Výjimky potvrzují pravidlo. Aspoň pokud jde o tu skutečnou neomezenost za nulový příplatak. Oni už totiž existují ISP, kteří prodávají skutečně neomezené připojení a za cenu nižší, než chce vodoprd za Internet Expres!
A reklamštinu ke genialitě dovedl Vodafone :)
Proč se mi před chvilkou na Lupě nezobrazuje grafika (až na pár obrázků - odeslat, zobrazit náhled, logo Lupy, Speedmeter) a formátování?
Doslovný překlad slova REKLAMA je OPAKOVANĚ KLAMATI! A čím větší společnost, tím více ve svých reklamách lže. Takže pokud chcete opravdu neomezený internet, nezačínejte si nic s velkými firmami. Já mám naprosto neomezené připojení bez jakýchkoli restrikcí a už léta naprosto spolehlivě fungující, navíc jako důchodce zdarma od lokálního ISP, který má v síti cca 1 500 účastníků. A pokud se řekne NEOMEZENÝ INTERNET, tak to v zákaznické češtině znamená službu, kde je garantována minimální rychlost připojení, tedy rychlost při agregaci 1:1 a žádným způsobem není omezována činnost zákazníka. To, co dnes nabízí vodoprd a jemu podobní je přibližně na úrovni pravěkého sdružovacího zařízení 1/ 10. To byl ,,chytrý" systém, kdy na jednom dvoudrátovém vedení viselo deset účastníků, telefonovat mohl pouze jeden z nich a nemohli si navzájem volat.
"Kámen úrazu je ale stále stejný: (ne)pochopení toho, že běžně prodávané "neomezené připojení" pro koncové uživatele není nikdy doopravdy neomezené"
K predchozimu prizpevku se pridam. Kamen urazu neni v (ne)pochopeni, kamen urazu je, ze reklama a nabidkove katalogy lzou. Pokud je napsano "neomezene", tak to slovo znamena, ze je neco neomezeneho. A kdyz to prodejce uvede do nabidky a do reklamy, tak to neomezene ma byt. At zkusi dat do reklamy neco jako "za tuhle nizkou cenu vam nabizime regulovany internet pro surfovani na netu a emaily, a kdyz nam ho budete pouzivat moc, tak vam ho vypneme, a jestli chcete neomezeny internet, tak si musite priplatit" a bude to velky rozdil.
Ostatně stačí si přece spočítat maximální přenosovou rychlost x délku platebního období a hned máte limit, a to limit nikoliv administrativní, ale fyzický.
Když mám linku co přenese 1MB za sekundu (kéž by) tak prostě za minutu max 60 MB za den max 86,4 GB, měsíčně pak max 2592 GB a to by linka musela žhavit nonstop na 1MB/s. A takovou linku má myslím u nás málokdo a určitě ji nežhaví neustále naplno.
Takže žádný internet prostě z hlediska providera nebude nikdy muset být neomezený, a vždy bude znát svůj horní strop své nabídky, strop fyzický. A pokud ho nabízí, tak ho musí také mít k dispozici. Že překupuje kravinu od kyslíka, kde se to počítá na přípojku, to by snad ani neměl rozhlašovat, protože pak fakticky přiznává, že vlastně není poskytovatel, ale jenom parazit a velkoobchodní nabídku vlastně vůbec nemá.
Nemá nabízet to, co sám nemá k dispozici. Pokud je to pro něj za stávajících podmínek nevýhodné, jeho boj, má dost managorů a určitě i nějakou tu kalkulačku, aby si to spočetl. Odnesou to bohužel konkrétní zákaznící, ale ve výsledku to odnese on sám, protože za takové elementární chyby se prostě platí tržním podílem.
Přátelé, v reklamě se strašně lže. Ale strašně! Proto jsme pro Vás připravili kurs reklamštiny. V první lekci se podíváme na oblíbené slůvko "neomezeně". Když se v reklamě řekne "neomezeně", tak to znamená neomezeně jak kdy a jak pro koho. Neomezeně také často znamená "vocamcaď pocamcaď"
A nebo je druha moznost, kdyz oni budou nabizet "neomezeny" internet za 1000kc, tak pak muzeme prijit a rict, ze kdyz oni nabizeli omezeny internet jako "neomezeny", tak my si mysleli, ze castka 1000kc je vlastne jenom 500kc:-)
"Analogicky ovšem i pro druhou stranu: ani zákazníci by neměli být tak naivní, aby očekávali, že za své "minimální peníze" dostanou "maximální služby", skutečně bez jakýchkoli omezení."
To jako, zakaznik nema byt tak naivni a neverit nabidkovym listum a reklamam? Takze priznavate, reklamy lzou? Nemely by reklamy informovat o skutecnem stavu? (jinak jsou takovy reklamy uplne na nic). Nemela by se teda na to podivat COIka nebo nejakej regulator reklamy?
Ja myslim, ze kdyz ISP udela nabidku "za minimalni penize omezeny internet", tak se lidi zlobit nebudou. Jenze ISP chce ulovit zakaznika, tak jednoduse lze. To bychom pak mohly overovat opravdu vsechno. "Je to opravdu rychlost 2Mbps? Je to opravdu Internet? Je to opravdu pres pocitac, nebude mi sem behat nejakej manik s diskem s datama, ktery stahnete vy nekde na svy centrale? A je to opravdu za tu cenu?"
Kdyz se v reklame rekne "prodavame cerstve mleko za 3,20kc", tak ocekavam, ze to mliko bude cerstvy a ze bude stat 3,20kc. Ne, ze kdyz tam budu chodit nakupovat kazdej den 2 litry, tak mi reknou, "je nam lito, ale pokud chcete tolik mlika, tak to si budete muset kupovat tamhleto za 10kc". V prodejnach to aspon resi napisem "max. 5litru na osobu" nebo "max.10kg na osobu" u vyraznych slev a clovek hned vi, na cem je (ale to jsou fakt akcni nabidky). Tihle ISP maji ho... akcni nabidky a stejne limitujou.
Lhaní v reklamě je podvod, a kdyby soudy fungovaly jak maji, tak už měli všichni na krku tolik prohraných žalob s odškodněním, že by se jim to lhaní prostě nevyplatilo. Jenže když se na to každý raději vykašleme, tak se nedivme, že se nám smějou do xichtu (CTc samozřejmě nejhlasitěji)
Ale pokud prodá tuto 500x 2Mb/s jako neomezenou, tak není vinou jeho zákazníků (včetně stahovačů), že to leze pomalu. Je to proto, že prodal něco, co nikdy neměl, a doufal, že se na to nepřijde - jenže se na to přišlo.