Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Spam - nejlepší možné řešení od Evžen - Naprostý, naprostý souhlas. Moc "povedený" a takový "jasný" článek!

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 2. 2004 9:08

    Evžen (neregistrovaný)
    Naprostý, naprostý souhlas.
    Moc "povedený" a takový "jasný" článek!
  • 13. 2. 2004 9:40

    Petr Tesařík (neregistrovaný)
    Jen na okraj: autor by chtěl proti spamu bojovat platbami. :) Nicméně,
    shrnul jsem nápady z diskuzí a jestli v nich padaly nápady hloupé,
    pak je dobré si alespoň uvědomit, že jsou hloupé, proč jsou hloupé,
    a hledat jiné.

    Mně se ovšem v průběhu workshopu leccos ujasnilo. Bylo vám třeba
    jasné, že filtrování v MUA je i z hlediska ekonomických mechanismů méně
    účinné než filtrování u ISP? V prvním případě totiž pouze snižujete
    náklady uživatele, ale nesnižují se výnosy inzerenta, protože uživatel,
    který tu nabídku považuje za spam, nepatří do cílového okruhu inzerenta.
    Při filtrování u ISP (např. přes blacklisty) naopak inzerenti pravděpodobně
    přicházejí i o určité procento potenciálních zákazníků. Myslím si, že
    kdyby inzerent věděl s naprostou jistotou, že jeho nabídku ani nečtete,
    neposílal by ji, teda pokud rozesílání není lacinější než úprava
    (zkvalitňování) databáze příjemců. A to už se dostáváme k tomu, že
    většina inzerentů prostřednictím spamu se nestará o dlouhodobou
    prosperitu, ale o rychlý zisk, takže kultivování databáze pro ně není
    zajímavou investicí.

    Já vím, tohle v tom článku přímo napsané nebylo, ale ono je někdy
    potřeba podívat se nejdřív na problém z nového úhlu, aby člověka něco
    začalo napadat. Já nabízím ten pohled, čtenáři ať se zamýšlí (protože
    vy jste experti, ne já - já jsem překladatel).
  • 13. 2. 2004 7:06

    Matěj (neregistrovaný)
    sušší a chaotičtější článek jsem tady ještě nečetl. co je jeho cílem? jaká je jeho pointa? s čím autor přišel? mně to přijde jako snaha o vytřískání z tohoto tématu. většina způsobů, jakými by autor chtěl bojovat proti spamu, je nevyužitelných a slušně řečeno úplně hloupých. nejzajímavější jsou ty odkazy na konci článku...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).