Fakty:
Chodi k nam UPS, stary dopravak dal vypoved, telefon si mulel platit ZO SVOJICH PENAZI. Novy dopravak sa snazi nasmelit na lepsiu vyplatu ako 11000SKK.
DPD - vynikajuca prepravna spolocnost ale dopravaci sa striedaju na trasach asi po par mesiacoch. Maju snahu aj ochotu, ale tiez nemaju paletovy vozik. (prepravuju baliky)
Nakladanie s balikmi/materialmi je ciste vecou pristupu dopravaka a jeho zamestnavatela ku zamestnancom. Cim zanedbanejsi zamestnanec, tym horsia preprava.
Problemy maju aj sklady: napriklad dopravak DPD sa stazoval ze napriklad zamestnanci Agem Computers dost kradnu a kaslu na prepravu balikov.
a je to tak.. doprava ma dnes prijatelnu cenu a je prijatelne dostupna a prijatelne rychla. To zahrna 90-95% vsetkych pripadov. Naklady na ten zvysok vsak nikto nechce znasat.
Jestli jsem nebo nejsem zákazník, to je otázka.
Nejsem strana, která přímo zasilateli platí, ale zase s ní vstupuji do určitého vztahu a mám svá práva. Můžu nepřevzít zboží, můžu si stěžovat jak tomu komu platím, tak přímo na vedení zasilatelské služby, takže je nakonec myslím jedno, že peníze jdou oklikou přes toho, kterému platím. Myslím, že zasilatelská moc dobře ví, kdo je zde původcem peněz a nelze tedy řící, že ke mě má mít pouze určitý "respekt".
Když mi nějaký řidič vynadá do kokotů, tak i přestože jsem pouze cílový zákazník mu dokážu pěkně zatopit a prosadit si svá práva platícího zákazníka.
Ehm celé to má jeden fatální háček. Vy nejste zákazníkem doručovací společnosti. Ona a tudíž řidič nemají vůči vám žádné závazky. Jedině všeobecný respekt k druhému což by mělo být i z druhé strany a případné zádrhele se snažit rozumně řešit a ne vřískat že jste zákazník. To můžete na prodejce a on pak na doručovatele.
Ano nejlepší jsou prověřené obchody. A když narazíte na neseriozniho obchodníka není nic lehčího než mu udělat negatyvní reklamu na netu, třeba článkem nebo diskuzí.
Obchodní balíky pošty mě chodí naprosto bez problemu, Top Trans taky ostatní s menšímy či většímy problemy dodání se vetšinou zpozdí minulej rok na podzim mě do servisu PPL vozilo pneumatiky 14 dní (každý den bylo v poznámce řidiče adresát nezastižen !!!! v servisu s pracovní dobou od 8-20 a barák mám vedle !!!) jakákoliv reklamace byla na nic a nakonec sem byl rád že to vůbec dovezli. Samozřejmě moji zákazníci nasraní já tím pádem taky a tady se dostávám k podstatě věci kdyby ten kretino od nákladáku jenom trošku pípl nabo si stěžoval odvezli by ho sanitkou a auto bych mu do rána rozebral. Mě absolutně nezajímá že nemuže najít adresu at si koupí navigaci vzhledem k ceně bych předpokládal že ji zásilkový firmy snad už maj ne ? nebo že toho má moc (nemaj si brát zakázky ve chvíly když vědí že maj 5 dní zpoždění)a jestli se cítí unavenej točením kolečka může jít na týden ke mě dělat. Ale ještě aby byl drzej tak to ne ! V tomhle případě byl moc milej mezi dveřma omluvil že toho maj tedkom moc a tak dostal i kafe.
Nejsem ani úředník, ani důchodce a ani STBák (nemám na to věk).
Reagoval jsem zde (přiznávám že velmi vyhraněně), protože dnes a denně zažívám nekvalitu poskytovaných služeb a neplnění ústních, či písemných dohod.
Jestli se Vám nelíbí můj radikální názor, je to Vaše věc, ale ujištuji Vás, že budoucnost mi (zákazníkovi) dá za pravdu a časem podobní dopravci (a jiní, kteří se nechovají korektně k zákazníkům a házejí na ně své problémy) prostě nebudou existovat, protože je smete trh. A já mu s radostí pomůžu :).
Jinak jsem živnostník, a tedy se setkávám dnes a denně se zákazníky a mnou uvedené principy přístupu k zákazníkovi nejen vyžaduji jako zákazník ale i dodržuji jako obchodník.
Když se pozastavujete nad mýmí názory a přitom přehlížíte, jak tady nadávají dopravci své zákaznici do piče, tak se mi chce jenom mírně smát při představě nad Vaší budoucností, která Vás čeká :D LOL. Myslím, že právě vy poznáte, že zákazník je absolutní pán, naproti tomu, jak tomu bylo za komunismu a tedy ne Vy mě ale já Vás bych měl označovat za STBáka... :)
Mějte se, a berte to lehce, však trh to vyřeší :D.
V ramci teto diskuze musim pouzit jiz druhy neslusny vyraz, ale jinak to nejde: vy jste, pane Adamku, kus kokota. Nic jineho. Bud jste prachobycejny urednicek, ktery si mysli ze je dulezity jak hovno na palici. Nebo jste duchodce, ktery ma hovno co na praci a buzeruje okoli. Nebo stary estebak, ktery ma buzerovani v popisu prace odmalicka. V kazdem pripade: az takovi lide jako vy vychcipaji, bude nam v teto bananove republice o trochu lip.
Howgh.
V ramci teto diskuze musim pouzit jiz druhy neslusny vyraz, ale jinak to nejde: vy jste, pane Adamku, kus kokota. Nic jineho. Bud jste prachobycejny urednicek, ktery si mysli ze je dulezity jak hovno na palici. Nebo jste duchodce, ktery ma hovno co na praci a buzeruje okoli. Nebo stary estebak, ktery ma buzerovani v popisu prace odmalicka. V kazdem pripade: az takovi lide jako vy vychcipaji, bude nam v teto bananove republice o trochu lip.
Howgh.
Takovych firem je dost, pravidelne u nich nakupuju, protoze vim, ze v pripade, ze prepravni spolecnost nezustane nic dluzna sve povesti, budou situaci resit, pripadne i vrati penize. A priste zvolim jineho dopravce. Kazdopadne nebudu hazet vinu na takto seriozni e-shopy... A ze se k lidem nekteri obchodnici chovaji jako k hnoji, to lze napsat i primo, ne skryte za problemy s prepravou.
Kdo jiny nez smluvni partner ma ovlivnovat dopravce ?
Add CP a spol, jste zase vedle, sice by to asi trvalo, ale protoze v tomto pripade nepochybne prokazete, ze vam obchodni partner zpusobil skodu a tu velmi presne vycislite + samozrejme poskozeni povesti obchodu ... tak neni celkem problem vymahat $ i soudne.
Principielne by se dalo zalovat kazde nedoruceni obchodniho baliku do 24h a MUSI to udelat e-shop, nikoli zakaznik, ten by naopak mel zalovat vas (a vy pak budete mit o to lepsi podklady o zpusobenych skodach). Jde totiz o jednoznacne nedodrzeni uzavrene kupni smlouvy na sluzby a zakaznikem posty je prave ten shop. Minimalne bych v takovem pripade ocekaval, ze mi shop (ktery tvrdi ze dorucuje do X a prefakturuje mi dopravu) postovne vrati.
Me totiz vazne nezajima kdo to dopravuje, ja si objednal doruceni do 24h a shop mi objednavku potvrdil, takze at se stara.
