znáte nějakou jinou open source VoIP ústřednu s tolika možnostmi pro Linux? ;)
Asterisk není šunt, je to prostě kus software, který navíc musí být nutně z principu věci připojen do veřejného internetu (který navíc WIA nemohla kontrolovat a zabezpečovat, tak jako dělá u všech svých klientů, kteří mají kompletní servis), musí být dálkově spravovatelný, mít otevřené porty pro VoIP komunikaci atd., tj. je zde mnoho míst, která je možné se nějak pokusit napadnout a jako u každé bezpečnosti je to vždy otázka přínosu. Jestli je možné napsat exploit virus na nějakou verzi nějakého sw a vydělat na tom snadno xxx milionů, tak se mi vyplatí investovat klidně yyy milionů (kde yyy < xxx) do nalezení takového exploitu. No a když se pak neaktualizuje, ani nesledují náklady, ani nejsou nastaveny limity atd. tak je prostě problém.
Stejný problém může nastat i u každého, kdo má třeba jen nějaký voip telefon, protože tyhle čínské šmejdy mají také vždy nějaké exploity, jenom tam bývá většinou nějaký kredit, ne paušál.
Stejné problémy byly před pár lety u dialerů, také museli Telecomu všichni zaplatit, prostě proto, že jim někdo na dálku zaviroval počítač s modemem. A také z toho nebyl nijak obviňován dodavatel počítače či modemu, firma jež nainstalovala windows, microsoft, resp. Telecom.
A u Telecomu jste navíc byli informováni až za měsíc, zatímco tady WIA iniciativně volala zákaznici hned snad následující den, kdyby chtěla být WIA svině, tak to nechá běžet celý měsíc a svlíkne paní podnikatelku z kůže.
Je nutné si uvědomit, že telefonní operátor nemůže podle telekomunikačního zákona zákazníka odstřihnout od telefonní služby, když s ním má podepsanou smlouvu, WIA nemohla vědět, jestli paní hotelierce nepřijel autobus Luxemburčanů, takže se jim alert mohl objevit až když byl nějak výrazně překročen limit, nastavuje se třeba dvojnásobek největší faktury z předchozího období. A jestli jí potom kontaktovali, tak udělali maximum co mohli.
To přeci na tom nic nemění. Volali jí, jakmile to překročila, nevím proč to běželo 3 dny, tipnul bych si, že jí volali hnedka první den, mají 24hodinový dohled a když se mé přítelkyni zaviroval počítač a začal posílat spamy, tak mi jejich dohledové centrum volalo v 10 hodin večer. Je možné, že jí nesehnali na telefonu, tak jí volali znovu následující den a nebo že ji pak nemohli dva dny sehnat nevím. Každopádně platí to, že jí odpojit podle telekomunikačního zákona nemohli
jj. druhy nebo treti den to je dobry, ale porad nevim, jestli ji volala wia, ktera dodala hardware nebo poskytovatel telefonni ustredny a tel. cisla. preci jen ve zpravach v tom byl rozdil a asi i bude.
No wia byla zároveň firma, která jí dodala hardware i firma, která jí jako zákazníka s nějakou koupenou ústřednou připojila ke své službě. Volala jí ale ta sekce co má na starosti voip zákazníky
Omlouvám se, ale vaše tvrzení "je to prostě kus software, který navíc musí být nutně z principu věci připojen do veřejného internetu" je přesně to čím milně informujet čtenáře před vámi. Odkdy je SW kus a jako takový k něčemu připojen?
nojo, proc ja jsem vubec tehdy asterisk instaloval z repozitare, abych jej vyzkousel, kdyz by mne mohl pripravit o miliony a ja mu fakt duveroval. myslite ze vyrobce zarizeni nema smlouvu o zodpovednosti s dodavatelem software a ze vyrobce poskytovateli software za to nic nezaplatil? ze dodavatel software neni pojisten na zodpovednost zneuziti jeho softwaru? i kdyby ne, tak obohacovani na ukor jinych je v cr trestnim cinem. obohacovani znamena i pro neznameho pachatele.
tohle moc nechápu. Chcete říct, že když mi někdo ukradne třeba mobilní telefon Nokia a provolá s ním z mého tarifu milion, že se mám obrátit na Nokii resp. na Symbian, protože má nokia pojištění o odpovědnosti za škodu?
Ak si prečítate licenčné ujednanie (EULA) ku ktorémukoľvek softvéru (trebárs aj samotnému MS Windows), tak tam nájdete klauzulu, že výrobca za žiadnu škodu spôsobenú vadou softvéru nezodpovedá. Zodpovedá nanajvýš za vadné inštalačné médium, a celková zodpovednosť je maximálne do výšky ceny licencie.
Keď si to aplikujete na Asterisk, kde cena licencie je 0,-CZK s DPH....
To je pravda jen částečně. Běžně běžně má v obchodním právu smluvní ujednání, pokud existuje, přednost před zákonnou úpravou, samozřejmě s vyjímkou tzv. kogentních ustanovení.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).