pekne napsane, cloveku se hned trosku otevrou oci :) a to jsem si naivne myslel, ze hospody apod. neco prodelaji za cenu nalakani zakazniku a oni nakonec ani neprodelaji a zakazniky pritahnou stejne...
No a trochu si stournu: "vlastně stačí si přečíst titulek článek" za tim Davidem Marcusem ke konci.
Možná by si měl pan Hlavenka pozorně přečíst nabídku na www.stenalanovka.cz než začne rozvíjet své konspirační teorie. Konkrétně http://www.stenalanovka.cz/lanovka/kurzy.html - Individuální kurz s instruktorem. Zde je totiž psáno, že stěna na 2h se zapůjčením vybavení a s instruktorem stojí 500Kč na osobu! Na Slevomatu pak vidím vstup pro dvě osoby včetně zapůjčení vybavení a instruktora za 249Kč...
take jsem chtel na toto upozornit - na Lanovku chodim a na zacatku jsem si zaplatil za 500,- uvodni hodiny - v teto cene je vstup, pujceni vybaveni (sedak, lano, presky, boty) a detailni zaskoleni a ukazky jak lezt a ceho se vyvarovat. Vy v clanku porovnavate tuto nabidku s beznym vstupem (ten obsahuje opravdu jen vstup za 100,- bez pujceni veci -> v tomto pripade se vam nikdo nevenuje a lezete sam). Takze porovnavate naprosto rozdilne polozky a Vase formuace zavani pokusem o senzacni odhaleni podvodu. Po precteni clovekem neznalym situace zavani poskozovanim dobreho jmena provozovatelu Lanovky. Nechcete si to opravit?
Myslím, že další diskuse na toto téma je nadále zbytečná, protože p.Kratochvíl zde dostatečně jasně vysvětlil, co bylo součástí nabídky na Slevomatu.
Jen možná byste mi ještě mohl vysvětlit rozdíl mezi "zaškolením a dohledem instruktora"(Slevomat) a "instruktáží s instruktorem"(Vy) ;-)
Slevomat: "zaškolením a dohledem instruktora"
WebLanovky: "IDIVIDUÁLNÍ KURZ S INSTRUKTOREM"
Rozdil ve vyznamu je naprosto zasadni. V prvnim pripade bych predpokladal, ze mi instruktor behem 2-5minut vysvetli, jak mam vlizt do sedaku, jak se cvaknout na lano a ve zkratce co mam delat abych se neobesil/... a dohled beru tak, ze tam nekde sedi u pivka a cuci na nejakych 30+ lidi
V druhem pripade ocekavam, ze se mi instruktor bude venovat po cele dve hodiny, bude mi rikat kde a jak se mam chytit, kam ma dat nohu/ruku, jak se pritahnout ....
Jiste chapete, ze rozdil v cene bude nejspis celkem zasadni.
Bohužel poctivé obchodníky aby člověk na prstech spočítal. Skoro každý podnikatel si chce ten svůj "český sen" splnit co nejdřív a proto se neštítí ničeho.
Na slevové servery se jen přenesla česká malost a honba za rychlými penězi.
Já si pár kuponů koupal, párkrát jsem se spálil a konec - kupovat zajíce v pytli dále již nebudu.
Možná by opravdu nebylo špatné detailně si prostudovat ceník "Stěny Lanovka". To co tu autor uvádí je holý nesmysl - vstup včetně vybavení a dohledu instruktora stojí normálně pro 1 osobu 500,- a nabídka na slevomatu byla pro 2 osoby za 249,-, což je v porovnání opravdu velice výhodná nabídka. Prosím naučte se číst .... díky
Jen težko uvěřit, kolik lidí se emotivně pustí do diskuze, aniž by si skutečně porovnali texty a jejich význam.
http://www.stenalanovka.cz/lanovka/kurzy.html
Lanovka nabízí "IDIVIDUÁLNÍ KURZ S INSTRUKTOREM" - Maximálně pro dvě osoby. Cena zahrnuje: Půjčení veškerého materiálu (100 Kč), Vstupné (80 / 100 Kč), Kvalifikovaného instruktora, Učební materiály
http://www.slevomat.cz/cs/sleva/2862-vstup-na-horolezeckou-stenu-pro-2-osoby
Slevomat nabízí "249 Kč za vstup na horolezeckou stěnu pro 2 osoby, s kompletní výbavou a dohledem instruktorů." - Vstup pro 2 osoby, Venkovní horolezecká stěna, Speciální obuv, zaškolení a dohled instruktorů. A upřesnění: "Voucher zahrnuje zapůjčení kompletního vybavení pro dvě osoby včetně bot, instruktáž a dohled zkušených instruktorů. Kdykoliv budete potřebovat pomocnou ruku, hned se o vás postarají."
Pokud to mělo být jedno a totéž, pak Slevomat svou práci značně odbyl. On totiž individuální kurz s instruktorem a dohled instruktorů jsou dvě zcela odlišné věci. Pod indivituálním kurzem pro max. 2 osoby si představuju 2 hodiny pozornosti instruktora a né jen dohled.
Takže se obávám, že pláčete zbytečně. Jirka prostě zase trefil hřebíček na hlavičku.
Ještě doplním...
Slevomat honí procenta slev, proč by si nechali ujít možnost nabídnout Individuální kurz s instruktorem za 2x 500 Kč za 249 Kč, tedy se 75% (!!!) slevou? Jedině proto, že nabízená položka žádný Individuální kurz s instruktorem není. Nabídka vznikla mezi Lanovkou a Slevomatem, nenabízí instruktora na 2 hodiny a učební materiály, ale "jen" instruktáž a dohled. A jak takový dohled vypadá ví každý, kdo chodí lozit. Dohled jsou 1 - 2 lidé, kteří současně kasírují, půjčují materiál, provádí instruktáž a čepují pivo.