To bych netvrdil, pokud totiz prebirate a platite zbozi pred svym domem, tak je to v ten okamzik provozovna prodejce a tim padem ma i vsechny povinosti - napr prevzit reklamaci (pokud zjistite jeste na miste zavadu) nebo prave i prevzit ono stare zbozi. To ze v realu dopravu zajistuje nejaky subdodavatel zakaznika vubec nemusi zajimat.
Ostatne, doruceni zbozi na reklamaci a zpet take hradi prodejce, takze je v jeho zajmu aby bylo provedeno efektivne. Pokud chce aby bylo trebas postou, mel by prevzit odpovednost za pripadne poskozeni zbozi. V opacnem pripade doporucuju vsem dopravovat vlastnim vozem (klido pres celou republiku) a nauctovat prodejci zakonem danou uhradu.
Nepochopil jste podstatu... samozřejmně že na každou adresu musí doprvce doručit! To jsem nikde nezpochybňoval. šlo mi o to, že možná to doručení proběhne tak jak má, když by autorka nechala dopravce dělat svou práci a nepopoháněla ho telfonicky... to ho samzřejmně zdržuje a znervozňuje... opět představa 100 telefonátů deně typu: "kde prosím jste?" "kdy prosím přijedete" už rozumíš? :-) Je to to samé, jako když mi zákzníkovi sdělíme, že zboží mu dopravce třeba ve středu a on se telfonicky v úterý zeptá, kde že má zboží a po vysvětlení, že mu bylo řečeno a s ním domluvena středa během dne, on poděkuje, ale vzápětí zítra v tu středu ráno v 8.00 hodin volá opět že kde má to zboží... (přestože již davkrát mu bylo sděleno, že čas doručení ještě neuběhl..) I takový jsou lidé... A autorka mi tento typ lidí dost připomíná... Tak to bylo myšleno... :-)
naprosto se připojuji k Vašemu komentáři... chtěl bych vidět takového dopravce... to prostě zaručit za standardní ceny nejde... nebo jde, ale s vědomím toho, že si dopravce pdokopává nohy... možná přispěvatel zcela změní názor až se oprvdu něco ztratí a místo tisíců eur jej budou čekat vleklé soudní spory... Navíc to neřeší podstatu, tedy to, že když se něco stane a zákazník zboží nedostane, je zákazníkovi úplně jedno, zda e-shop dosdtane nějaké eura za to... jemu jde o jeho zboží... tedy z pohledu zákazníka pořád nespojenost... Naopak se považuji za dobrého managera obchodu, protože jde především o zákazníky na prvním místě... váš přístup řeší Vaši kapsu, nikoli zákazníkovu nespokojenost... To že jste neměl problém, neznamená, že doprvce Vám zboží vozí včas... spousta lidí se přece neozve a nějakou hodinu neřeší...
Ad 2: Pisete hloupost. Zadny e-shop (nebo aspon zadny, ktery znam) neinzeruje cenu zbozi vcetne ceny prepravneho (kdyz nepocitam "pri odberu nad X mate dopravu zdarma"). Takze sice vyberu podle nejnizsi ceny, ale pak vybiram dopravu a tu uz podle nejnizsi ceny nevybiram. Ostatne ani nemuzu, nabidka je u vsech principialne stejna (DPD, PPL, Posta) a az na rozdily rady 5% stoji vsude stejne.
Snazite se rict, ze to je tak, ze PPL nabizi "bud to dopravime kvalitne za X korun nebo nekvalitne za Y korun" a ty blbe e-shopy se dohodly a vsechny rozhodly, ze "zakaznikum kvalitni dopravu nenabidneme, budeme drzet basu a nabidneme jen to levne"?
Neni to nahodou tak, ze PPL a DPD a Posta nabizeji jedinou sluzbu "rozvoz pro e-shopy", ber nebo nech byt?
Já si jen jako odběratel z dané nabídky vyberu to nejlepší.
Tak funguje trh...
Ovšem u nás funguje nějak pokřiveně :) dodavatel nastaví nízkou cenu, dobré podmínky a pak se snaží vymluvit na danou cenu, to mě ale nezajímá, pokud mu je daná cena málo, ať si přidá, pokud se mu nechce nabízet nějaké podmínky ať je nenabízí.
Jestli mi někdo prodá za jednu korunu celou Prahu s tím, že mi ji přestěhuje navíc do Třince, tak se pak nesmí divit, že po něm budu chtít celou Prahu a navíc ji ještě přestěhovat do Třince.
Jsme svobodná země, nikdo nenutí nikoho nabízet služby a nikdo nenutí nikoho do dané ceny, pokud se to někomu nelíbí, tak ať prostě do tohoto konkurenčního boje nevstupuje.
po deseti letech v internetu tam kupuju uz jen "com" domeny
ostatni zbozi si na internetu vzdycky vyberu, na internetu si vyberu kameneho obchodnika ktery ho ma nekde pobliz skladem a dojedu si tam osobne
mam z toho hezky kamenny zazitek ze sem potkal lidi...
A jak asi s tím mají e-shopy podle vás něco dělat? Když má u dotyčné dopravní firmy e-shop nějaký významný obrat, tak má i nějaké páky, ale pokud se jedná o obyčejný malý e-shopík, ten toho s dopravcem může udělat asi tolik, jako vy se supermarketem, kam si chodíte pro rohlíky. Totiž maximálně vyměnit za jiného podobného.
Ona ta lepší kvalita služeb něco stojí, takže by zákazníci museli být ochotni si připlatit, a to zatím v Čechách většinou nejsou (ani já ne, raději počítám s tím, že občas nastanou problémy a jsem připraven je řešit). I když to se asi pozvolna mění, jak lidi bohatnou.
1) Milý PK, napiš mi své jméno a příjmení, když už chceš reagovat, jinak pro mě nejsi nic víc, než anonymní zbabělec.
2) Řidič u mě vždy stráví od zazvonění do přebrání 4 až 6 minut a pokud by to bylo déle, je to jeho problém a problém dané firmy. Já jako zákazník mám právo na maximální komfort :), pokud se mnou nesouhlasíš je to tvé právo, ale podle mě jsou lidi, kteří nevyužívají svých smluvních nebo jiných podmínek a nechají se buzerovat od řidičů blbci. Já takový jak jsem napsal nejsem. Snažím se být vždy korektní s řidiči vycházím v dobrém, ale pokud se vyskytne někdo, kdo se chce na mě "vyřádit", tak si může být jistý, že si do pěkně odskáče.
pane, nechci se zastávat řidičů, jsou dobří i špatní, ale právě takový z.m.r.di jako jste vy ty řidiče zdržují a to jsou pak ti lidé, kteří se už balíku ten den nemusí dočkat, protože řidič půl dne strávil s vámi a plnil vaše přání
"Je nejspíš placený hodinově" ... "a ne za komplikovanost, nebo snad za slušné chování... "
:) takže podle Vás může řidič být hrubý na zákazníka :D no ja zírám, tohle je fakt síla!
Jak to vidím, tak na řidiče ještě přitvrdím, a jakoukoliv nekompetenci a nebo závadu budu okamžitě trestat nepřevzetím balíku a stížností přímo na majitele přepravní firmy :) s uvedením jména daného řidiče :).
Prostě je třeba cepovat všechny dodavatele a služby do doby, než budou na perfektní úrovni.
Jinak, že je někdo málo placený je jeho věc. Nikdo nenutí někoho pracovat jako xyz. Aspoň já si myslí, že hrubost a další projevy násilí a arogance nemají ve vztahu k zákazníkům co dělat. Každá práce, i třeba čištění odpadních kanálů za 5 Kč za hodinu se má provádět s maximální precizností a asertivitou k zákazníkům.
