Souhlasím s tím, že novinář by měl věnovat více práce přípravě a pokud má být článek objektivní, neměl by obsahovat jen "šokující" zjištění.
Minimálně by stálo za to přečíst si smlouvu(y) nejvýznamnějších slevových serverů s partnery, kde se mj. uvádí, že nepoctivé nabídky, ve smyslu článku, nejsou přípustné a budou pokutovány.
Naopak zajímavé na smlouvách je značná asymetrie, kdy je žádaná exkluzivita jakékoliv (!) nabídky partnera, dodatečné platby za nevyužité vouchery, platba až po několika měsících, úhrada jistiny před akcí apod. Opačně však žádná exkluzivita zaručená není, minimální penále za porušení smlouvy ze strany serveru nejsou apod. Chápu však, že se jedná o maximalizaci užitku z (dočasné) dominance na trhu největších slevových serverů
Rozhodně bych netvrdil, že nabídky bývají podvodné nebo jinak neexistující služby. Sami jsme několik dealů zrealizovali a sledujeme i konkurenční nabídky. Naopak, někteří jdou i na náklady s vsugerovanou a falešnou premisou získání zákazníků, kteří příště nakoupí za plnou cenu.
Škoda, že je článek tak polovičatý. Obsahuje jinak pár zajímavých postřehu o fungování marží a slev v zahraničí, nezájmu o nabídku fyzického zboží a starou známou písničku, že v ČR je zvykem okopírovat zahraniční fungující model bez jakékoliv invence a přidané hodnoty.
To není o domluvě, ale že prostě nemáte, kam jít.
Je to jako s cestovkami. Každá vám vysolí spoustu stornopoplatků, když na zájezd po objednání nemůžete jet, některé si klidně vezmou i 100%.
Zároveň si každá vyhrazuje právo zájezd zrušit (není-li moc účastníků, není-li to pro CK rentabilní a podobné, Vámi neovlivnitelné, důvody). A najděte mi jedinou, která v takovém případě zaplatí stornopoplatky Vám. Za co? Například jste si koupil průvodce či nějaké vybavení, možná vyměnil peníze nebo jste prostě nahlásil dovolenou, tu vybrat musíte a když teď budete shánět náhradní, už to nebude za tak výhodných podmínek jako dřív a bude vás to vinou cestovky stát víc.
Opakuji, najděte mi jedinou, kde platí rovnost stran a stornopoplatky platí nejen klient CK, když nejede, ale i CK klientovi, když zájezd zruší. V tom nejlepším případě vám vrátí zaplacenou cenu, někdy si dokonce ještě odečtou výdaje.
Takže stejná otázka - máte na výběr, pokud chcete jet s CK a na tyto nerovné podmínky nechcete přistoupit? Je to tím, že by necelá tisícovka cestovek, co tu funguje, domluvila? Není a přesto je situace, jaká je.
Ale nikdo vás na dovolenou jezdit nenutí.. Pokud nenajdete cestovku, která vám vyhovuje,potom asi máte tak velké nároky, že je nemůže splnit žádná CK a prostě nikam nejedete.
Stejně tak nikoho nenutí slevové servery jejich služby používat. Je to jen otázka toho, jak moc danou službu chcete a jakou dokážete poskytnout míru akceptace jejich podmínek.
Vy jste původně obhahoval, že "na výběr je" a že přece není možné, aby se spolu všechny ty slevomaty domluvily. Já jsem pouze na konkrétním příkladu doložil, že můžete být v situaci, kdy prostě nemáte na výběr (=všechny možnosti jsou až na drobnosti stejné) a přesto za tím nemusí být nějaké tajné spiknutí či dohoda. Samozřejmě moje nároky na rovnost smluvních stran můžete nazývat velkými, já bych naopak čekal, že to bude zcela základní věc.
Já jsem nikde nepsal, že si myslím, že nějaká rovnost protistran existuje, jak mi podsouváte. Vás pouhé slovo "rovnost" (kterou ve vztahu s korporacemi vidím jako limitu, které se lze možná přiblížit, ale sama o sobě je v nekonečnu) vyprovokuje k podobné přednášce, pak lituji já Vás.
Hmmm, jenže ty firmy opravdu nenutí nikdo danou smlouvu podepsat. A že nemá kam jinam jít? A co ta firma dělala než tu byl první slevový portál? Nebo si založila obchod na tom, že bude žít ze spolupráce s těmi portály? Když to podepíšou, je to jejich věc, že na takové podmínky přistupují. Když to nepodepíšou a bude jich víc, slevové portály to budou muset přehodnotit.
A ta cestovka? Stejný příklad. Chápu, že by to mělo být lepší. Ale ... V dnešní době si dovolenou vyberu sám, sám zařídím a nemám nejmenší problém. A pokud ano, opět si ho sám na místě vyřeším a nemusím se spoléhat na cestovku. K výběru místa dovolené, zařízení letenek, ubytování, ... je dnes tolik informací, že se některým divím. Občas cestovka zvládne sehnat levnější ubytování, ale většinou to dokážu vyjednat i sám. Zkuste zavolat do hotelu a říct, že chcete slevu. Uvidíte, že to jde a celkem jednoduše. Říká se líná huba holé neštěstí :-)
nezlobte se na mne, ale vy jste bud priserne naivni nebo hloupy. opravdu si myslite ze existuje nejaka rovnost protistran? lekar vs pacient, klient vs banka, obzalovany vs zalobce, zakaznik vs prodejce nebo chytry vs hloupy? pokud by ta rovnost existovala, tak se zasekneme na mrtvem bode. vzdy proste musi mit nejaka strana navrch. a prave tato nerovnost je motorem rozvoje kdy se clovek snazi dostat z te strany ktera taha za kratsi konec provazu dostat na tu druhou. rovnostarstvi je holy nesmysl resp. komunisticky blabol a pokud v jakousi "rovnost" vcetne te ze si jsou i vsichni lidi rovni verite tak vas lituji, musite mit hrozne tezky zivot.
ps: doplneni k posledni vete, nemluvim o rasach ale lidech! to aby nejaky chytrak nerikal ze jsem xenofob.