Problém s chápáním psaného textu? Nikde jsem nenapsal, že instruktor, kterého si zaplatíš, s tebou nebude 2 hodiny. Jen jsem napsal, že takzvaný dozor je v každém lezeckém centru a že jeho úkolem je nejen dozorovat. Ještě jsem nebyl v centru, kde by dozor byla jedna osoba nepřetržitě a pouze dozorující.
Celé to je jen slovíčkaření a je smutné, že ani Cyril Kratochvíl neodpověděl jasně a srozumitelně nám všem, zda nabídka na Slevomatu je totéž, co nabízejí na webu jako Individuální kurz s instruktorem.
Ano je to slovickareni, kterym se dostavame od zakladni veci a tou je ze v clanku se porovnava zvyhodnena cena kurzu ze slevomatu s normalnim vstupem -> tzn. dve naprosto odlisne veci (ostatne jak Cyril spravne poznamenal). Ostatni dohady co to je s instruktorem, dohledem je jen slovickareni vznikle z toho ze se na www Lanovky a na slevomatu pouzily jine formulace textu
Kdyz si to vezmu selskym rozumem: na slevomatu je nabidka na lezeni pro dva lidi za 249,- (a cituji slevovat "Voucher zahrnuje zapůjčení kompletního vybavení pro dvě osoby včetně bot, instruktáž a dohled zkušených instruktorů"). Kdyz se podivam do ceniku a spocitam si dva vstupy (2x100), pujceni dvou setu (2x100) tak jsem na castce 400,-. S cenou jsme uz vyse nez 249,- a nikde ani zminka o tom ze bych mel mit k dispozici instruktora. V tu chvili me logicky napadne otazka zda se opravdu snazim porovnat dve spravne veci nebo jestli neni nekde chyba. V tu chvili by byl asi logicky krok zkusit diskuzi na slevomatu pripadne se zeptat na Lanovce. Ale tuto otazku jiz pan Hlavenka jak je z clanku videt neresil.
Přesně souhlasím, moc se mi článek Jirky líbí. Jen mě mrzí spíše nadutost pan Čupra, který když mu někdo šáhne na jeho špatně udělaný deal se rozpláče jako malé děcko. Zajímavé, že on píše o podvodech, kasá se jak zavedl slevy atd. Jen pane Čupre jste pouze okopíroval model , který funguje a v USA a to ještě s chybami a budte tady říkat kdo a jaký je novinář? Trochu smutné. Zkuste vymyslet opravdu něco svého a za své pení a ne okopírovat a hlasit se jako obroditel, mecenáš atd. Je mi t toho špatně pokud znám pozadí, že Vy nebýt kluků z Mitonu, použití nápadu Vykuto na FCB apod... kde by jste byl .... škoda. Snad z toho vy vnitřeně máte příjemný pocit a to je důležité. Ale to už je taková česká vlastnost. Na druhé straně Mitonu děkuji za to, že pomohl tento systém prosadit na trhu ČR a že naprogramoval a uvedl v život něco tak příjemného, jako je Slevomat. Díky.
V balíčku nakoupeném ve "Slevomatu" je vstup na stěnu pro dvě osoby - 200Kč, Půjčení lezeckého vybavení pro dvě osoby - 160Kč a dohled instruktora v délce dvě hodiny - to znamená zaškolení a další dohled při lezení. Srovnávání samotného vstupu na lezeckou stěnu se vstupem pod dohledem instruktora, je srovnávání jablek a hrušek. Rád bych poprosil JIŘÍHO HLAVENKU, aby než něco napíše zjistil třeba fakta. Pokud by byl tak hodný a spojil se se mnou třeba telefonicky rád mu vše vysvětlím. Počítám se k "poctivým" obchodníkům a vadí mi, že nám bezdůvodně někdo hází klacky pod nohy, aniž by si zjisti podrobnosti. Ani já přeci nemůžu napsat o panu Hlavenkovi něco aniž bych si zjistil jestli je to pravda. Na místě by tedy byla omluva nejenom nám, ale i Slevomatu kterého bych pochválil, protože spolupráce s ním byla velice dobrá a ošetření proti nekalým výdělkům je více než dobré! Za lezecké centrum LANOVKA - Cyril Kratochvíl.
Nic ve zlém, ale když čtu vaše vysvětlení (a i jiné části z diskuse), tak byste se možná měli zamyslet spíše vy. Vaše nabídka na slevomatu je totiž formulovaná tak, že ve srovnání s vaším běžným webem je možných několik výkladů od vyloženě podvodného až po varianty pro zákazníka opravdu výhodné. Sice vám slouží ke cti, že po bližším výkladu to vypadá, že se ta "podvodná varianta" nekoná a že nabídka bude spíš slušná, ovšem už vám ke cti příliš neslouží to, že formulace tyto různé výklady vůbec umožňuje.
Presne! Kdyby obchodnik a server vse popsali naprosto srozumitelne, nebylo by pochyb. Jen se podivejme kolik ruznych vykladu se nachazi jen v teto diskusi. Dle meho nazoru si za vse muze pan Kratochvil sam. Byt jim, drzim usta a opravim nabidku tak, aby ji nikdo nemohl nijak zpochybnovat, ani pravem ani nepravem. To prece neni takovy problem.
Chapem autorov narek o marziach spravne, ze autorovi je luto, ze maloobchodnicke marze su tu trvale 5-10%, takze sa tu neponukaju 50% zlavy na vyrobky?
Troska matematiky: 50% zlava pri autorovych vysnivanych 40% marziach sa vyslednou cenou hodne podoba 35% zlavam pri marziach 10%. Navyse je vyhodnejsie kupovat vsetko ostatne, na co zlavy nie su.