Myslím, že základ je si uvědomit, že člověka neplatí zaměstnavatel ale zákazník, a tak se nemá lést "do prdele" šéfovi ale zákazníkovi.
Naštěstí tohle všechno jde velice jednoduše řešit, a řidiči velice rychle pochopí, že pokud nebudou slušni na zákazníka, tak skončí bez práce doma (doufám, že současná pravice co nejdříve zruší všechny sociální dávky, příspěvky nezaměstnaným atd., aby se ještě více projevilo kapitalistické narovnání veřejné soutěže a lidi s podobným stylem chování k zákazníkům vymřeli hladem a geneticky rodem co nejdříve).
Jen tak mimochodem, řidiči PPL jsou placeni ne od kilometru, ale od balíku, za každý kus mají nějaké Kč a nějaké vlastní řidiče má PPL také, i když těch externích je většina
Moje řeš, mě říct do telefonu ať zavolám řidiči, protože on mi za své peníze volat nebude (a nebo v případě arogance či jakékoliv výtky na mou adresu a nebo neschopnosti se slušně zeptat na cestu, když nevím kde bydlím), tak je pošlu někam a ihned píšu email a volám na šéfa dané firmy.
Člověk má jen jedny nervy a když mě někdo naštve, tak si to i odnese, přece tady nejsme od toho, abychom "vyžírali" cizí neschopnost a problémy.
Ano, znam ty lidi, chteli by socialisticke postovne, ale kapitalisticke sluzby. Zbozi za 100,- dovezt nejradeji v 8 vecer vlastnim autem majitele shopu pres pul republiky.
Pro vsechny voly v lidskem prevleku a negramoty: nikde jsem nepsala, ze bych podcenovala praci kuryru. Nicmene se obavam, ze nelze pripustit, aby kazdy s namahavou (tj. kazdou) a nezavidenihodnou praci byl timto proste omluven, aby ji nemusel provadet kvalitne. To bychom to opravdu daleko nedopracovali.
Pro vsechny ctenare, kteri se citi dotceni a spadaji zrejme do druhe kategorie oslovenych (viz vyse): popisuji DVA negativni pripady, nikoli vsechny (stridave oblacno) a zminuji i jeden ideal v realu.
Bydlet na lesní samotě a nechávat si 2x do týdne vozit zboží z různích e-shopů kurýry, navíc mít takovéto zkušenosti, tak si vytvořím větší oranžovou ceduli se svým jménem a přitluču ji na strom v místě, kde se ke mně odbočuje! Četl jsem ten článek do půlky, předpokládám, že i dál to pokračuje nudnými popisy cest kurýrů k paní autorce.
Hrubosti řidiče plně chápu. Je nejspíš placený hodinově, nebo za doručení X kg na X km a ne za komplikovanost, nebo snad za slušné chování... Taky je otázkou jak umí paní autorka vysvětlovat cestu, nejspíš špatně, pokud se na ni řidiči zlobí... za nedlouho snad bude běžné GPS a tenhle problém odpadne, do té doby bych doporučil, aby cestu raději vysvětloval autorčin pan manžel.
Přesně tak, tato paní mi připomíná známého hospodského samnotáře, toužil vždy mít hospodu, ale štvalo ho, že mu tam chodí lidi...
Provozujeme e-shop a většina lidí je naštěstí soudných.
Některým však nevysvětlíte, že nemáte šanci, kromě prvotního výběru přepravce, ovlivnit co se stane se zásilkou po jejím odeslání.
Z 95-98% vše funguje jak má. Ale ty zbývající procenta nám dávají taky zabrat.
Česká pošta - známé problémy s neoznámením balíku. Stížnosti jsme už vzdali. Výsledkem bylo: Reklamujte, dokažte, vrátíme Vám POŠTOVNÉ. Čili práce na půl dne s výsledkem 85,- Kč!
Přesvědčili nás i na obchodní balíky.
Výsledek: Jejich "doručitelnost" a nebo neoznámení v % je naprosto stejná jako u cenných balíků. Jen jsou dražší.
Navíc uloženy pouze 7 dní! Proti 14ti dnům u ostatních zásilek.
No a o loňských vánocích, kdy měla být jeden týden v roce využita ZARUČENÁ přednost OB - doručení následující pracovní den pošta totálně zklamala. Doručila nám spoustu včas podaných OB až po vánocích. Podle přiznání obchodního zástupce "toho bylo moc a nestíhalo se".
A opět: Reklamujte, vrátíme vám rozdíl oproti klasické zásilce. (cca 30,- Kč)
Co se týká PPL (nevím jak ostatní), tam jsme celkem spokojeni. Denně nám vozí zboží a denně od nás vyzvedávají zásilky. Cenu máme téměř stejnou jako ČP (máme lehké zásilky). A pokud nějaký údaj chybí, depa volají pro upřesnění.
Na druhou stranu: Víte, že PPL nemá vlastní auta? Ty patří řidičům a platí jim kilometry za vypočítané trasy. Nic ujetého navíc jim nezaplatí, natož telefony. Přesto spousta z nich zavolá.
A když už jsme u toho, zkuste napsat taky článek o lidech, kteří si zboží objednají, nechají poslat a potom ho nepřevezmou... A není jich málo.
Ze by diskuse na Lupe zacali navstevovat odusevneli diskutujici z iDnes (nebo jinych zpravodajskych serveru, kde se objevuji podobne vylevy, kvuli nimz soudny clovek o diskusi radeji okem nezavadi)?
To se tu tedy mame na co tesit... :-((
Já tedy objednával jednou DVD v USA ve velice malém leč specializovaném eshopu. Objednáno začátkem února, po pár dnech v bance odečtena platba kartou. 3. března urgující email že nic nepřišlo. Odpověď: podáno 28. února. Za něco přes týden to přišlo a na zásilce je datum odeslání 5. března :))))
Můžete mi říct, která z dopravních v ČR působících společností vám toto podepsala? Jedině snad Fedex, který ale ani po čechách nedoručuje a účtuje si "americké ceny".
Nebo vám váš dodvatel něco nakecal....
zrejme jste posledni dobou nedrzel zadny slusny autoatlas v ruce. ja pouzivam pro planovani vyletu ZASADNE solidni autoatlasy protoze v navigaci se blbe planuje treba vylet k rybniku etc.
me nenapada vhodnejsi vyraz, nez ze je to blba krava (dale jen krava). Respektive me napadaji vhodnejsi vyrazy, jsou ale bohuzel nepublikovatelne. Tuto kravu bych posadil na misto ridice napr. PPL, nechal bych ji nalozit plne auto zbozi a poslal bych ji do terenu.
Vlastnim eshop a osobne povazuji praci ridice prepravni spolecnosti za velmi namahavou. Za ty roky jsem vsechny ridice videl pouze v poklusu, na prostoje nemaji cas. Nechtel bych tu praci za zadne penize, smekam pred nimi. Narozdil od kravy, ktera by si zaslouzila tak akorat nakopat do tlamy, aby se dala dohromady.
- jste asi ne uplne schopnej manager eshopu, muj dodavatel ma ve smlouve ze pokud to nedoruci vcas prohlasi to za ztracene a provozovatel plati PLNOU cenu veci vevnitr. Mozna proto se to nikdy nestalo protoze 2500EUR vysazi na stul z lehkym srdcem jako pokutu malokdo. Nejhorsi extrem byl ze to sice nedorucil ale hodinuapul na depu prochazel rucne se cteckou baliky aby ten muj nasel.
