci nikoliv, sledujeme na proudovacich serverech a tam to neni spatne (i kdyz navstevnost neni nejakou bernou minci pro hodnoceni).
  • 4. 1. 2007 14:35

    Michal Krsek
    Transportni reseni mimo IP site neni nametem :-) Site dorucovani obsahu chapu dle definice Wikipedie.

    Ano, na media ve videoarchivu CESNETu muzete odkazovat primo. Na svuj web nic nepichnete, na svuj web date odkaz na nejaky cizi server (ale to delate i dneska pomoci A HREF. Media oznacena Ceska Televize neposkytla Ceska Televize, ale jsou vysledkem dohody s vlastnikem autorskych prav. Ostatne, ze to jde, muzete vyzkouset na www.herafilm.cz. Ony zaznamy nepochazeji z vysilani CT (na ten server putujou skrz muj DV deck pekne z pasek).
  • 4. 1. 2007 15:43

    TrendSpotter (neregistrovaný)
    Mslím že IP sítě se v tom řešení používají pro logistiku a satelitní přenos je pouze technickým nosičem. No, konec této akademické diskuse, v pojetí vašeho textu máte pravdu.

    Jinak fajn. Díky. Na svůj web je umístím pomocí Object a Embed.
  • 4. 1. 2007 13:23

    TrendSpotter (neregistrovaný)
    Taktéž nemyslím jakýkoliv server sedící na páteři.
    Myslel jsem to jako transportní řešení pro přenos audio + video využívající vyhrazené internetové a/nebo satelitní cesty. Firmy je používají pro distribuci například reklam. Vzdáleně se tomu blíží služba Beam.tv Nesouvisí to vůbec s multicastovým proudováním, ani širokou diváckou obcí. Možná nemáme sjednocen význam pojmu "doručování médií nebo obsahu".
    Podle nadpisu článku bych je do této skupiny zařadil, jinak ale uznávám že to nelze srovnávat se Stream.cz ani NACEVI ani Kinománií.

    V hodnocení videoarchivu má u mě CESNET vysokou známku, samozřejmě že návštěvnost není jedinou bernou mincí. Jen to taky odráží stav společnosti. Tak mě napadá, lze tedy odkazovat na media přímo? A po právní stránce je vše OK, když si na svůj web píchnu stream z CESNETU který poskytla Česká Televize?
  • 3. 1. 2007 23:12

    TrendSpotter (neregistrovaný)
    Pokud vím, tak v ČR existují ještě nejméně 2 řešení na B2B doručování obsahu (AVdat) a používají je firmy z oblasti broadcastu. Nejde o užití pro veřejnost, ale existuje.

    Jinak k Stream.cz bych se rád vyjádřil takto:

    Můj vztah k jejich technologii je ponekud neutrální, (ano, hodnotím že se snaží) ale vztah k záměru a obsahu velmi negativní: Zklamání z důvodů, že si provozovatel nastavil laťku příliš nízko při výběru témat. Sice si to pěkně marketingově vykalkuloval, ale do historie se zapíše asi stěží. Postupně vznikne jakýsi zábavný mišmaš, diváci se budou nudit nad stále horším videem co se týče obsahu a stále lepším co se týče zpracování, inzerenti budou platit za webovou reklamu určenou pro teens a celý stroj bude třeba i patrickovi vydělávat... ale TO-BUDE-ZŘEJMĚ-CELÝ. :/

    Nic víc. Žádné obohacení společnosti, žádné posunutí někam do míst s nějakým smyslem... Jen selanka a produkce "vlastní dramaturgie" typu Gynekologie, nebo "támle Jouda z Nemanic natočil jak na zahrádce pěstují trávu" ... haha, děkuji, nepotřebuji. Ale věděl bych asi o 50ti tématech, které by lidem daly něco víc, než jen Čtvrtníčka, nebo reportáž o inseminátorovi ;)

    Pokud si všimnete pořádně, tak plány sítí sdíleného videa (v čele s YT+G) začínaj být velmi komerčně profilované a to, že je na tom megatuna pí*ovin je jen počáteční vedlejší efekt. Google má velmi dobře zpracované nástroje, které mu s videem umožňují dělat komerčně zhodnotitelné kusy a které oslovují velmi širokou výseč jejich zákazníků. A už podnikají kroky.. jsou dobře viditelné na jejich portálu.

    NACEVI komentovat nechci.

    Pokud bych se ještě měl podobně vyjádřit k videoarchivu na CESNETU, (nevidím samozřejmě dovnitř, hodnotím co vidím), tak jedno mne zarazilo: Archiv videí je zoufale málo navštěvovaný a když už, tak ze sítě CESNETu, nebo z nějakých divných konců. Statistika je tam dostupná.

    Kdyby se CESNET trošku snažil, mohl by ve svém světovém věhlasu vyškudlit pár peněz udělat trochu stravitelnější design pro jejich archiv a hned by bylo líp. Věřím, že by se divácká obec našla a začalo by to být i důstojnou alternativou nedůstojných televizí.

    hofk.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).