Vlákno názorů k článku Slevové servery: někde mezi podvodem a báječným byznysem od realista - O deformaci (nejen) "slevoveho" trhu tady asi nikdo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 5. 2011 13:39

    realista (neregistrovaný)

    O deformaci (nejen) "slevoveho" trhu tady asi nikdo nepochybuje, to je fakt. O tom ze slevove servery maji naklady taky nepochybuju. Muj pohled na problematiku nabizeni zbozi je takovy, ze zbozi se momentalne nenabizi, nebo minimalne, z duvodu ktere jsem vyjmenoval. Jenze i ty dobre fungujuci portaly nemaji sanci fungovat dlouhodobe, pokud budou nabizet pouze sluzby. Protoze jak uz tady nekdo podotkl, na tom clovek neusetri, naopak utrati dost casto za neco, kam by jinak nesel. A to jeste v ne uplne odpovidajici kvalite "plnohodnotne" ceny (mozna jen nahoda u sluzeb ktere jsem vyuzil, ale uz me to od tohoto "setreni" odradilo). A nemyslim si, ze lidi budou dlouhodobe tak slepe utracet za neco, co nepotrebuji. U zbozi (ne samozrejme vseho) si myslim je vetsi potencial stabilniho udrzeni urciteho poctu navstevniku a kupujicich.

    Mozna je to jen muj presprilis prakticky pristup k veci a nejvetsi portaly si se sluzbami vystaci (dlouho).

  • 11. 5. 2011 17:31

    realista (neregistrovaný)

    S nabidou zbozi na slevovych servrech to u nas opravdu neni valne, a jine ani nebude.

    Z casti je to opravdu nizkymi marzemi obchodniku, kteri zajimavou slevu dat nemohou.

    Druhym duvodem, dle meho i zajimavejsim, je fakt, ze zdejsi slevove servery o nabidku zbozi nemaji zajem, protoze na nem nejde dost "vyvarit". Ani vyborny (zapadni) obchodnik s marzi 40% by u nas neuspel. Proc? Slevove servery pozaduji slevu 50%. A provizi i 25%. Tzn. obchodnik by musel zbozi kupovat za 38% (a mene, pokud by na tom chtel aspon korunu vydelat). Resenim by bylo prodavat s mensi slevou (coz neni podle slevovych serveru dost cool) a(nebo) s mensi provizi (coz uz vubec nezapada do vydelecneho planu). Proto se zbozi v nabidce neobjevuje nijak moc, a lepsi to jen tak nebude.

    A jako perlicku - za to, ze slevovy server umozni obchodnikovi se zbavit zbozi takto "vyhodne", mu jeste nadiktuje ze tato cena plati od 10ks. Ano, tomu se u nas hromadny odber, na ktery by se mela poskytovat sleva 50% a vice.

    Kdo se pak muze divit, ze za tohle zakaznik, ktery na slevovem serveru nakoupil tak "vyhodne" dostane zmetek (at uz ve forme sluzby nebo zbozi?). Ja ne.

  • 11. 5. 2011 19:39

    Marta (neregistrovaný)

    Koupila jsem si pobytový voucher na Hrubou Skálu. Já jako uživatel jsem byla s cenou spokojená, majitel zařízení je prý také spokojen, protože zákazníci se mu jen hrnou, hodlá vyhlásit druhé kolo akce. Jediní nespokojení jsou zaměstnanci zařízení, kteří se dosud flákali a teď se od rána do večera nezastaví.
    Ale je pravda, že nikdy nedokážu určit, zda cena před slevou nebyla nadsazená, to mě ale ani tak nezajímá, já se rozhoduji podle ceny, za kterou produkt koupím.

  • 12. 5. 2011 10:00

    xman (neregistrovaný)

    Realisto, situace je poněkuď jiná a na českém trhu zdeformovaná. První deformací je rozpínavost agregátorů, které neustále přitvrzují podmínky spolupráce s portály a to nejenom požadovanou výší provize, kterou od portálů požadují. Už to došlo tak daleko, že si diktují i jaký affiliate program portál musí mít aby u nich mohl mít nabídky.
    Dalším problémem jsou poplatky bank za karetní transakce a poplatky obečně. Z toho plyne, že portál není hamižný, ale má určité náklady a proto nemůže jít pod určitou marži. Tím největším problémem je že se počítačové společnosti rozhodly prodávat karabicovou verzi "Gruponu" za opravdu pár korun a proto se portálů vyrojilo tolik. Většinou se však jedná o styl pokus omyl z čehož plyne naprosto trystní klientský servis a podpora. Ono je to logické, když takové portály jsou řízeny z obýváku a jedná se one man show, kde majitel zajištuje akce, propagaci, klientskou podporu, reklamace, fakturace.........a pak nefunguje pořádně nic. Lze spočítat na prstech ruky kolik portálů má nějaké klientské centrum, uvedeny infolinky, kde sedí asistentka a vyřizuje přání a otázky klientů. Věřím, že český slevový trh se do záhuby neřítí, ale musí projít katarzí a pročištěním.

    Nespornou skutečností je také to, že vzhledem k obrovskému počtu portálů se již poněkud vytrácí ona marketingová hodnota akce a stává se z toho čistě prodejní kanál. Nabídek je tolik, že konzumenti slev se již minimálně vracejí do podniků, kde slevu čerpali a jdou zkusit slevu jinou. Možná je to tak v pořádku, ale pak nastává moment, kdy než do podniku, kde byli spokojeni jdou vyzkoušet jiný podnik se slevou, kde jsou zklamáni a rozladěni.

    Je myslím otázkou několika měsíců, kdy se situace začne rychle narovnávat a tato momentální anomálie zanikne.

  • 12. 5. 2011 11:12

    Lojza (neregistrovaný)

    Při popisování one man show s příšerným klientským servisem a řízením z obývaku na Jižním Městě jste měl na mysli vasesleva.cz nebo jste se jen dokonale trefil?

  • 12. 5. 2011 11:30

    xman (neregistrovaný)

    Vůbec bych si nedovolil kohokoliv jmenovat, ale one man show portálů je velké množství :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).