- argumentujete jako provozovatel eshopu. kdyz ma neco spozdeni volam ridici a reknu bude to tu v tolik a tolik nebo to vezte rovnou zpatky me to nevadi, jen vim ze muj dodavatel za to dostane velkou kompenzaci a ja ji platit nebudu.
prijde mi spis ze jezdite z bilou dodavkou, muze me srat 100x ze je to votravna a nevdecna prace ale co je mi potom? tak to nemaji delat.
taky jsem chtěl nakoupit v USA - i když z jiného důvodu, něco jako allposters jsem v ČR nenašel. Ale zkušenosti naprosto otřesné. U zboží měli "same day delivery" a neposlali mi to ani po čtyřech urgencích a peníze mi vrátili až za dva měsíce. Takže ono je to různé, paušalizování USA huj, ČR fuj, není správné.
Mimochodem zrovna na Mallu jsem neměl s doručením nikdy žádný problém. Ono záleží podle mě nejen na shopu, ale taky případ od případu... a to platí pro všechny obchody světa. Dokonce i pro McDonalds v USA, kde jednou mi do coolboxu v autě dávali led zdarma a jinde na mě poslali ochranku ať vypadnu :)
Pozor, neplést si pojmy z dojmy. Tzv. PHE, tedy příspěvek na likvidaci historických elektrozařízení je opravdu příspěvek na likvidaci, ne na odvoz. Z této částky se platí ekologická likvidace, ale rozhodně z toho virtuální ani kamenná prodejna nemůže financovat svoz od zákazníka do sběrného dvora. To, že někdo vybírá poplatek az odvoz není o tom, že by zákazníka "natáhli".
ad 1) nevim, proc bych si stezovala u prepravni spolecnosti, s ni zadnou vazbu nemam - pouze s e-shopem (ani nevim, kdo to byl - jako zakaznika e-shopu me to zajimat nemusi)
ad 2) zase spatne, v techto popsanych dvou pripadech jsem rozhodne nevybirala obchod podle ceny, ale spise podle rozsahu sortimentu. Pripoustim, ze jsem ponekud skudlil, ale prave proto cas od casu nakupuji ve vetsim (ostatne kdo by chtel vic takovych zkusenosti s navigaci s nakupem po kouscich, ze). A tak ruznoroda poptavka, byt v jedne kategorii, mi proste nedava moc na vyber z hlediska e-shopu. A v jednom ze zminovanych pripadu jsem se skutecne dlouho a velmi peclive rozmyslela, protoze jsem mela v pameti jiny problem s danym e-shopem, ktery se nakonec "vyresil" stornem cele objednavky a mym rozhodnutim, uz nikdy vice. Nakonec jsem ale kvuli rozsahu sortimentu skoncila opet u nich...
ad 3) aktivni jsem az moc (abych nakonec nebyla radioaktivni)
ad 4) ten vzkaz jiste neni jen pro feministky, ale zrejme pro vsechny zeny (moc jich mezi ctenarkami ale asi nenajdete). Mno, couvat s presnosti na mm rychlosti blesku se asi vsechny nenaucime, ale s mapami to neni tak spatne. A potom, my se vzdycky muzeme zeptat na cestu...;-)
ad 4): dík, už jsem se dlouho tak nepobavil. Co se týče přepravních společností, velká spokojenost s PPL, několikrát. Řidič vždy předem zavolal a domluvili jsme si čas doručení. Velké zklamání se společností DPD, horší než pošta.
Problem je v tom, ze odbocka nevede jen ke mne, takze bych si tezko troufla svevolne dat nekam nejakou ceduli, tim mene s vlastnim jmenem (znate to, jmena hloupych na vsech sloup?ch) ;-)
Na odbocce byla nadherna obrovska briza, ktera svitila do dalky (bez natreni) a byla neprehlednutelna. Porazili ji, asi nekomu vadila. Nejen ze jsem prisla o pomocny "navigacni" bod, ale s nim zmizely i prastare dopravni značky jako omezena rychlost, zakaz vjezdu pro "zde nebydlici" apod.
Souhlas... nenechat si to libit. Ze kuryrum neproplaceji telefony me nezajima; inzeruji dopravu zadarmo (pripadne jsem ji zaplatil v cene) tak nebudu platit telefonovani ja. Oni chteji prodat... a jestli ne, tak at tahnou, vsak on uz nekdo jiny chtit bude. Svevolne mi zmenili zpusob platby na dobirku? Nezaplatim, neprevezmu. Jejich problem, at se nauci slusnosti. Neslusne chovani netolerovat, volat sefum, stezovat si. Nejlepsi to maji ti s vrozenou drzosti, kteri v pripade nadnarodnich korporaci jako je DHL zavolaji rovnou na ustredi - na zapade je vetsinou dost jiny pristup k "povest firmy je zaklad podnikani" a uz jsem zazil, jak "neresitelny problem" po stiznosti u centraly v zahranici vzal rychly obrat po te co cenrala udelala v ceske pobocce poradne dusno - jest mozna zazijete zabavu, az vam arogantni sef ceske pobocky bude osobne volat a roztresenym hlasem se vam omlouvat;-)
Momentalne ziju uz druhym rokem v GB, a kdyz vidim jak snadno to tady jde - doruceni vetsinou hned druhy den, platby kartou nebo pres PayPal, po desitkach nakupu nikdy jediny problem (nepocitam-li vadny router, ktery mi dosel od ISP a za ktery mi tri hodiny po nahlaseni problemu privezli nahradu - samozrejme zadarmo)... proste uz odmitam tolerovat to, co jsem driv povazoval za takove to "no tak to proste chodi, holt kuryri jsou spatne placeni" a co ted uz povazuju za neomluvitelne lemplovstvi a nedostatek respektu ke me jako zakaznikovi, ktery je zivi.
Koukám, že nám sem píše pracovnk tohoto zmíněného obchodu a trpí utkvělou představou, že je někdo jiný, ještě, že už snad příští rok budou i takovéto příspěvky ze zákona postižitelné.
Seriozni firma samozrejme uznava, ze tohle vsechno je jeji zodpovednost a se zakaznikem se vyporada tak, aby byl spokojen. Docela by me zajimalo, jestli nejaka takova firma v CR je - i to je duvod, proc radsi nakupuju v USA (druhy je podstatne nizsi cena a treti podstatne vetsi rychlost doruceni - smutne ale pravdive).
Jestli mi firma posle pulku cihly nebo mi neposle vubec nic, na tom uz mi nijak zvlast nezalezi.
K prednostnimu uspokojeni dobirek muze dojit, to nevylucuji, ale nastesti objednavky z CR tvori naprosto mizive procento mych nakupu a v zahranici je nastesti preferovan spis ten druhy zpusob...
Souhlasím, ale jak má podle vás shop, který zákazníkovi nabízí volbu přepravní společnosti, zajistit, aby zboží skutečně dorazilo? Odstraníte jednoho dopravce, lidi si začnou stěžovat, že jim nenabízíte přepravu zboží jeho službou. A problémům se nevyhnete s žádným, tak jak na to?
Vyzkouseno v mnoha US rezidencich, casem se z toho jiste stane oficialni nazev ulice :-)
Ostatne, proc psat veprin, kdyz je lepsi napsat Puzmanova. Ono je pak lepsi bydlet v ulici s nazvem "Rity Puzmanove" nez "K veprinu". Sice to oceni az budouci generace, ale kdyz kvuli nim snizujeme emise ... muzeme byt hodni i v malickostech.
Presne tak, ja mam dva obchody, se kterymi mam mnoho zkusenosti s platbou predem a nikdy nezklamaly. Proste jsem se poucil, v nakupu na internetu proste budu stydlivej (vuci zkouseni novejch eshopu).