Autor namieta ucelove zdrazenia lez za ucelom dosiahnutia "fantastickych" zliav a zaroven radi, ze trvale zdrazenie o cca 30% by nas toho uchranilo. Je to dost mozno pravda, ale dakujem, neprosim si. Radsej budem trvale nakupovat lacnejsie a tych par vykukov si osefujem sam.
Vo vsetkom nie, v niecom je to tu dokonca siroko daleko najlacnejsie. Napriklad cyklokomponenty a uz aj outdoor veci. V cyklo najma po tom, co sa maloobchod vykaslal na "oficialnych" dovozcov a zhana si to sam zo zapadnej Europy, ale nie je to jediny dovod. Posezonne vypredaje byvaju zaujimavejsie v Nemecku a GB, ale to nebyvaju vsetky velkosti a pod. Standardne veci sa neoplati kupovat vonku.
No nevim jak pri hranicich se Slovenskem (nebo tam kde nakupujete) ale Nakupy potravim jsou v Nemecku v nejhorsim pripadne nastejno jako v CR, ale za sve penize dostanete min o dve kategorie lepsi zbozi - napriklad absolutne nehozi ze by v regale bylo byt lehce nahnile ovoce/zelenina ... A napriklad 200g mix ruznych orechu (takova mnamka pro navstevy) stoji v za kopeckama 1/3 toho co tady.
A znam i nemalo cechu, kteri se prestehovali do Nemecka (jen lehce za hranice), protoze tam panelakovy byt stoji taktez zhruba 1/3 toho, co tady (kolem 200-300kKc).
Bavim sa o situacii v CR, hoci pisem slovensky. Ano, drviva vacsina standardnych cyklokomponentov je ju lacnejsia ako v DE. Tunajsie eshopy totiz nenakupuju v nemeckych maloobchodoch, ale v skladoch v DE, Nl a mozno aj inde. A pravdepodobne vdaka vyrazne nizsim marziam maju aj po zapocitani dopravy poznatelne nizsie ceny.
Pri nejakych unikatnych malopredajnych kuskoch to moze byt kludne naopak, ale ten bezny sortiment (ktory tvori 98% obratu a staci 99% zakaznikov) je tu lacnejsi.
Netusim ak osa uzivia, rozhodne by som momentalne nezacal podnikat ako cyklo e-shop, ale ako zakaznika, ktory nema lave ruky a dokaze si to zmontovat dohromady sam, ma to cele maximalne tesi.
Je možné, ale to už by chtělo se bavit konkrétně. Např. je také možné, že na českém webu dokážeš díky jazyku najít ty nejlevnější možnosti, zatímco v německu se dostaneš na pár známých webů a ty alternativnější nenajdeš. Každopádně kdo někdy žil na západě ať už v EU nebo USA, tak ví, že to s těmi cenami je u nás tragické, namluvě třeba o reklamacích. A cyklokomponenty netvoří asi významnou část spotřebního koše. PS: vy si možná zmontujete sám, ale na západě se daleko častěji platí i za služby. Do jaké míry se to pak odrazí v cenách u takového specifického trhu je pak také otázka.
Mezi nama, marze 5-10% je naprosta blbost, stim se dlouhodobe neda prezit. Si to spocitejte sam, za pronajem pidikramku 30k+, kdyz budete skromny a budete sam sobe platit 30k a dalsich rekneme 15k budete mit ostatni provozni naklady, tak sme na 75k. Pri 10% marzi by ste musel delat mega mesicne (sam). To jiste v nekterych oborech problem neni, ale ...
Tzv. megazľavy sú často len hry s číslami. Všimol som si u jednej zasielkovej služby s textilom, že určitý výrobok ponúkajú za cca 25 EUR. Keď som si ten istý výrobok pozrel neskoršie, tak som videl, že ho ponúkajú za 50 EUR so zľavou 50%, teda za tú istú cenu, ale asi im moc nejde na odbyt a takýmto trikom chcú zvýšiť jeho predaj bez nejakej straty.
Ide o produkt pre ženy, a vzhľadom k tomu, že podľa článku tvorí podiel žien na zľavových serveroch až 77%, tak sa takýmto trikom ani nedivím. Zažívam to vlastnej koži je moja drahá radšej kúpi predraženú vec s tabuľkou "Zľava xx%"ako niečo s bežnou cenou a ešte sa raduje ako ušetrila...
Ale jo, napsal to dobře a námitku beru :-( Já můj příklad napsal čistě orientačně a nad výpočtem jsem vůbec neuvažoval (ony se taky ty konkrétní relace velmi liší a podstatný je jen ten bod "zdražit aby byla větší sleva"). Když to ale pro pořádek spočítáte, tak opravdu "zdražit o 25% a zlevnit pak o 20%" dá proti původní ceně procent 10....
Zdravim, mozna by bylo dobre se trochu vice porozhlednout po netu. Na strance www.kuponyonline.cz jsou pouze nabidky kuponu na zbozi do vsech vetsich eshopu s jednim rozdilem, nemusite za ne platit. Pouze si je stahnu a uplatnim v eshopu.
Robert
Dobrý den,
velká část diskuse se týká "případu Lanovka". Pokud jsem porovnal nabídku a slevu na Slevomatu v tomto konkrétním případě nepřesně, pak se za to omlouvám Slevomatu i provozovatelům lanového centra. Nicméně, jak to i zde už uvedli mnozí diskutující, je to dosti nejasné, tedy exaktní porovnání mezi nabídkou na Slevomatu a standardním ceníkem asi možné není. Je mě jasné, že kdo "Lanovku" často navštěvuje, tak to posoudí ze zkušenosti - to já nemohu a běžný návštěvník slevového serveru taky ne. (Například by mě ani nenapadlo, že součástí provozu lanového centra není automaticky dohled personálu, tedy že je to věc, kterou si musí člověk přikoupit atd.).
