Největší růst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku za minulý týden vykázala stanice ČT 4, vzhledem ke svému zaměření se ale pochopitelně umístila na posledních příčkách. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,61 procentního bodu na hodnotu 3,79 procenta. Nova si téměř udržela podíl z předchozího týdne, jen nepatrně klesla, a to o dvanáct setin procentního bodu na výsledných 25,17 procenta. Největší pokles vykázala skupina Ostatních televizi, která si oproti prvnímu zářijovému týdnu pohoršila o 1,24 % na hodnotu 8,35 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Z programů České televize se dařilo také ČT 1. Té narostl podíl na publiku o 0,53 %. O 0,21 % se zvýšil také podíl kanálu ČT 2. Rostla i ČT 24, které se share navýšil o 0,32 % na hodnotu 6,3 %. Podobného výsledku dosáhla stanice naposledy v 29. týdnu letošního roku, kdy se dostala na 6,32 %. Letos je to počtvrté, co se kanálu ČT 24 podařilo překročit 6% podíl. Největší pokles z plnoformátových stanic zaznamenala Prima family, a to o 0,81% bodu. O půl procenta pak klesla Nova Cinema. Téměř na svém naopak zůstala Prima Cool, která se pohnula pouze o 0,01 %.
K TÉMATU: Skokanem minulého týdne byla Prima family, nejvíc klesala ČT 1. Nova se držela
Nově Group se minulý týden nepodařilo obhájit pozici nejsilnější televizní skupiny. Ve skupině D 15+ ji předstihla Česká televize. Ta získala souhrnný share všech svých čtyř kanálů 30,61 %. Česká televize vděčí za svůj úspěch právě nárůstem sledovanosti kanálu ČT 4. Nova Group dosáhla minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku hodnoty 28,92 procenta, což znamenalo pokles oproti předminulému týdnu o 0,62 procentního bodu. Třetí Prima Group vykázala souhrnný podíl 25,09 procenta, což je oproti předchozímu týdnu pokles o 0,6 %.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.
V meziročním srovnání s 37. týdnem minulého roku si nejvíce polepšila ČT 24, její průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o více než jeden a půl procentního bodu (z loňských 4,53 procenta na letošních 6,3 procenta). Naopak největší pokles vykázala televize Nova, která si pohoršila o 3,02 procentního bodu z loňských 28,19 procenta na letošních 25,17 procenta.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,28 | +0,53 | +1,06 |
ČT 2 | 4,24 | +0,21 | +0,82 |
ČT 4 | 3,79 | +1,61 | –0,53 |
ČT 24 | 6,30 | +0,32 | +1,77 |
Nova | 25,17 | –0,12 | -3,02 |
Nova Cinema | 3,75 | –0,50 | –0,71 |
Prima family | 18,56 | –0,81 | –0,98 |
Prima Cool | 3,93 | –0,01 | +0,33 |
Prima love | 2,60 | +0,22 | +1,20 |
TV Barrandov | 4,87 | –0,31 | –0,54 |
Atmedia | 2,16 | +0,10 | +0,29 |
ostatní TV | 8,35 | -1,24 | +0,31 |