Nemyslím si, že by autorka dělala chybu. Pokud nebydlí na samotě u lesa kam nejezdí ani pošťák, ale má regulérní adresu (klidně "Vidlákov u Dolní Lhoty 236"), tak nevidím žádný důvod proč by dopravní služba neměla tuhle zásilku doručit.
Respektive jinak: pokud se daná adresa dá najít na mapě, tak neschopnost řidiče opravdu není problém autorky článku.
Pokud už někdo provozuje přepravní firmu, tak snad má vědět něco o logistice, cestování a navigaci, ne???
Já nakupuji a platím už rok výhradně kartou, sice jen u dvou shopu kde mám ty nejlepší a dlouholeté zkušenosti, zboží mi přišlo vždy rychle. Není to o tom zda platin či neplatit předem, ale u jakého obchodníka nakupovat!
Tento článek je typickým výplodem člověka, který je až tak vzdělaný, až se neumí vyjadřovat jednoduše a k jádru problému.
1) Paní měla evidentně špatnou zkušenost s přepravní společností, nikoliv s eshopem samotným. Čili primárně by si měla stěžovat u přepravní společnosti, že nemá kvalifikované a loajální zaměstnance. V Česku je přepravních společností málo, a tak je drtivá většina eshopů odkázána na tyto přepravní společnosti. Ovlivnit kvalitu služeb přepravních společností je z pozice eshopu téměř nemožné. Ve finále má dodání v rukou řidič, což je ne vždy člověk na svém místě.
2) Vsadím se, že si paní (a stejně tak většina ostatních zákazníků) primárně vybírá eshop podle ceny - kde je zboží nejlevnější, tam nakoupí. Což znamená, že pokud je zákazník orientován na cenu (a to je většina lidí u nás), tak kvalita služeb bude úměrná. Pokud by měl zákazník platit dovoz zboží vlastní dopravou eshopu přes půl republiky, tak se asi nedoplatí a eshop nic neprodá. I proto není v Česku tolik eshopů, kterým se vyplatí provozovat vlastní dopravu.
3) Statisticky vzato se vsadím, že problematický rozvoz se týká procentuálně malého množství zákazníků z celkového počtu. Pokud bydlím skutečně na těžko lokalizovatelném místě, mohu předpokládat jisté problémy s doručením zásilky a měl bych aktivním způsobem přispět k tomu, aby mě řidič našel.
4) A něco pro feministky na závěr - kdyby u přepravních společností dělaly rozvoz ženy, tak to by bylo teprve setkání s realitou :-) A eshopy v Česku by byly v háji...
Za minimální poplatek? Vždyť elektrospotřebiče mají daň, ze které se likvidace těch starých platí. To Vás teda natáhli, byť o málo ;)
Jinak se mi stalo, že se mi jedna firma snažila namluvit, že jsou jediní v Brně, kdo staré spotřebiče odváží, ale ověřil jsem si, že je bez problémů odvážejí všichni, které jsem oslovil. A že si za to nic neúčtují :)
Právě jsem se chtěl také zastat e-shopu bilezbozi.cz, nakupoval jsem tam vícekrát a ani s objednávkou a ani s dopravou a doručením nabyl žádný problém.Jsem navíc spokojen i s poradnou na stránkách bilehozbozi.cz,kde se mi dostalo vždy na konkrétní dotaz,konkretní a odborné odpovědi,ze které je vidět,že zboží nejen prodávají,ale i znají jeho funkci a dovedou poradit.Je pravdou,že je mi jich někdy až líto na jaké dotazy musí odpovídat zákazníkům,kteří jsou líní si odpověď na otázku přečíst na podrobně vedených stránkách u výrobku a o to víc si cením jejich trpělivých odpovědí i těmto zákazníkům.Jako příklad mohu uvést odpovědi a rady paní Novotné,které jsou odborně na výši a svědčí o tom ,že ví o čem mluví.Na závěr mohu říci,že jsem tento obchod, bilezbozi.cz ,doporučil svým známým a co vím byli všichni spokojeni s úrovní a solidností poskytovaných služeb a poradny.Co se týká dopravy ,je na stránkách tohoto obchodu podrobně popsán způsob,rozsah a místo,kam výrobek doručí i za jakých podmínek a je zbytečné se o tom rozepisovat,to by si měl každý přečíst sám a rozhodnout se jaký způsob dopravy zvolí z uvedené nabídky.
Poprvé jsem se odvážila objednat si něco přes internet a přiznám se, že s malou obavou jsem čekala jak to dopadne.Rozhodla zajímavá cena dodávaného zboží a rychlost s jakou byli schopni mě dovézt pračku až do druhého patra, zapojit a předvést a samozřejmě za minimální poplatek mě zbavili té staré.A fakt to funguje, přijeli,postavili, odvezli. Díky "bilezbozi.cz" už se nebojím nakupovat přes internet. Vřele doporučuji všem.
No Vy jste me pobavil nejvic :) Opravdu to delate tak ze reknete GPS souradnice a hotovo ? To delate i znamym :) ? a uz se k Vam nekdo dostal ?
Mimochodem, kde v automape najdu souradnice GPS ?
Nic ve zlém, ale je vidět, že obchod neprovozuješ a nemáš praktické zkušenosti ani s obchodem ani dopravci... na podobnou smlouvu NEmůže ze zásady dopravce přistoupit, tedy ne za ceny, které by si přáli zákazníci. Proč? Třeba proto, že průměrně jeden řidič musí denně rozvést cca 150 balíků a téměř stejné množství posbírat k odvozu do depa své mateřské firmy... a vybrat několik set tisíc korun na dobírkách denně a nést za neztracení odpovědnost... čítá to navšívit cca 100 adres denně, nehledě na zácpy, sníh, to že ten či onen adresát není doma, nebo si musí nejprve skočit vyzvednout peníze apod. Myslíš, že může v tomto šrumu dopravce podepsat, že bude na 100 místech denně ve smluvený čas??? Provozuji e-shop, denně se setkávám s řidiči a naoapk si jich vážím. Samozřejmně, že jsou i špatní jako všude jinde. Musím zaklepat, podobné problémy nemáme. Sem tam se nějaká zásilka zpozdí o jeden den (ale jen zřídka a to ještě většinou díky tomu, že lidi nemají označen zvonek, či jim nezvoní či nejsou doma apod. Ale vinu bych hledal v managementu dopravce, ne v obchodě. E-shop může ovlivnit to, že přestane s dopravcem spolupracovat, ale když jsou všichni stejní? Vlastní doprava by zvedla ceny zákazníkům... Jinak si však myslím, že autorka svým konáním sama zapříčiňuje špatné doručování... Mezi námi, kdybych byl řidič, a někdo by mně uháněl telefonicky s tím, že bydlí kdoví kde apod. moc natěšen bych z toho nebyl... představte si , že řidiči volá těch 100 zákazníků deně... to aby vozil asistenku... :-) V dalších bohužel mylných očekáváních autorky by se dalo dlouz epolemizovat... Pláče na špatném místě...
Mám veskrz pozitivní zkušenosti, jen jednou se nám stalo že když jsme si z korunky.cz objednali sporák tak debil co ho dovezl nutil mou ženu aby mu ho pomohla sundat z náklaďáku a ještě mu musela půjčit rudl protože on žádný neměl. Přitom měli sporák doručit za první zamykatelné dveře v přízemí. Moje blbost byla, že jsem to manželce neřekl, protože jsem prostě vůbec nepředpokládal, že by se to mohlo vůbec stát. Jinak zatím dobré zkušenosti i s platbou předem.