Nicméně - v článku rozhodně nešlo o tento jediný případ (či jakýkoli jiný); byla to jen ilustrace typického a převažujícího přístupu na českých slevových serverech (možná zvolená trochu nešťastně), tedy toho, že jde o vytváření umělých, normálně neexistujících vysokých cen a předražených nabídek, na které je pak aplikována a propagována vysoká sleva. Takovýchto případů bychom nejen já, ale i kdokoli ze čtenářů Lupy mohli denně prezentovat stovky.
"Takovýchto případů bychom nejen já, ale i kdokoli ze čtenářů Lupy mohli denně prezentovat stovky" - tak proč je neprezentujete a vybral jste si zrovna tuto JEDNU nabídku na Slevomatu, kde pokud by se něco takového stalo, byla by to vyjímka, když sám jistě víte, že jsou servery, kde je to pravidlem? Vypadá to pak velmi tendenčně a neprofesionálně, protože to špatné ve slevovém trhu personifikujete pomocí jednoho z mála portálů, který si na poctivosti, zákaznících a transparentnosti zakladá.
Tím spíše, že tato nabídka rozhodně podvodná není - viz vyjádření, které jsem na Lupu zaslal a můžete najít na http://bit.ly/lrH9Kn. Opravdu podivné. Jistě můžeme slovíčkařit, ale proč, když "jasných podvodů" jsou dle Vás údajně stovky.
No tak se spletl a vybral špatný příklad. Poradím lepší:
Restaurace neexistuje (prý se rekonstruuje), místo toho jste převeleni do partnerského podniku Khajuraho a dostanete menu s úplně jinými cenami (vyššími), než které jsou prezentované zde: http://www.karibazar.eu/menu/new_menu_cz.pdf
A tak to je úplně od začátku nabídky. Na webu o tom dosud není ani slovo. Provozovatel to musel vědět. Co je to jiného než podvod?
p.s. byl jsem tam před měsícem, něco se mohlo mezitím změnit, ale pochybuju
To je pravda a o tomto faktu jsme zákazníky informovali a nabídli vrácení peněz. Někdy nelze předvídat události o mnoha stovek partnerů do detailu na měsíce dopředu. Vždy se lze ale zachvat korektně, což jsme udělali.
Autor i Vy jste zapoměl zmínit http://www.slevomat.cz/cs/jak-to-funguje#zaruka-spokojenosti, takže bychom riskovali opravdu hodně, kdybychom chtěli lidi podvádět ;-)
Krásný den!
Žádné upozornění mi nepřišlo, takže mě na místě čekalo překvapení. A o záruce spokojenosti jsem nevěděl. Jestli vracíte peníze i na použité kupony, tak máte bod. Slíbit jde všechno, ale už někdo něco úspěšně reklamoval? Neslyšel jsem o žádném takovém případu.
Mě už je to jedno, žádné zajíce v pytli už kupovat nebudu.
Taky jsme už úspěšně reklamovali použitý voucher na holandské tulipány s dopravou po Praze zdarma. Hrúza obchodník, komunikace nulová a slevomat.cz nám bez vytáček vrátil zaplacený obnos k naší plné spokojenosti. Další zakoupené slevy bez problémú. Jsme se slevomat.cz navýsost spokojen.
Již jsme úspěšně reklamovali použitý voucher na holandské tulipány s dopravou po Praze zdarma. Hrúza obchodník, komunikace nulová a slevomat.cz nám bez vytáček vrátil zaplacený obnos k naší plné spokojenosti. Další zakoupené slevy bez problémú. Jsem se slevomat.cz navýsost spokojen.
S "reklamaci" jsem mel take zajimavou zkusenost:) Objednavka SPA v Praze, zavolani cca tyden pred vyprsenim, objednavka probihala v pohode, vsechny volne terminy. Do chvile nez jsem zminil, ze je to na voucher, v tu ranu bylo plno az do konce doby platnosti. Samozrejme ten podnik pro mne skoncil, ale usmevna byla spise reakce druheho ze spolecniku slevoveho serveru, ktery mi odpovedel, ze sice jim to je lito, ze s tim ale nic nezmuzou a neda se nic delat. To mne opravdu dostalo, ono se totiz nejen da, ale v nekterych pripadech i musi (o tom nekdy jindy). Nutno dodat a zaroven i pochvalit, ze kazdy se uci a najednou tu mame "zaruku spokojenosti". Vsechna cest, jen jsem zvedav, jak s ni ceska povaha (mysleno zakaznik) nalozi.....
Dobrý den;
proč jsem si vybral Slevomat: jednoduše a jasně, jste lídr trhu, dá se říci "zakladatel" branže. Jaký smysl by mělo si vybrat nějaký obskurní slevovod.cz a ukazovat to na něm? Vy jste přece signifikatní subjekt pro český trh, co uděláte, ostatní kopírují.
Ohledně výběru nabídky - můžete věřit nebo ne, ale dělám to tak i jinde: naprosto namátkou jsem klikl na město a zde na první nabídku, která se dostala pod myš. Nesnažil jsem se procházet pět set nabídek a z nich vybrat tu, která se jeví jako nejobskurnější.
Dneska jsem se zase koukl na Slevomat a můj personalizovaný mě nabízí proslulý Kosmodisk, "původní cena" 1999 Kč, po slevě 499. Stačí samozřejmě se kouknout na porovnávač cen a tento přístroj se tam prodává od 590 nahoru. Je to podvodné? Asi není, ale nedivte se, že pak jsou slevovky už trochu pro smích.
Myslím, že by zvláště z vaší strany bylo přínosné, kdybyste problematiku těchto "polopodvodných" nabídek rozebral - zda i podle vás křiví trh nebo ne, zda takto může trh slevových serverů pokračovat i dále a co proti tomu děláte vy, jako lídr trhu (uznávám, že u vás jsou nabídky o kousek serióznější než jinde, zřejmě se snažíte kontrolovat, aby nešlo o vysloveně klamavé nabídky, ale stejně...).
