Cesta nejmensiho odporu - to je presna definice. Zaluziar v Lanskroune ma dve moznosti. Investuje 1000 Kc za tvorbu reklamniho letaku nebo investuje 9000 Kc za tvorbu reklamniho letaku. Ten za 9000 Kc, kdyz se na to chvilku diva "je asi hezcejsi, to jo".. ale samozrejme si bude dal nechavat delat letaky od skolnikova synovce za 1000 Kc, protoze z komplexniho pohledu by byla investice 8000 Kc navic do neceho co on jenom "tusi" ze je lepsi a 95% jeho potencialnich zakazniku to nevidi 4,89% to vidi, ale stejne si zaluzie od nej koupi (nebo ne ale na zaklade jinych kriterii), velice neefektivni.
Dalsi konani v casove ose je, ze pouze v pripade, ze jiny zaluziar v onom regionu spusti reklamni kampan s letakama od Ogilvy ;-) Pak je treba popremyslet zdali se take trochu s letakama "nevytahnout". Nebo se da pockat az konkurence co kupuje reseni za 20x tolik zkrachuje ;-)
No jo, ale chtejte po BFU, aby tvorili dokumenty v TeXu :) Standartni populace jde cestou nejmensiho odporu. Co na tom, ze dobre udelana knizka se lepe cte. Amater (zakaznik) to pri volbe za co utrati sve penize nepozna a tak se jedna z pohledu managera o vyhozene penize, ktere zvysuji cenu a davaji prostor nemilosrdne konkurenci. V oboru psani programu dnes pusobi taky kde jaka lopata. Nezbyva nez si vychutnavat kvalitu v oblastech, kde ji nenici neviditelna ruka trhu. Napr. "software zadarmo", vesjolie karinky ...
Když se budeme držet té typografie -- právě těm profesionálům tohle vadí ze všeho nejméně. Jde totiž o vymezení prostoru pro aktivitu neodborníků. Pokud se budou realizovat na letácích a vizitkách, kde jde většinou o nízkou užitnou hodnotu, pak tím obor jako takový netrpí.
Na spotřební merkantil a akcidenci je potřeba pohlížet stejným způsobem jako na fastfood. Když chcete zážitek, jdete přeci do lepší restaurace. Když chcete rychlost a nízkou cenu, stánek s gyrosem to jistí.
Jojo, i amatér s programem může vyrobit krásný a zajímavý produkt, ale amatér s programem většinou vyrobí i padesát typografických a pět gramatických chyb. O mezerách za tečkou (hlavně v datech) nemá cenu ani mluvit, mínus místo spojovníků, spojovníky místo pomlček, dvojmezery ... Přece jen by každé řemeslo mělo být odváděno kvalitně. I to obrázkově-textové.
Jenze tim degraduje cela spolecnost. Kdyz se projedete metrem a vidite na reklamach dve hrubky a 20 typografickych chyb, tak jak se maji deti ve skole naucit spravne cesky? Kolik dnesnich polovzdelanych webmastru vi, ze predlozka se poji se slovem a nesmi byt samotna na konci radku? Kolikrat vam kdo dal vizitku, kde bylo MUDr.Bolito Frantisek, bez mezery za teckou za titulem a s prijmenim pred jmenem? A to je vsechno o tom, ze profesional ma znalosti z cele potrebne oblasti, kdezto uzivatel genialniho programu neumi nic nez klikat mysi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).