Nemáte pravdu. Pokud si zboží objednáte na internetovém obchodě, pak máte 14 dní lhůta na vrácení, ať si ho vyzvednete v prodejně, na poště, nebo kdekoliv jinde. Rozhodující je, že smlouva (tedy objednání zboží) bylo učiněno "na dálku".
No vidite pro me je lepsi si to enchat poslat a mit 14 dni jistotu, ze jim to muzu hodit zpatky na hlavu, kdyz na zavadu prijdu behem pouzivani. Vy po prevzeti na prodejne muzete jedine zacit klasicke reklamacni kolecko.
Presne. Mám to stesti (?), ze bydlim v Praze, takze kupuji (vetsinou spise veci kolem PC se tocici) jen u e-obchodu v Praze sidlicich. objednam si a sam si pro to dojdu/zajedu. nejen, ze vidim, v jakem je to stavu a pred samotnym prevzetim si to prohlednu, ale zaplatim az pri prevzeti veci a po potvrzeni "zarucaku". Ze mi to zabere nejaky cas? Me to za to stoji ;)
Osobne bych ridicovi misto navigace typu "odbocte doprava za patym stromem vpravo", rek souradnice pro GPS a at se stara. Pokud ma mapu, najde, pokud ma GPS zada a pokud ne ? Jeho problem, zbozi koupim jinde. Vazne nema smysl se takhle tejrat. Nakupuju na dobirku a pouze u overenych obchodu, vetsinou ceska posta. balik mi sice jeste ani jedno neprisel do proklamovanych 24h, ale aspon dorazil a vim kde si jej vyzvednout.
A co se stehovani tejce, zkratka je treba se predem pripravit na to, ze nova lednice/pracka/... nebude a pak je to uz pohoda. Prijede ridic a nema vybaveni/pomocnika/... ? No co, tak si to odveze zpet a koupim jinde.
Teda neprovozuju eshop, ale existujou smlouvy a do takoveho povidani si tam mimo jine muzete trebas napsat, ze balik bude dorucen do bytu a ze pokud ne, zaplati firma penale XY. Totez se da udelat s casem doruceni ... Solidni firma na takova pravidla s klidem pristoupi a pokud ne, je to velmi podstatna znamka toho, ze dopravce proste keca.
V posledních měsících jsem tam nakupoval několikrát a objednávka včetně dodání byla naprosto bez problémů - mohu tedy jen doporučit!
Naopak - horší zkušenost mám s Vltavou (pozdní dodávka vadného zboží + odmítnutá reklamace) - ale to je již skoro tři roky, od té doby u nich nenakupuji, takže nevím, zda došlo ke zlepšení.
s DHL mám podobné zkušenosti. Očekával jsem balíček a balíček nikde. Tak volám na DHL a tam mi řekli, že už se mi ho snažili 2x (slovy dvakrát) doručit a že nikdo nebyl na adrese přítomen! Já kvůli tomu balíčků byl v kanceláři od rána do večera několik dnů. Nakonec jsem vyrazil do depa v Říčanech, kde prý má být. Tam mi řekli, že tam vůbec není a že mají v záznamech, že už byl předán příjemci. Začal jsem tam být dosti nervozní, poté někde zjistili, že je v autě na cestě k nám. No a nakonec opravdu dorazil. Ale je jasné, že řidičovi se někam zrovna ten den nechce tak napíše "Nezastiženi" a jede domů.
S PPL mám zase zkušenost, že řidiči bývají dosti nepříjemní (zvlášt když mají přebírat peníze za dobírku)
Česká pošta se zase někdy neobtěžuje s vypsáním papírku o uložení zásilky.
Jinak také jak bylo výše napsáno, nakupuji jen tam kde se dá zaplatit kartou nebo předem. Nenávidím dobírku (chůze, bankomat, peníze, zpět, platba, nejsou drobné atd ...)
Jinak doporučuji stěžovat si, pokud je řidič opravdu nepříjemný a že to někteří umí, tak si stěžovat, stěžovat a stěžovat :-)
Navic se mym znamym uz nekolikrat stalo, ze zakaznik platici dobirkou dostal jejich zbozi - zkratka prislo vice objednavek a dobirky jsou uspokojeny predem, jelikoz kdyz platite predem uz vase $ maji a neni tedy duvod nekam spechat. Kdezto pri platbe dobirkou by se jim mohlo stat, ze si zakaznik zbozi uz ani nevyzvedne.
Asi je to řidič od řidiče jiné. Já mám s Bilezbozi.cz jen ty nejlepší zkušenosti. Zařídil jsem si přes ně skoro celou kuchyň, s dopravou jsem rozhodně problém neměl. Zvlášťní...
A bylo problem ho poslat do riti? Ja kdyz jsem si tyto ukony vyzadal, zaplatil (nikoli predem!), tak jsem na nich trval... posunovaci nebyli nadseni, ale zrejme tusili, ze to jinak se mnou nepujde...
No a kdyz dosel remeslnik, ktery nafasoval krasna futra v mizernym stavu a zjistil to az to cele rozbalil u nas, tak jsem ho poslal supito presto taktez na zakladnu s tim, ze ho uz tu nechci videt...
Lidi nenechte si srat na hlavu, mame kapitalismus a kdyz je nekdo neshopny lump, tak si to nenechte libit!
Kdyz se u nas zacalo prodavat pres internet, tak se mi to hodne libilo. Prodejci byli ochotni a taky se dalo dost usetrit.
V posledni dobe to ale vetsinou delam naopak. Na netu se podivam po zbozi, pozjistuji si parametry, projdu diskuze, atd. a pak si jdu danou vec koupit do kamenneho obchodu. Cenove to uz neni takovy rozdil, aby mi to stalo za ty problemy s postou apod. Jinak na netu uz nakupuji pouze v obchodech, ktere maji sve vlastni odberne mista (v Ostrave treba Mall nebo Cybex), abych nemusel na postu. A to je posta jeste zlata oproti jinym dorucovatelum, protoze aspon vim kam si muzu pro balik zajit, az se na to psychicky pripravim. Zazitkem byl nakup na pixmanii, kdyz se jim jedna zasilka ztratila nekde v Nemecku, ze ani sami nevedeli kam se nakonec zatoulala a posilali to znovu a hlavne potom obvolavani ridice, ktery mi rikal kde je, ze ke mne zrovna nema cestu a kde ho muzu v kolik hodin zastihnout. No tak takhle si nakupovani nepredstavuji.
Ano my jsme hodně "najivní", ale ten češtin nám ještě jde. Jasně, chtít něco od řidiče je blbost a kdyby mi chtěl něco zapojovat, tak mu urazím pracky :-)
Nicméně k tomu "pár halířů", ženě jsem kupoval šicí stroj Singer, v obchodě Singer v AKCI 6990 a na netu o třetinu míň (i s poštovným). Nevydělávám díkybohu průměrný plat v ČR, ale vyhazovat zbytečně tisíce v době, kdy existuje zbozi.seznam.cz mi přijde ujeté... BTW reklamaci jsem řešil v servisním středisku 20 minut od baráku...
s PPL mam taky dobre zkusenosti, az na to ze mi uz asi 3k zavolaly v 6 rano jestli budu v 9 doma :) ale pokazde pred dodanim baliku volaji jestli tam v urcitou hodinu budu. I kdyz jednou jsem mel problem, jedna vetsi krabice se u nich z neznameho duvodu 14dni zdrzela :(
Ano, je to tak. V posledni dobe odchazim z obchodu pokud neumoznuje dodani postou. Komplikaci je s tim radove mene a dojdu si na ni kdyz mam cas ja. Naprosty standard je doruceni sousedovi, ktery jde prave kolem, nebo do obchodu na druhe strane pomerne velke vesnice (ridici ji znaji). To ze zasilku komusi predali musi clovek zjistovat pomerne slozite, zvlast kdyz to prevezme clovek, ktereho vubec neznate. Nekolikrat mi nabidl abych prijel ja za nim do 30 km vzdaleneho mesta. Nepochybuji ze cestu by vykazal celou. Vrchol bylo kdyz jsem potreboval reklamovat notebook. Nemusim zduraznovat, ze byt bez nej je pomerne neprijemne. Prijeli si pro nej po vice nez dvou tydnech a trech urgencich.
