Pro změnu trendu v počtu pevných linek bych doporučil zvednou paušál za pevnou. Ať si toho lidi vážej! 350,- Kč měsíčně nejsou žádný peníze, u mobilů si lidi často platěj i tisícový paušály a neremcaj. Takže by to měla Telekomika spoň vyrovnat, aby se pevná linka stala znakem luxusu. Každej s medvědem si pak pořídí pevnou a Telekomika bude za vodou!
hehe :-)) A teď tu o Sněhurce!!! Kdybych si chtěl pořídit "pevnou linku" kvůli image, ta rozhodně ne od ČTc, ale připojení na net má dneska už každej a k tomu si stačí pořídit jen VoIP telefon a zaregistrovat se např. u 802.VOX a získáte za 1Kč/měsíc klasický pevnolinkový číslo podle svýho PSČ a volání skoro zadarmo a v rámci své sítě a peeringových VoIP jiných sítí ZDARMA úplně...
A když pak někomu dátě vizitku nemá šanci poznat, jestli máte "pevnou linku" klasicky od ČTc nebo od nějakého VoIP operátora...
Jinak znakem luxusu je vždy to, co je pohodlnější a kvalitnější, což pevná linka rozhodně není - není mobilní a kvalita hovoru taky není u pevných linek nejlepší (volám přes VoIP a je tam daleko lepší jak u klasické pevné nebo i u mobilu...)
Taky asi nepřesvědčíte lidi, že znakem luxusu je trabant, když ho budete prodávat za 10 mega! Důvod proč si takovou věc někdo koupí je jen ORIGINALITA, ovšem pokud by to mělo udělat víc lidí, tak pak se ztrácí i ten :-)) Asi tag :-)
Něco podobného se snažili udělat i s doménami, zavedením .pro, která stojí přes 10 tisic, je na ni potřeba osvědčení že jste v něčem profesionál atd. - no ale ani tento znak luxusu neuspěl :-))) Luxus je totiž především VYSOKE POHODLI A KOMFORT - nikoli bezúčelné vyhazování peněz!!!
No jenom si Vás dovolím poopravit, že u VoIP z principu použité technologie nemůže být kvalitnější zvuk, protože "u pevné" prostě existuje vyhrazené pásmo 64 kbit/s a to při nekomprimovaném kodeku G.711 znamená mnohem větší kvalitu než při negarantovaném VoIP přes veřejný internet s kompresí zvuku. Tzn. zase nevěřte všemu, co Vám Váš garážový provider nakuká.
Ono ale záleží i na tom jak ty bity využijete. Zda jako u pevné linky pouze pro PCM záznam (8 kHz, 8 bit) nebo jako u VoIP tj. např. 11 kHz, 16bit (možností je více).
Nebo snad chcete tvrdít, že ISDN telefon - 64 kb zní stejně jako mp3 64 kb ? ;-)
Jasně že ne, ale VoIP je 8KHz/8Bit a ještě kódovaných a to oproti 8/8 nekódovaných zní hůře. Nejenom ISDN je 64kbit/s, ale i normální telefon, akorát A/D převod proběhne až na první ústředně místo v telefonu.
Tohle bude teoreticky asi pravda. Prakticky se mi kvalita hovoru VoIP jeví jako mnohem kvalitnější, hlavně je to znát při hovoru mezi dvěma počítači.
Mám z toho poslední dobou takový pocit, že kvalita ani tak nezáleží ne způsobu přenosu jako na koncovým zařízení. A to je u pevné často telefonní aparát starý +/- 20 let nebo bezdrátový technický zázrak od Vietnamců, ve srovnání se kterými vám obyčejný mikrofon za 100,-- poskytne zvuk mnohem kvalitnější.
- VoIP je zase 8bit/8KHz zvuk, akorát ještě zakódovaný - tzn. méně kvalitní
- jaké má každý koncové zařízení je jeho věc a nelze za to vinit přeci poskytovatele. Tzn. když k pevné připojíte kvalitní telefon, bude to v pohodě :-) Jasně, že když si PC pustíte do reproduktorů, bude to kvalitnější než malý reproduktorek ve sluchátku telefonu, ale to je na jinou diskuzi.Poslouchá snad někdo svoje CD/MP3 radši na plastovém přístroji nebo sloupových bednách?
