Jen na okraj: autor by chtěl proti spamu bojovat platbami. :) Nicméně,
shrnul jsem nápady z diskuzí a jestli v nich padaly nápady hloupé,
pak je dobré si alespoň uvědomit, že jsou hloupé, proč jsou hloupé,
a hledat jiné.
Mně se ovšem v průběhu workshopu leccos ujasnilo. Bylo vám třeba
jasné, že filtrování v MUA je i z hlediska ekonomických mechanismů méně
účinné než filtrování u ISP? V prvním případě totiž pouze snižujete
náklady uživatele, ale nesnižují se výnosy inzerenta, protože uživatel,
který tu nabídku považuje za spam, nepatří do cílového okruhu inzerenta.
Při filtrování u ISP (např. přes blacklisty) naopak inzerenti pravděpodobně
přicházejí i o určité procento potenciálních zákazníků. Myslím si, že
kdyby inzerent věděl s naprostou jistotou, že jeho nabídku ani nečtete,
neposílal by ji, teda pokud rozesílání není lacinější než úprava
(zkvalitňování) databáze příjemců. A to už se dostáváme k tomu, že
většina inzerentů prostřednictím spamu se nestará o dlouhodobou
prosperitu, ale o rychlý zisk, takže kultivování databáze pro ně není
zajímavou investicí.
Já vím, tohle v tom článku přímo napsané nebylo, ale ono je někdy
potřeba podívat se nejdřív na problém z nového úhlu, aby člověka něco
začalo napadat. Já nabízím ten pohled, čtenáři ať se zamýšlí (protože
vy jste experti, ne já - já jsem překladatel).
sušší a chaotičtější článek jsem tady ještě nečetl. co je jeho cílem? jaká je jeho pointa? s čím autor přišel? mně to přijde jako snaha o vytřískání z tohoto tématu. většina způsobů, jakými by autor chtěl bojovat proti spamu, je nevyužitelných a slušně řečeno úplně hloupých. nejzajímavější jsou ty odkazy na konci článku...