Ono na internetu se dá nakoupit cokoliv, ale ono to chce vzít u toho nakupování také rozum do hrsti a neškudlit každý halíř!
Většina zboží, která je snadno zabalitelná, nemá příliž velké rozměry a jde tak bez problémů zasílat je jedno ve které minternetovém obchodě ji koupíte, ale u věcí větších rozměrů a zejména nákup spotřebičů jakými jsou mračka, lednička myčka, ... tak kupovat je v internetových obchodech sídlících od Vás stovky kilometrů a zejména pokud nemají vlastní obchod je cesta do pekel. Jen počkejte až se Vám jednoho dne něco na tom vysere a v ybudete řešit jak vlastně třeba takovou ledničku pošlete na reklamaci, to pak pochopíte, že ušetřených pár korun se nevyplatilo. Pro toto zboží je nejlepší jít na stránky obchodu, který má ve Vaší blízkosti prodejnu, zavolat tam a domluvit se a přiveze Vám jim obchod svými lidmi v pohodě domu, odveze starej kousek a vše zapojí. Jestli někdo čekáte, že Vám přijde domu zapojit cokoliv obyčejný řidič, přepravní služby, který ani neví jak ta věc funguje, tak jste hodně najivní.
... a proto si zásadně nechávám balíčky posílat do práce. Tam je pošta doručí pokaždé, a ještě mi holky z recepce zavolají že tam na mě čeká překvapení :)
(s doručováním do bytu mám smíšené zkušenosti -- někdy se pošta skutečně snažila zásilku fyzicky doručit i dva dny po sobě, jindy natvrdo nechali ve schránce lístek i když jsem byl prokazatelně doma).
No, me prijde jako nejlepsi to nejjednodussi reseni - pokud je ridic hulvat, nepomuze, nebo odmita najit misto doruceni, tak dobre mu tak. Zbozi se vrati shopu, a oni budou mit vicenaklady. Jak na to zareaguji, jestli zmeni kuryrni sluzbu, nebo budou na ni tlacit, je na nich. Kuryri se nezmenej, dokad jim to jejich chovani budete tolerovat.
Chce to jenom 2 veci - potlacit v sobe to nateseni na novou vec, a potlacit v sobe to cechackovstvi - "hlavne se nejak dohodnout".
Pak teprve nastane nejaka zmena - clankem na lupe se toho moc nezmeni
Taky bydlím na vesnici, navíc ještě věčně nejsem doma. Pokud mi nevadí platba předem, nechám posílat zboží k jednomu zákazníkovi ve velkém městě, tam to najdou vždycy. Pokud internetový obchod na to slyší, tak si to nechám poslat Českou poštou. Malá příjemná vesnická pošta má sice otevřeno 3 hodiny denně, ale pokaždé stejně.
Problém doprvních firem je v šoférech. Oni je zaměstnavatelé dost derou takže je velká fluktruace. Na dopravních službáchje nejhorší, že nedoručený balík se teprve po dlouhém dohadování s dispečerem může nechat jako nestandardní záležitost na středisku, kam si pro něj dojedu dojedu. Bydlím na esnici u Chrudimi, ale všechna střediska jsou v Hradci králové, asi 35 km daleko, v sousedním kraji. Naštěstí tam mám každý týden cestu. Pro Českou poštu je samozřejmé, že nedoručený balík někde na týden či dva uloží, poštu mál kilák od baráku, dopravní služby ho vrátí odesílateli. Asi je to pro ně finančně zajímavější.
Nejhorší u nás je PPL, ale někdy také ne. Šoféři zatím vždy volali sami a ochotně.
Clovek by rekl ze kdyz si posta veme 80 korun za obchodni balik, tak se ho alespon pokusi dorucit, no, nepokusi. Nejenom ze vam kuryr nezavola a ale ani nema telefon.
Nejlepsi byla komunikace s nejakym managerem na pobocce. Kdyz jsem mu navrhl aby mi kuryr zavolal, protoze kdyz nebudu doma, budu ve vedlejsim dome, podival se na mne jako na martana a rekl: "Nemuzou volat kazdemu, kde by na to vzali penize?"
Nj, tak radsi nevolaji nikomu a radsi ani nemaji u sebe telefony. On si to prece zakaznik vyzvedne na poste.
Pokud to par dni preziju nechavam si to posilat klasickym balikem, sice si to clovek musi vyzvednout na poste (protoze ty posta prozmenu nedorucuje vubec), ale je to levnejsi a je tam jista garance ze tam ten balik za tyden opravdu bude.
Celkem dobre zkusenosti mam s PPL, ale to je taky takova hodne nahodna sluzba, nicmene kdyz z obchodu vymlatim cislo baliku, tak ho vetsinou ten druhy den opravdu mam.
Radsi zaplatim predem a risknu ty penize nez abych platil dobirkou (a taky risknout penize, protoze stejne nikdy nevim, co v placenem balicku je) a jeste kvuli tomu muset vybirat z bankomatu a chodit na postu... Zrovna ted me docela nastval jisty (cesky) obchod, ktery se tyden neobtezoval napsat mi fakturacni udaje a pak mi s klidem sdelil, ze pro urychleni me objednavky ji presunuli na platbu dobirkou...
Do domku mi vedou 3 slovy tři schody, měl rudla a celková vzdálenost z auta do kuchyně byla asi 6 metrů. Těžké věci tahat nesmím a i kdybych mohl, tak vzhledem k tomu, jak se choval tak bych mu nepomohl s ničím. Mně nevadí si připlatit za kvalitní služby, ale už se mi stalo i to, že mi dovezli sedačku a přijel jen řidič a měl jsem zaplaceno nastěhování až do pokoje a sestavení - v případě jediné osoby dost nerealizovatelné. A to jsem byl jen náhodou doma, takže jsem mohl tu sedačku dostat domů (kdyby byl čas, tak je nechám ať si to odvezou pryč a odstoupím od koupě), ale pak jsem si nechal proplatit peníze za stěhování.
Docela zírám, že reagovali na stížnost...
Ono je to asi vždycky o osobě toho řidiče. Perfektní zkušenost mám například s technikem z Telekomu, který je neskutečně ochotný a flexibilní (chlápek přes 50 let) a posuzovat celý telekom podle něj, tak u mě mají jedničku.
S bilym zbozim mam jenom dobre zkusenosti... co se tyce toho doruceni mycky, tak jsem kupoval to stejne a byl jsem dopredu upozornen, ze v tom "doruceni zdarma" je jenom prace ridice... Ten mi zbozi jenom sunda z korby a doruci "za prvni dvere"... Muzu si priplatit za to, ze pojede i zavoznik, ktery (ve spolupraci s ridicem) zbozi prenese kam potrebuju, nebo musim ridici pomoci.. Maji to i vyslovne uvedene na svem webu..
.
Cituji: "dopravu zajišťuje vždy pouze jeden řidič, stěhování do patra probíhá za pomoci stoupacího rudlu, který v některých případech s ohledem na případné poškození Vaše majetku (schodiště, stěny, dveře, podlahy) nelze použít. U těžších typů zboží, nebo při složitějších manipulačních podmínkách v domě, je třeba počítat s dopomocí řidiči."