Jak bylo myslím z článku zřejmé, nešlo o vyzdvižení jednoho konkrétního případu (a vůbec ne už o očernění nějakého jednoho subjektu), ale o popis toho, jak funguje tento trh u nás, jak funguje u Grouponu a jak se může vyvíjet. Váš názor na tuto problematiku by byl myslím i pro ostatní čtenáře velice cenný.
zdraví
Hlavenka
Na stránkách výrobce se prodává za 1990. Většina e-shopů, které ho nabízejí levněji, se původní cenou kolem dvou tisíc také ohání. Čili Slevomat nedělá nic horšího než oni (a pokud ho nabízí přímo od výrobce, pak nadsadil o 9 Kč) a cenově je pořád na dolním konci. Nějak v těch "stovkách příkladů" nemáte šťastnou ruku.
ale jo měl, nabízím vám rolku 3 vrstvého toaletního papír né za deset tisíc korun, dokonce ani né za 8 tisíc korun, ale za 7 a půl tisíce korun ! A k tomu záchodvou štětku ZDARMA ! SLEVA ŠTETKY 100 procent !!!!!!!!
Pan Hlavenka udělal jednu podstatnou chybu. Při psaní článku předpokládal, že čtenáři lupy jsou jen alespoň jakštakš inteligentní lidé.
Již jsem vám to napsal a pokud vám ani to nestačí, tak vám nabízím téměř jakékoliv dnes dostupné zboží za řekněme 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 Kč - a myslím to vážně pokud danou částku složíte na můj účet. Tak a od teď podle vaší logiky všichni prodejci mohou nabízet téměř cokoliv ve slevě 99,99..%. Chápete už? Nechápete? Nevadí, ani jsem nečekal, že byste mohl.
Jestli máte pocit, že se vám zvýší IQ, když budete pořád kolem sebe mávat silnými slovy a označovat ostatní za pitomce, mám pro vás špatnou zprávu. Nepomáhá to.
Podstatný rozdíl je v tom, že výrobce Kosmodisk za ty dva tisíce prodává a vzhledem k tomu, jak dlouho je s ním na trhu, evidentně úspěšně. Nebo si fakt myslíte, že ty milióny za TV reklamu protáčí kvůli tomu, aby zavedl jakousi fiktivní cenu, kterou mu nikdo nezaplatí a slouží jen k tomu, aby se ostatní weby měly s čím poměřovat?
srovnáváte jiné časové linie - kdysi i PC s procesorem pentium II stálo 50.000, předpřispěvovateli bylo uvedeno, že dnes již je ten krám běžně k dostání za mnohem nižší cenu, tedy prezentovat jakousi slevu, protože na nějakém webu je cena vyšší je čistě virtuální sleva a lze takto slevnit cokoliv a o defakto jakoukouliv částku, to kolik je jich prodaných je irelevantní, moje nabídka je stejně platná jako ta jejich, že nejsem tak úspěšný je dané tím, že jsem nepředražil o stovky procent, ale x krát více, kdybych prodával předražené PC také se občas najde blb, který ho objedná, ale prezentovat následně PC za běžné katalogové ceny jako slevněné na 30 % je prostě vyjebávka stejná jako ta s kosmodiskem.. nevím co na tom pořád nechápete.
Ale za tuhle cenu se to prodává - na stránce www.kosmodisk.cz je ten zázrak ke koupi za 1990 Kč a nepochybuji o tom, že díky masírce TV reklamou se jich dost prodá. Přiměřenost té ceny a samotnou smysluplnost koupě Kosmodisku s dovolením ponechám stranou. Jen říkám, že jestli Slevomat nabízí Kosmodisk od výrobce, tak s tou cenou před slevou prostě nekecá.
On ještě je nějaký eshop, kde se to tak nedělá?
Například slavný VÝPR - ODEJ na alza.cz nabízel obrovské slevy 40 - 50 procent. Zajímavé ovšem je, že výsledné ceny byly pořád stejné jako v době před VÝPR - ODEJEM i po něm. A v mnohým případech vyšší, než nabízela v té době konkurence.
S nabidou zbozi na slevovych servrech to u nas opravdu neni valne, a jine ani nebude.
Z casti je to opravdu nizkymi marzemi obchodniku, kteri zajimavou slevu dat nemohou.
Druhym duvodem, dle meho i zajimavejsim, je fakt, ze zdejsi slevove servery o nabidku zbozi nemaji zajem, protoze na nem nejde dost "vyvarit". Ani vyborny (zapadni) obchodnik s marzi 40% by u nas neuspel. Proc? Slevove servery pozaduji slevu 50%. A provizi i 25%. Tzn. obchodnik by musel zbozi kupovat za 38% (a mene, pokud by na tom chtel aspon korunu vydelat). Resenim by bylo prodavat s mensi slevou (coz neni podle slevovych serveru dost cool) a(nebo) s mensi provizi (coz uz vubec nezapada do vydelecneho planu). Proto se zbozi v nabidce neobjevuje nijak moc, a lepsi to jen tak nebude.
A jako perlicku - za to, ze slevovy server umozni obchodnikovi se zbavit zbozi takto "vyhodne", mu jeste nadiktuje ze tato cena plati od 10ks. Ano, tomu se u nas hromadny odber, na ktery by se mela poskytovat sleva 50% a vice.
Kdo se pak muze divit, ze za tohle zakaznik, ktery na slevovem serveru nakoupil tak "vyhodne" dostane zmetek (at uz ve forme sluzby nebo zbozi?). Ja ne.
