Necht si operator zvoli, zda chce byt neutralni nebo preferovat urcite pakety. Zakaznikovi to treba vadit nebude, treba ano a pujde jinam nebo se na nepouzitelny internet uplne vykasle, protoze internet neni vse.
Trochu odbocim. Letos jsem ve Spindlu u lanovky videl FASTPASS. Kdo si zaplatil,tak jel rychleji nez ostatni. Myslim, ze cena byla 990 Kc za den a benefity v cene byly priorita ve fronte, lyzovani hned po ranu a snidane na kopci.
Kouzlo je v tom "to třeba vadit nebude".
Otázkou je, kam by zákazník šel. Mimo veškerá velká města je přesně asi jeden operátor, většinou. A pokud by majoritní operátor začal preferovat jen některý provoz, tak tím pochopitelně strhne ostatní. Účelem firmy je generovat přiměřený zisk a všichni se musí zpovídat svým akcionářům. Takže jsme deset let zpátky, s láskou budeme vzpomínat na 56k modem.
Ano. Protože tohle je klasický případ porušení síťové neutrality. Fronta u vleku je agregace a ten, kdo si připlatí za její obejití okrádá ty, co si platí za běžné používání a tím, že ti V. I. P. předbíhají, nemohou ti ostatní plnohodnotně čerpat to, co si zaplatili. Něco podobného máme na dráze. Jednotky City elefant, čili Ešus, mají horní patro motorového vozu jako první třídu, přesto že krajský úřad, který objednává osobní dopravu, ji objednává jen ve třídě druhé. Výsledek je ten, že v pátek odpoledne cestující v celé soupravě stojí na jedné noze a ještě ne na své a horní patro motoráku je liduprázdné. Naštěstí má většina průvodčích rozum a cestující do té jedničky, (která se od dvojky v přízemí nijak neliší), pustí. A pro rejpaly: Pokud je v jízdním řádu pro danou trať u vlaku uvedena pouze druhá třída, neplatí označení na soupravě, ale údaj v jízdním řádu.
Fakticky nesprávné:
1. od druhé třídy se liší, a to o dost - je rozhodně pohodlnější
2. Liduprázná nejezdí - naopak ve špičce je u Prahy dost plná
3. Připlatek není nic co by kohokoli zruinovalo (na běžnou vzdálenost levnější než lahváč nebo kus pizzy na nástupišti, v traťové jízdence ještě poměrně levnější: každý si může vybrat co je pro něj přednějši) a dá se dokoupit i ve vlaku
Já ji mimochodem využívám dost často.
Ano, plná je. Protože pokud to jede jako osobák, tak se do ní s jízdenkou na dvojku bez problémů může. Zavedlo se to až nějaký čas po tom, co byly tyhle soupravy nasazeny do provozu a průvodčí ze začátku blbli, dnes už vědí, že pokud to jede jako osobák, tak je to legální druhá třída. A příplatek je neslučitelný se slevou na ZTP, na což jsi zapomněl. Než něco plácneš, zjisti si pořádně, jak se věci skutečně mají, protože pokud chceš jezdit na ZTP, tak jedině ve dvojce. Ale k věci: Pokud si zaplatím za nějakou službu nějaký peníz, nesmím pocítit důsledky agregace. Pokud provozovatel vleku umožní za příplatek předbíhání fronty, poškozuje ty čekající, protože jim omezuje čerpání služby, kterou si zaplatili, neboť tím, že stojí déle ve frontě, nemohou sjet svah tolikrát, kolikrát by chtěli, čili by stání ve frontě, když už umožňuje za poplatek předbíhat, měl také těm čekajícím kompenzovat nějakou slevou.
A neni jednodussi hlasovat penezenkou, a vydat se do Alp, kde zadne fronty nejsou, neb tam jednotliva strediska maji striktne spocitanou kapacitu a vic lidi se tam proste nedostane?
Nehlede na to, ze cena bude v nehorsim stejna a kvalita poskytnute sluzby o nekolik radu vyssi.
Jinak fakticky to na COI je, protoze by se mohlo stat, ze tech VIP bude tolik, ze se ti s beznou jizdenkou vubec k vleku nedostanou. Presto, ze zaplatili. Dtto vsemozne kamerove systemy "aby neslo skipas prodat", protoze zakoupen byl cas, a provozovateli musi byt jedno, kdo ten cas bude vyuzivat.