.
Opravdu nechapu, co Vas na tom tak prekvapilo...
.
Osobne jsem neme problem ani s casem doruceni.. Kolega z prace vsak ano.. Ridic prijel asi o 3 hodiny pozdeji, nez mel.. Kolega si stezoval a firma mu poslala sek na par stokorun jako odskodne (nepamatuji si presne, kolik to bylo)..
S bile-zbozi.cz mám zkušenosti podstatně lepší - mně řidič pračku odvezl až do bytu. Je fakt, že jsem nasadila výraz "jsem totálně neschopná a fyzická troska k tomu, stačí do výtahu" a že se řidič netvářil nijak zvlášť nadšeně. Z obchodu obchodni-dum.cz řidič dokonce operativně souhlasil se změnou místa předání, protože jsem se nestihla včas dopravit domů (šlo o malý předmět, takže nebylo třeba jej dovézt k domu). Je ovšem fakt, že je často nutné vyběhnout z domu a dohledat řidiče, který se zatoulal mezi paneláky, a že mnoho přepravních firem vám dovezený předmět vyklopí přesně na prahu domu a ani o centimetr dále, a občas vyžadují pomoc zákazníka - jsem zvědavá, jak by našli cíl a vyložili zboží, kdyby byl zákazník, dejme tomu, na vozíku nebo měl nohu v sádře a nemohl tudíž ani vybíhat, ani pomáhat (a ne každý si může dopoledne v pracovní den sehnat fyzicky zdatnější výpomoc).
Souhlas. Navíc, pokud e-shop deklaruje že třeba pračku (pěkně těžká potvora) doručí až do bytu a následně se od řidiče dozvíte že "já jezdím sám, ale když mi pomůžete, tak ji tam dostaneme", tak to opravdu není jen problém přepravní služby.
Paní Pužmanová,
ten donkichotský boj proti neschopnosti kurýrních služeb nepovede k ničemu. Zkuste to obráceně: namísto pod kopcem/nad kopcem, doleva/doprava atd. prostě k té vaší odbočce natlučte kůl s nějakou směrovkou k vám, která ovšem svým popisem nebude náhodné kolemjedoucí lákat k odbočení (ne Studánka, Krásná louka apod., ale třeba Vepřín). Poté těm trotlům prostě jednoduše řeknete: "Jeďte pořád po hlavní a u cedule VEPŘÍN zahněte ve směru šipky."
Doporucuji autorce vylepsit navigaci umistenim svitive natreneho velkeho koliku (vysky aspon 2m) na zminovane krizovatce a navadet na nej :o) Neverim ze mate tolik stesti na same hlupaky.
Asi nejlepsi je, koupit na inet obchodu a pak si pro to doject sam (pokud to neni opravdu velky rozmer). Kupoval jsem PC+LCD (2 baliky pres Ceskou postu), oboji doslo v poradku, na postu jsem pro to stejne musel doject. Mensi veci objednat pres Internet, pak se akorat zastavim a zaplatim v kamennem obchode (stejne se za mensi veci priplaci postovne).
To samé, bydlím v malé dědince, ale navigace je poměrně jednoduchá, pokud má člověk mapu a pár hodin zeměpisu ze základky, kde se pracovalo s mapou. Je fakt, že čekat od řidiče inteligenci nebo slušnost je asi sci-fi, ale eshopáci by si měli uvědomit, že řidiči jsou pro zákazníky skutečně tváří eshopu (bohužel). Kupuju hodně po netu a poslední dvě děsivé zkušenosti byly z www.bile-zbozi.cz, kdy dopravce čekal, že mu s myčkou pomůžu do baráku (i kdybych mohl, tak to neudělám), byl sprostý (hned po příjezdu), přijel pozdě a nepotvrdil mi záručák, jak obchod inzeroval. Protože na(ne)štěstí jsem bojovník s větrnými mlýny, tak jsem si jeho chování nenechal líbit a svoje jsem mu řekl (bohužel na debila standardní slušnost neplatí a považuje ji za slabost) a taky jsem si stěžoval u majitelů eshopu-reakce žádná, podle mě na to kašlou, vždyť jsem jen malý zákazníček s objednávkou kolem 15kKč. Příště už tam nekoupím. Další obchod byl www.happy-animals.cz, kdy objednávku rozdělili do 3 částí, každou řešil někdo jiný a poštovné mi napálili na všechny 3 části zvlášť, které tak iniciativně rozdělili. Hrůza... Poslední velmi dobrá zkušenost - www.granum.cz
Kdyby byl ten chtřejší skutečně chytrý když už dělá šéfa, tak by se staral o rozvoj svých zaměstnanců .. taky tohle je kapitalismus.. alespoň u nás ve firmě to tak funguje.
Sám jsem provozovatelem e-shopu a po dlouholetých zkušenostech vím, že na balíky do 30 kg je nejlepší Česká pošta a nad 30kg firma, jejíž pomalejší brácha je blesk.
Přes PPL balíky posílám, ale pokaždé přijede jiný řidič, takže také samé starosti s navigací, jestli vůbec přijede. V každé firmě jsou různí lidi, takže si nevyberete.
Doručení a předání objednaného zboží je z pohledu zákazníka nejosobnější a nejhmatatelnější kontakt s e-shopem. Zákazník to chápe jako součást obchodu a případné problémy padají na bedra příslušného e-shopu, nikoli smluvené přepravní firmy. Tohle má zatraceně co dělat s e-shopy. A čím víc to někdo popírá, tím spíš. ;)
Ja jsem v poslednich par mesicich prisel na chut internetovemu nakupovani. Vzdycky jsem spise sazel na renomovane obchody a hlavne obchody, se kterymi uz jsem ja nebo mi pratele meli zkusenost. Nedavno jsem vsak shanel zbozi, ktere jsem nalezl pouze na nakupni-dum.cz. V nadseni, ze jsem konecne sehnal to, po cem jsem patral dlouhe tydny, jsem si zbozi objednal. To mi, sice zdarma a kuryrem az domu (myslim, ze to zase neni tak bezne - aspon u ceskych eshopu), ale az po nekolika urgujicich mailech. Telefony mi nikdo ve firme nebral. Zkratka, spolecnost s Vami vubec nekomunikuje, coz aspon me privodilo pocit nejistoty dodani jiz davno zaplaceneho zbozi. Proto - nakupni-dum.cz nedoporucuji.
Nechápu, proč u tohoto článku je nálepka "E-shopy" a proč v titulku je zmínka o virtuálních obchodech, když se celý článek věnuje jen kurýrním službám? Podle mě tady autorka pláče na špatném hrobě.
Proč čekáte, že někdo jako řidič-doručovatel nebo třeba instalatér bude chytrej a schopnej? Pokud je chytrej a schopnej, tak dělá nějakou lepší a lépe placenou práci... nebo tomu aspoň šéfuje.
Ja si take dost objednavam zbozi z internetovych obchodu, prevazne z Nemecka, UK a USA, ale i CR. Musim ale rict, ze si nepamatuju, ze by byl nejaky problem s dorucenim a to taky bydlim v pekne p*****. Obcas se samozrejme stane, ze mi ridic zavola, ze je prave tam a tam a ze nevi, jak se dostane do me vesnicky, ale vzdycky to dopadlo dobre. Mam zkusenosti s ruznymi dopravci (vcetne zde kritizovane DHL) a musim rict, ze vzdycky vsechno dopadlo dobre a ani ti ridici nebyli nikdy neprijemni, rekl bych spis naopak. Takze abych to shrnul, moje zkusenosti jsou (zatim) presne opacne! :-)