Koupila jsem si pobytový voucher na Hrubou Skálu. Já jako uživatel jsem byla s cenou spokojená, majitel zařízení je prý také spokojen, protože zákazníci se mu jen hrnou, hodlá vyhlásit druhé kolo akce. Jediní nespokojení jsou zaměstnanci zařízení, kteří se dosud flákali a teď se od rána do večera nezastaví.
Ale je pravda, že nikdy nedokážu určit, zda cena před slevou nebyla nadsazená, to mě ale ani tak nezajímá, já se rozhoduji podle ceny, za kterou produkt koupím.
Realisto, situace je poněkuď jiná a na českém trhu zdeformovaná. První deformací je rozpínavost agregátorů, které neustále přitvrzují podmínky spolupráce s portály a to nejenom požadovanou výší provize, kterou od portálů požadují. Už to došlo tak daleko, že si diktují i jaký affiliate program portál musí mít aby u nich mohl mít nabídky.
Dalším problémem jsou poplatky bank za karetní transakce a poplatky obečně. Z toho plyne, že portál není hamižný, ale má určité náklady a proto nemůže jít pod určitou marži. Tím největším problémem je že se počítačové společnosti rozhodly prodávat karabicovou verzi "Gruponu" za opravdu pár korun a proto se portálů vyrojilo tolik. Většinou se však jedná o styl pokus omyl z čehož plyne naprosto trystní klientský servis a podpora. Ono je to logické, když takové portály jsou řízeny z obýváku a jedná se one man show, kde majitel zajištuje akce, propagaci, klientskou podporu, reklamace, fakturace.........a pak nefunguje pořádně nic. Lze spočítat na prstech ruky kolik portálů má nějaké klientské centrum, uvedeny infolinky, kde sedí asistentka a vyřizuje přání a otázky klientů. Věřím, že český slevový trh se do záhuby neřítí, ale musí projít katarzí a pročištěním.
Nespornou skutečností je také to, že vzhledem k obrovskému počtu portálů se již poněkud vytrácí ona marketingová hodnota akce a stává se z toho čistě prodejní kanál. Nabídek je tolik, že konzumenti slev se již minimálně vracejí do podniků, kde slevu čerpali a jdou zkusit slevu jinou. Možná je to tak v pořádku, ale pak nastává moment, kdy než do podniku, kde byli spokojeni jdou vyzkoušet jiný podnik se slevou, kde jsou zklamáni a rozladěni.
Je myslím otázkou několika měsíců, kdy se situace začne rychle narovnávat a tato momentální anomálie zanikne.
O deformaci (nejen) "slevoveho" trhu tady asi nikdo nepochybuje, to je fakt. O tom ze slevove servery maji naklady taky nepochybuju. Muj pohled na problematiku nabizeni zbozi je takovy, ze zbozi se momentalne nenabizi, nebo minimalne, z duvodu ktere jsem vyjmenoval. Jenze i ty dobre fungujuci portaly nemaji sanci fungovat dlouhodobe, pokud budou nabizet pouze sluzby. Protoze jak uz tady nekdo podotkl, na tom clovek neusetri, naopak utrati dost casto za neco, kam by jinak nesel. A to jeste v ne uplne odpovidajici kvalite "plnohodnotne" ceny (mozna jen nahoda u sluzeb ktere jsem vyuzil, ale uz me to od tohoto "setreni" odradilo). A nemyslim si, ze lidi budou dlouhodobe tak slepe utracet za neco, co nepotrebuji. U zbozi (ne samozrejme vseho) si myslim je vetsi potencial stabilniho udrzeni urciteho poctu navstevniku a kupujicich.
Mozna je to jen muj presprilis prakticky pristup k veci a nejvetsi portaly si se sluzbami vystaci (dlouho).
Jasne... Tu a tam se najde ne prilis pruhledna sleva, ale to je vyvazeno mnozstvim opravdu skvelych nabidek, ktere jsou cenou vylozene pod naklady a jejich ucel je pouze marketingovy. ja uz napriklad chodim ctvrtym mesicem do jedne restaurace na snidane za 25 kc vcetne caje nebo kavy a to podotykam, ze jsem velky jedlik a ta porce me vzdy zasyti tak, ze musim posouvat i obed.... Kdybych si stejnou snidani chtel pripravit sam doma, tak me vyjde cca na 30 kc a to nepocitam, ze sedim v teple, sviti se tam, nekdo to musel pripravit, nekdo mi to musel donest, provozovatel plati najem a mraky dalsich veci... ta cena proste byla neodoladelna a i proto jsem si tech voucheru koupil 50 ks... Ja jednoznacne usetril (i casove) a provozovateli se to taky vraci, protoze se mi tam zalibilo a obcas tam chodime s partnery na vecere (coz bysme chodili i tak, ale jinam). Z dlouhodobeho hlediska ta sleva proste mela smysl a to i presto, ze pozoruji, ze se vice nez 50%lidi po vyuziti voucheru uz nevratilo. Trosku bouda byla v tom, ze puvodne sleva platila na veskere snidane a doplnky v hodnote 100 kc, coz bylo pozdeji pozmeneno, ze se nevyuzita castka treba nesmi dorovnavat extra prilohami a kusy peciva do hodnoty 100 Kc, ale v podstate to chapu. Asi necekaly tak velky zajem a kdyby byli vsichni dusledni, tak by to zase tak super tah nebyl ,ale spise fiasko...
Nemusim mu videt do zaludku, kdyz obed (polevka + hlavni jidlo, kde se rozhodne neda mluvit o male porci - napr 8knedliku ...) stoji 65Kc a nemam pocit ze by na tom prodejce prodelaval ... (apropos, mluvim o Praglu, aby nevznikla mejlka ze jde o nejaky kotehulky, samo ze to neni hogofoko restaurace s pozlacenymi pribory)
Caj se taky vcelku normalne prodava za 15+Kc a jakepak jsou na nej naklady? Koruna?