Vážení, pevná linka přenáší pouze pásmo 300 hz -3,4 kHz, u drátů navíc s útlumovým zkreslením a to platí i pro digitální přípojky. Jakákoli Voip telefonie toto omezení mít nemusí, záleží jen na operátorovi, jaký systém zvolí. Já osobně používám mobil a Skype (to druhé přes 2048kbps přípojku) a kvalita hovoru přes Skype je mnohem vyšší, dokonce i když volám na pevná, nebo mobilní čísla. Ještě bych chtěl dodat, že můj poskytovatel připojení Skype podporuje.
"Taky asi nepřesvědčíte lidi, že znakem luxusu je trabant, když ho budete prodávat za 10 mega!"
Já bych to tak černě neviděl. Dneska už je všechno spíš otázka marketingu, ten shit za tím často není vidět. Podívejte se na "neomezené vysokorychlostní" ADSL od ČTc a jak se jim to prodává. Uvidíte ty reklamy na placený TV po pevný lince. Těch pár lidí s IQ vyšším než je IQ houpacího koně není pro vývoj tržeb směrodatných.
Jinak Telekomice nic jinýho než cesta přesvědčení o LUXUXU už nezbývá. Předražený už to je a o praktičnosti taky řeči být nemůže.
Marketing je marketing, ok, ale nevím co je předraženého na pevné za 400 s neomezeným voláním do pevné mimo špičku? To se zase musím Telecomu zastat. ADSL? Taky dobrá služba, mě nějak stačí těch 12 giga měsíčně bez problémů a to pořád poslouchám internetový 128 kbps radio, občas stáhnu větší soubor a chodí to skvěle (narozdíl od Wifi, které jsem měl - nikdy více).
Nevím jak to je u vás, ale když se podívám na svůj telefonní účet za únor, tak jsem za 1 minutu 40 s (po ČR) zaplatil 356,50 Kč. Takže to vychází minutová sazba 214,- Kč. A to se vyplatí. Nebo snad někdo po ČR voláte dráž?
Já platím za poslední období za cca. 350 minut něco přes 430 Kč, tzn. "na co si kupujete porsche na ježdění pro rohlíky"? Mě minuta vychází něco přes korunu včetně paušálu.
Hmmm... A ja platim 350 a nejake drobne, za 0 minut hovoru. Proste jen proto, ze potrebuju pripojeni k siti, dial-up mi nestaci, a zadna jina pouzitelna varianta nez (preprodavane) ADSL v me vesnici neni k dispozici. :-(
Zkuste internet přes mobil. Jinak: Pevná linka s paušálem přes tři stovky měsíčně je naprosto zbytečný luxus.To, co bych zaplatil Telekomikům za dva měsíce, mi v kombinaci SKYPE/ prepaid mobil stačí v pohodě na rok.
Zkusil jsem. Bohuzel, realne rychlosti, odezvy a spolehlivost byly na takove urovni, ze jsem nakonec ADSL a linku neodhlasil. :-( Nejde mi o telefonovani, na to mi samozrejme mobilka staci, ale prece jen potrebuji bud prenaset obvykle pomerne velke objemy dat, a kdyz pracuji on-line, potrebuji rychlou odezvu (ping 200ms je pro mne naprosto nepouzitelny).
Zkusil jsem. Bohuzel, realne rychlosti, odezvy a spolehlivost byly na takove urovni, ze jsem nakonec ADSL a linku neodhlasil. :-( Nejde mi o telefonovani, na to mi samozrejme mobilka staci, ale prece jen potrebuji bud prenaset obvykle pomerne velke objemy dat, a kdyz pracuji on-line, potrebuji rychlou odezvu (ping 200ms je pro mne naprosto nepouzitelny).