Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Skutečně může zaměstnavatel číst vaši poštu? od Poledna - Pozdravuji Vás a upřímně se obdivuji,že mezi takovými...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 23. 1. 2004 17:00

    Poledna (neregistrovaný)
    Pozdravuji Vás a upřímně se obdivuji,že mezi takovými vlky(v nejlepším smyslu slova) vedete,rěkněme přesvědčovací kampaň. Já jsem to zažil - oni jsou to opravdu přemýšliví machři,nehledě na to,že podstata sporu je již dávno někde jinde.
    "Nullum crimen, nulla poena sine lege",budete mi rozumět.Před 7 měsíci jsem prohrál spor kvůli přesně tomuto problému.
    Abych to upřesnil - soud se přiklonil na stranu zaměstnavatele,který svou komunikaci vede přes několik násobných veřejných IP adres,pro potenciálního volajícího např. telef.2xxxxxxxx ,stejně jak telefon@iol.cz.Jak je vidět,před zavináčem vidíme telef.číslo,při spojení pak VPN propojila FR a síť v podniku.Jisteze muze byt cela rada alliasu,vsechno nakonec končí na jednom PS a event.allias přiřadí spávně. Na tomto ztroskotala causa zaměstnance,který podával našim zastoupením žalobu. Další bych jen opakoval - díky poštovnímu serveru,síti FR a VPN nelze zjistit,jen zpětným trasováním a nepřesně adresu serveru,ovšem hlavička je čitelná pouze pro odborníka znalého této práce(včetně alliasu je to dřina). Pro zákazníky firmy omezení nebylo žádné(norm.člověk z tech křížků,nul a čísel nemohl vědět,kam to přišlo - jen standardní adresa FR,port),při práci s počítačem,měl každý,jak zněl nález soudu, možnost zadat do hlavičky třeba nápis "SOUKROMÉ". Nic neprospělo ani poukázání na tento fakt na WWW,kde byly zásady komunikace zdůrazněny.
    Zaměstnanec nebyl schopen našim prostřednictvím prokázat zde tolik diskutované porušení práv.(logy serveru soud zamitl jako neprukazne,no moc se mu nedivím).Žaloba zněla proti protiprávnému konání,ne proti způsobu komunikace.
    Je to maximálně zestručněné,ale v tomto případě (v zájmu protistrany,bylo mít maximálně bezpečnou vlastní síť,komunikaci e.t.c.)a protistrana to dokonale využila. Pokud docházelo ke čtení soukromých emailů,ale i faxů,atd.,myslím si,že prokázat to je v těchto případech téměř nemožné.
    Něco jiného je obecné právní vědomí a správnost uvedených zákonných norem,za jejichž prosazování máte svůj podíl - a praktický dopad ,už,už bych psal zase latinsky,takže "Nikdy bez trestu,pokud čekáš,že nepřijde".
    Držím Vám palce,pomoci nemůžu,opravdu ve specifických případech píšeme černou křídou do komína,pokud se dostaneme na takové sítě a jsme řadoví zákazníci,sekretářky. Pro lidi,co tady na Lupu chodí,je hračka tohle překonat,my máme své pole jinde.
  • 23. 1. 2004 23:28

    Karel Prochazka (neregistrovaný)
    Docela by me zajimalo, co dohnalo onoho zamestnance k zalobe. Pouze vedomi, ze je v praci pod kontrolou?

    Jak tedy postupovat, pokud mate zamestnance, ktery polovinu pracovni doby stravi SOUKROMOU komunikaci prez mail, icq a v diskusnich forech?
  • 25. 1. 2004 10:12

    J (neregistrovaný)
    No, pokud mezi tim stihne delat svou praci, tak by Vam to jako pripadnemu zamestnavateli mohlo byt celkem fuk ne ? Pripadne mu praci pridate.
  • 25. 1. 2004 12:01

    Karel Prochazka (neregistrovaný)
    ano, pokud to zamestnavatele nebude nic stat. Jde zde vsak o jinou vec - proc je v pripade zamestnavatele pozadovano striktni dodrzovani zakona i na ukor logiky, ale v pripade zamestnance najednou vsichni chteji "lidsky pristup"? Neni to trosku nefer?
  • 25. 1. 2004 12:35

    J (neregistrovaný)
    Ja tedy neznam prilis zamestnancu, kteri by nejak vyrazne porusovali zakony, ale znam dost zamestnavatelu, kteri to delaji (nedodrzovani predpisu bezpecnosti prace, pozdni vyplaty mezd, ...). A pokud mam zkusenost, tak prave tito zamestnavatele, kterym dela problem dodrzet pravidla, vyzaduji na svych zamestnancich nejvice.

    Idealni je samozrejme oboustrana dohoda.
  • 25. 1. 2004 13:35

    Karel Prochazka (neregistrovaný)
    vsak take zakony jsou zde nastaveny velmi "socialisticky", ze si spousta zivnostniku rozmysli, nekoho zamestnat. U firem to bohuzel musi zamestnavatele "prekousnout".

    Jak uz jsem psal vyse, dobry zamestnanec vetsinou "kraviny" resit nemusi.