Screenshot z eBaye .. http://i.imgur.com/xLEHE.png
I když nemám ověřeno, že to není celé fake.
Lidi dle meho prece jenom cetli a prihazovali schvalne, to ze to nekdo vydrazil, neznamena, ze to i zaplatil, jeden spatne hodnoceni jako odplata za nezaplaceni vysledni ceny nikoho neodradi. Muj bracha ale takhle koupli prazdnou krabici od autoradia, protoze prodejce tam opsal vsechno co bylo na krabici a nahore napsal nemecky Verpackung, jakoze baleni, obal, ale to si clovek tehdy neuvedomil. Prisel o 7K, pomoci se nedovolal...
Docela mě pobavila ta nabídka tzv. solidního psa. Člověk se nechce chovat jako xenofob, ale holt nejde neupozornit na to, že tenhle skvěle předražený e-shop provozuje pod firmou Tanzana Trade nějaká Evgenia Sidko, která dle množství azbukových přátel na Facebooku pochází téměř jistě odněkud z Východu.
Že je absolventkou VŠE, trochu těžšího gymnázia v Praze, to už je jenom taková třešnička na dortu. :-)
Souhlasím s tím, že novinář by měl věnovat více práce přípravě a pokud má být článek objektivní, neměl by obsahovat jen "šokující" zjištění.
Minimálně by stálo za to přečíst si smlouvu(y) nejvýznamnějších slevových serverů s partnery, kde se mj. uvádí, že nepoctivé nabídky, ve smyslu článku, nejsou přípustné a budou pokutovány.
Naopak zajímavé na smlouvách je značná asymetrie, kdy je žádaná exkluzivita jakékoliv (!) nabídky partnera, dodatečné platby za nevyužité vouchery, platba až po několika měsících, úhrada jistiny před akcí apod. Opačně však žádná exkluzivita zaručená není, minimální penále za porušení smlouvy ze strany serveru nejsou apod. Chápu však, že se jedná o maximalizaci užitku z (dočasné) dominance na trhu největších slevových serverů
Rozhodně bych netvrdil, že nabídky bývají podvodné nebo jinak neexistující služby. Sami jsme několik dealů zrealizovali a sledujeme i konkurenční nabídky. Naopak, někteří jdou i na náklady s vsugerovanou a falešnou premisou získání zákazníků, kteří příště nakoupí za plnou cenu.
Škoda, že je článek tak polovičatý. Obsahuje jinak pár zajímavých postřehu o fungování marží a slev v zahraničí, nezájmu o nabídku fyzického zboží a starou známou písničku, že v ČR je zvykem okopírovat zahraniční fungující model bez jakékoliv invence a přidané hodnoty.
To není o domluvě, ale že prostě nemáte, kam jít.
Je to jako s cestovkami. Každá vám vysolí spoustu stornopoplatků, když na zájezd po objednání nemůžete jet, některé si klidně vezmou i 100%.
Zároveň si každá vyhrazuje právo zájezd zrušit (není-li moc účastníků, není-li to pro CK rentabilní a podobné, Vámi neovlivnitelné, důvody). A najděte mi jedinou, která v takovém případě zaplatí stornopoplatky Vám. Za co? Například jste si koupil průvodce či nějaké vybavení, možná vyměnil peníze nebo jste prostě nahlásil dovolenou, tu vybrat musíte a když teď budete shánět náhradní, už to nebude za tak výhodných podmínek jako dřív a bude vás to vinou cestovky stát víc.
Opakuji, najděte mi jedinou, kde platí rovnost stran a stornopoplatky platí nejen klient CK, když nejede, ale i CK klientovi, když zájezd zruší. V tom nejlepším případě vám vrátí zaplacenou cenu, někdy si dokonce ještě odečtou výdaje.
Takže stejná otázka - máte na výběr, pokud chcete jet s CK a na tyto nerovné podmínky nechcete přistoupit? Je to tím, že by necelá tisícovka cestovek, co tu funguje, domluvila? Není a přesto je situace, jaká je.
Ale nikdo vás na dovolenou jezdit nenutí.. Pokud nenajdete cestovku, která vám vyhovuje,potom asi máte tak velké nároky, že je nemůže splnit žádná CK a prostě nikam nejedete.
Stejně tak nikoho nenutí slevové servery jejich služby používat. Je to jen otázka toho, jak moc danou službu chcete a jakou dokážete poskytnout míru akceptace jejich podmínek.
Vy jste původně obhahoval, že "na výběr je" a že přece není možné, aby se spolu všechny ty slevomaty domluvily. Já jsem pouze na konkrétním příkladu doložil, že můžete být v situaci, kdy prostě nemáte na výběr (=všechny možnosti jsou až na drobnosti stejné) a přesto za tím nemusí být nějaké tajné spiknutí či dohoda. Samozřejmě moje nároky na rovnost smluvních stran můžete nazývat velkými, já bych naopak čekal, že to bude zcela základní věc.
nezlobte se na mne, ale vy jste bud priserne naivni nebo hloupy. opravdu si myslite ze existuje nejaka rovnost protistran? lekar vs pacient, klient vs banka, obzalovany vs zalobce, zakaznik vs prodejce nebo chytry vs hloupy? pokud by ta rovnost existovala, tak se zasekneme na mrtvem bode. vzdy proste musi mit nejaka strana navrch. a prave tato nerovnost je motorem rozvoje kdy se clovek snazi dostat z te strany ktera taha za kratsi konec provazu dostat na tu druhou. rovnostarstvi je holy nesmysl resp. komunisticky blabol a pokud v jakousi "rovnost" vcetne te ze si jsou i vsichni lidi rovni verite tak vas lituji, musite mit hrozne tezky zivot.
ps: doplneni k posledni vete, nemluvim o rasach ale lidech! to aby nejaky chytrak nerikal ze jsem xenofob.
