Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku SizeID řeší problémy prvního světa: jak nakoupit padnoucí oblečení na webu od Miloslav Ponkrác - Pointa je ta, že jenom prase a tetřev...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 4. 2015 17:57

    Miloslav Ponkrác

    Pointa je ta, že jenom prase a tetřev hlušec kupuje nástroj přes internet. A pokud mu to stačí, pak je tetřev hlušec.

    Myslím, že i podprůměrně inteligentní čtenář pochopil, že pointou bylo napsat kontranázor k názoru Jiřího Kouly nade mnou. Tedy nikoli se poplácat po názor, ale pofackovat Jiřího Koulu. Ale přijde mi to natolik jasné, že nechápu, že tu pointu je schopen někdo nepochopit. Jestli stejně talentovaně hrajete na kytaru, pak váš názor naprosto beru, pro vaši osobu internetová koupě kytaru je více než dostačující.

  • 2. 4. 2015 11:18

    dino

    Paralela s kupováním kytary je docela vhodná. Já si ji třeba přes internet koupil, pro to moje občasné brnkání není důležité nic z toho, co byste mohl uvést jako důvod, proč je třeba kytaru vybírat osobně (za předpokladu seriózního prodejce nabízejícího jen zboží bez vad znemožňujících základní užití).

    Stejně tak u módního zboží, kde jde o to se v něm párkrát ukázat (než bude zase out), je důležitost kvality látky také velmi nízká (a pokud o to někomu skutečně jde, je tu ta možnost vyzkoušení při převzetí).

  • 2. 4. 2015 15:43

    Flasi (neregistrovaný) 78.108.107.---

    Tak trh nákupu oblečení na dálku tady existoval dávno před internetem a existuje dál.
    Část lidí je prostě ochotna takto nakupovat. A SizeID by mohlo vyřešit asi největší problém těchto nákupů. Nepochybně není cílem, aby se takto prodalo 100 % oblečení.

    Já osobně jsem si u nějakých (neinternetových) zásilkových obchodů před 20 lety občas koupil nějaké oblečení (mikina, svetr, tričko, pyžamo). Velikost se odhadla (napoprvé blbě, pak už se vědělo). Kvalitu materiálu jsem neřešil, očekával jsem, že bude běžná a platilo to.

    Ale zrovna montérky bych na dálku fakt nekoupil. Tedy rozhodně ne první montérky dané značky/typu. A já zase takovou spotřebu montérek nemám, takže já pořád kupuji ten první kus dané značky.
    Zrovna u montérek můžete čekat zásadní rozdíl nejenom v kvalitě materiálu, ale i v praktičnosti různých detailů.

  • 2. 4. 2015 18:44

    Flasi (neregistrovaný) 78.108.107.---

    Takže to všechno, co jste napsal, má tu pointu, že uznáváte, že prodej hudebních nástrojů přes internet má pro někoho smysl.

  • 3. 4. 2015 15:55

    lol (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    zajímavé jak někdo kdo má uši jak netopír nikdy neslyšel o 14ti denní lhůtě pro vrácení...

  • 3. 4. 2015 16:43

    dino

    To sice ano, ale jediná možnost, jak si mezi stovkou kytar vybrat tu správnou (což zahrnuje vzájemné srovnání všech), by byla objednat (a asi i zaplatit) si všechny, nechat si je dovézt (přičemž převézt sto kytar nebude žádná láce a tyto peníze Vám už nikdo nevrátí), vyzkoušet, všechny je vrátit (takže ještě jednou nevratná pálka... Nebo tohle už jde za obchodníkem?) a založit novou objednávku na tu vybranou (přičemž bych se nedivil, kdyby mu obchodník, kterému se takhle projel celý krám, natruc poslal špatnou)...

    Jádro sporu přece leží úplně jinde než v možnosti vrácení, pan Ponkrác má ucho profesionála, tudíž pro něj je představa objednávky kytary přes internet absurdní (a je to zcela v pořádku), já se svým "postižením tetřeva hlušce" si vystačím s tím, že když ji naladím úplně hloupě podle ladičky, tak mi všechny akordy ve všech polohách znějí "dobře", za což mi ručí značka a "kategorie", takže si ji online klidně objednám (a je to též zcela v pořádku).

    Stejně tak pro někoho SizeID nemá smysl, protože u oblečení rozlišuje kvality ocenitelné jen osobně, pro jiného ale ano, protože si vystačí s "kvalitami danými značkou a kategorií".

    No a zbývá nám páně Ponkrácův útočný tón, k němuž ale není moc co říct, udělá-li mu dobře pomyšlení, že jeho sluch je nesrovnatelně lepší než ten můj, budiž mu to přáno, potřebuje-li to k uspokojení navíc ostentativně hlásat do světa, je to sice zvláštní, ale co už, lidé jsou různí.

  • 2. 4. 2015 10:15

    TIRO (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    dobré tak na koupi montérek. Stejná pitomost jako kupovat přes internet například kytaru. Ještě bude muset to Bičiště domyslet, jak si osahat on line kvalitu látky.

  • 2. 4. 2015 13:31

    Miloslav Ponkrác

    Já si kytaru vybíral tak, že jsem šel do hudebního krámu s asi stovkou kytar. Na každou jsem se podíval, poklepal, na asi 10 nejlepších jsem si zkusil zahrát. Ve výsledku jsem si vybral dvě, které bych si byl ochoten koupit, ale jedna byla výrazně lepší než druhá. Tu jsem nakonec koupil, nebyla ani nejlevnější, ani zdaleka nejdražší.

    Prodavače jsem zaujal, protože přede mnou tam byl jiný kytarista, dělal to samé co já a skončil prý u stejné dvojice kytar a dokonce si chtěl koupit nakonec přesně ten samý kus co já. Jen ho odradila značka, protože to byla nějaká noname.

    Já tu kytaru koupil a hraji na ní už několikátým rokem. Hraje mnohem lépe, než běžné, cenově byla spíše pod průměrem.

    Přes internet bych žádný hudební nástroj rozhodně nekoupil. Pár lidem už jsem nástroj vybíral, a vždy byl výsledkem silně nadprůměrně, vynikajícně hrající nástroj, který cenově stál jako průměr, ale výsledkem je vysoce nad ním, což slyší i běžní lidé.

    Také jsem měl tu čest od pár lidí, co si koupili nástroj na dálku či něco, co „jim stačí“. Většinou to byly strašné šmejdy. Holt když někdo je tetřev hlušec …

    Nedávno tu také někdo tvrdil, že 128 kbps mp3 je dokonalá kvalita nerozeznatelná od originálu. Holt pokud má někdo podobnou poruchu sluchu už od narození, pak nechť si nástroj klidně koupí přes internet. Opravdu mu to stačí.

  • 2. 4. 2015 23:00

    dino

    Nikoliv, na kytaru hraju dokonce ještě o něco méně talentovaně. Ale abychom se vrátili k tématu článku, má původní reakce měla ukázat, že tak jako existuju já, pro kterého je online nákup kytary více než dostačující (na což mám dokonce nyní Vaše dobrozdání experta přes kytary, což dává váhu tomu, co bylo původně jen tušením tetřeva hlušce), existují nejspíše i zákazníci, pro něž je více než dostačující online nákup oblečení, tudíž SizeID má smysl.