Vlákno názorů k článku Stalo se: Česká pošta neradila správně od Vojtěch Kment - Ono je to více otázek v jedné. 1) Distribuce...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 7. 2009 12:10

    Vojtěch Kment
    Ono je to více otázek v jedné.

    1) Distribuce musí vždy proběhnout. Otázkou je, zda je lepší, když je již součástí distribuce prohlížeče, nebo ji uživatel musí provést samostatně. Ve větších organizacích obě varianty stejně provádí technická podpora, takže musíte především věřit lidem z IT supportu. Více uživatelsky přívětivá je pochopitelně první možnost a u uživatelské báze jakou mají třeba e-shopy to pochopitelně hraje významnou roli.

    Ad 1 - určité inflaci certifikačních autorit (šířených s prohlížeči) se snaží čelit rozdělení důvěryhodnosti. Např. pomocí "Extended Validation" certifikáty SSL - prohlížeče je indikují zeleně.

    2) Vlastní bezpečnost certifikační autority. Pokud použijete certifikáty tuzemské akreditované certifikační autority, tak aspoň víte (právně a technicky) na čem zhruba jste. U zahraničních CA spíše hádáte, takže skutečně může být vhodnější použít tuzemskou certifikační autoritu (než zahraniční, byť by byla součástí distribuce prohlížeče).

    Ad 2 bych výslovně varoval před kutilskými pokusy vytvořit si certifikační autoritu někde sám v organizaci. Ryze technickým dojmem to lze, bezpečnostně absolutně nikoliv, ledaže začnete utrácet podobné peníze jako akreditované certifikační autority, ovšem pak se to zase nevyplatí ekonomicky.

    Certifikační autorita je jakási bezpečnostní kotva, pevný bod, na kterém je navěšeno všechno ostatní (asi jako když Archimédes chtěl hýbat světem pákou). Když selže tento bod, tak je zbytek PKI, veškeré IT organizace v naprosto prekérní situaci.
  • 13. 7. 2009 11:42

    feek (neregistrovaný)
    Článek od p. Peterky chválím, ostatně jako spoustu jeho dalších. Situace s certifikačními autoritami/certifikáty používanými ve státní správě je dlouhodobě smutná, nicméně jsem s ní smířen. Ale znám jednu velkou banku a pokud jde o penízky, tam už to bolí :), která v rámci svého internetového bankovnictví rovněž používá certifikační autoritu, kterou prohlížeče neznají. I když banka distrubuuje certifikáty na přenositelném médiu (aspoň pro naši organizaci se tak dělo), myslíte že je to v principu dobré a přispívá to k dobrému jménu/image banky?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).