Já jsem nikde nepsal, že si myslím, že nějaká rovnost protistran existuje, jak mi podsouváte. Vás pouhé slovo "rovnost" (kterou ve vztahu s korporacemi vidím jako limitu, které se lze možná přiblížit, ale sama o sobě je v nekonečnu) vyprovokuje k podobné přednášce, pak lituji já Vás.
Hmmm, jenže ty firmy opravdu nenutí nikdo danou smlouvu podepsat. A že nemá kam jinam jít? A co ta firma dělala než tu byl první slevový portál? Nebo si založila obchod na tom, že bude žít ze spolupráce s těmi portály? Když to podepíšou, je to jejich věc, že na takové podmínky přistupují. Když to nepodepíšou a bude jich víc, slevové portály to budou muset přehodnotit.
A ta cestovka? Stejný příklad. Chápu, že by to mělo být lepší. Ale ... V dnešní době si dovolenou vyberu sám, sám zařídím a nemám nejmenší problém. A pokud ano, opět si ho sám na místě vyřeším a nemusím se spoléhat na cestovku. K výběru místa dovolené, zařízení letenek, ubytování, ... je dnes tolik informací, že se některým divím. Občas cestovka zvládne sehnat levnější ubytování, ale většinou to dokážu vyjednat i sám. Zkuste zavolat do hotelu a říct, že chcete slevu. Uvidíte, že to jde a celkem jednoduše. Říká se líná huba holé neštěstí :-)
Zdravim,
Diky za fajn clanek. Co se tyka nepresnosti kolem nabidky horolezecke steny, nechpu proc kolem toho delate takovy humbuk. Kdyz si clovek precte obe vyjadreni/aktualizace, je vsechno uvedeno na pravou miru.
A i kdyz tenhle prispevek na lupe neni blog, jak napsali predstavitele slevomatu, podle me ma nejbliz ke glose, kde cekam zabavnou formu a osobni nazor. (se kterym se v tomto pripade da docela souhlasit)
To se myslim podarilo (napr. veta o COI :-).
Takze pane Havelko... Dekuji
Dík za článek, snad to pomůže víc lidem otevřít oči a nenaletět obchodníkům na každou ptákovinu, kterou jim naservírují. Zrovna nedávno jsem na tohle téma taky psal: Sleva, říkáte?
Ono to není jen o nafouklých cenách a následných slevách – těch ne-úplně-fér praktik v oboru „slevomatů“ je víc. A taky mi v článku trochu chybí popis původního principu skupinového nakupování.
http://www.bajecnasleva.cz/cs/oslnte-sve-okoli-mp4-prehravacem-8gb-za-jedinecnou-cenu-1/
sleva z 999 na 599
obrázky stažené z FocalPrice.com, kde se dá produkt pořídit za pár (dvacet?) dolarů
Toto je zhruba totez, navic jim naletel jeste i Technet
http://technet.idnes.cz/test-spionem-za-3-tisice-s-hodinkami-a-propiskou-se-skrytou-kamerou-1fe-/hardware.aspx?c=A101010_224533_hardware_vse
Ty kramy se prodavaj za par dolacu na dealextreme.
Koukal jsem na agregátor slev na http://www.alfaslevy.cz
Každý den je 1500 aktivních slev, zajímá mě jak se v tom má člověk orientovat?
Nejvíc mě dostal servis na kolo :)
Podle serveru který slevu prodává se jedna o Malý servis kola.
Podle servisu, který to na stránkách sám píše se jedná o velký servis kola :)
Pro zájemce o přípravu kola pro novou sezonu jsme připravili ve spolupráci se serverem drtimeceny.cz akci na Velký servis.
Tak a ted babo raď kde je pravda a co vlastně po nákupu dostanu.
Jinak k článku. Myslím si že kvalita slevového serveru se pozná podle toho že mají zpracovanou a čísly podloženou nabídku, kterou můžou prokázat kolik v originále služba/zboží stojí.
Normálně bych se přikláněl k tomu aby servery u svých nabídek tuto kalkulaci automaticky zveřejňovali.
Libor Nejedlý
Pěkný článek, máme ambici se na slevové weby podívat trošku z podobného pohledu a dlouhodobě.
http://www.facebook.com/pages/SLEVOMAT-a-spol-slevy-v-h%C3%A1vu-cenzury/201904533192448
http://www.facebook.com/Znizkoteka Dost zvažte nakupování na Berslevu, poněvadž v Polsku už skončili a dluží peníze jak firmám tak ani nedodali prodané věci :(
Dobrý den. V Polsku před pár lety opravdu fungoval slevový portál, který byl přes franchising určitým způsobem spojený s Berslevu.cz. Polský portál měl svůj odlišný název, pouze od nás čerpal zkušenosti a technologie. Provozovatel bohužel své podnikání nezvládl. Veškeré nesplněné finanční závazky se dle zákonných norem vážou pouze k polskému provozovateli, ne k Berslevu.cz! To je třeba říct. I nám bohužel tato polská společnost dodnes neuhradila některé pohledávky. Drtivá většina prodejních aktivit Berslevu.cz probíhá v České republice ke spokojenosti zákazníků. Svědčí o tom i růst naší společnosti.
Ted jsem narazil na pekny podvod na serveru www.spolecnenakupy.cz
prodavaji L-Carnitine: puvodni cena 1088, po sleve 71 procent nabizi cenu 319.
Na e-shopech jsem nasel prvni 2 obchody. Ceny: 334,5 a 341.
Ano, jsou o par korun levnejsi, ale inzerovat takovou puvodni cenu a takovou slevu je dost zavadejici a asi bych si na tento server dal pozor.