Vlákno názorů k článku Stalo se: GTS Novera vypovídá stahovače od Jan - Neomezene znamena neomezene a basta - zadne chytraceni...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 10. 2007 9:51

    Jan (neregistrovaný)
    Neomezene znamena neomezene a basta - zadne chytraceni prosim! Pokud GTS Novera neco inzeruji jako neomezene a pak na to nemaji kapacity, tak je to jejich problem. At na tom treba prodelaji kalhoty, ale musi dostat tomu co naslibovali i kdybych si chtel stahnout treba celej internet. Pokud tomu nemuzou dostat, tak to nemaji slibovat. Vsechno ostatni kolem jsou jen alibisticke kecy, kterymi se snazi zakryt, ze uzivatelum v reklame sproste lzou. A ja osobne mam lhani firem uz prave tak dost.
  • 15. 10. 2007 10:25

    random (neregistrovaný)
    Souhlasím,
    ať tedy napíšou hranici FUP, třeba 500GB měsíčně nebo 1000GB a ne říct, stahujte/odesílejte co to jde, ale pokud to bude podle našeho názoru moc nebo se ten den zrovna špatně vyspíme, pak se s Vámi rozloučíme.
  • 15. 10. 2007 11:19

    anonymní
    k hranici 500GB se dostane malo kdo alespon na DSL bazi z torentu to moc nevyzdime, jine site taky moc nebezej, jedine kde by se to dalo zkusit by bylo ftp, koupim 8Mbit a budu testovat kolik skutecne daji, necham stahnout cele ftp, pak to z disku smazu a zase znova porad dokola a uvidime kdy jim dojde trpelivost a jak moc je to neomezene. Mimochodem na noveru bych mo nenadaval novera je porad hodne slusna oproti praseckejm praktikam O2! Stejny test bych udelal u tarifu O2 EXTREME! a jako ze 8Mbitem pokud by to tolik jelo nebo dejme tomu 5Mbit by se dalo mesicne protahnout +- 1,5 TB? mozna vic.
  • 18. 10. 2007 16:57

    Alcator (neregistrovaný)
    Jenže to je právě to:

    _běžný člověk_ stáhne za měsíc v průměru 1 - 2 GB (řekněme). Novera má kapacitu až na 4 GB na člověka. Potud dobrý - dokud na jednoho stahovače, co stáhne 50 GB, bude vycházet 100 běžných lidí, tak je to pořád docela v klidu.

    ALE! Kdyby Novera napsala "Limit je 50 GB", stalo by se něco nevídaného - lidé by si řekli "Páni! Já smím stáhnout 50 GB? No téda. Sousedovic Toník říkal, že stahuje z netu filmy, tak to já si ho sem pozvu, ať mi ukáže, jak se to dělá, dyť já vlastně stáhnu zatím jen 1 GB a to znamená, že si platím 50x víc, než co vlastně využiju. Tak buď mi dají slevu 98%, nebo chci taky stahovat 50 GB!"

    A najednou máme problém - protože jakmile většina zákazníků bude chtít stahovat víc dat, než doposud, například i jen blbých 10 GB, tak už Noveře linky stačit nebudou. A přitom by to bylo pod tím limitem, který oznámila.

    Proto nikdy nemůžou říci "Limit je 50 GB", protože by lidi stahovali "49.99 GB" a tvrdili, že to je přece pod limit a tedy žádné omezování.
  • 25. 10. 2007 11:16

    krakonoš (neregistrovaný)
    Naprosto přesně! Jenže s tímhle musí každý ISP, pokud není padlý na hlavu, počítat a když už vytroubí do světa, že limity nebudou, tak je vzápětí nutno, aby byl připraven na to, že zatížení konektivity mu stoupne na několikanásobek současného stavu. Pokud má koupených 100 MB a prodává je, jako 50 x 2 MB, nemusí dělat nic. Pokud těch 100 MB prodává jako 200 x 2 MB, tak se mu síť sesype. Jenže velcí ISP, než by posílili konektivitu, tak raději vyhodí spouty peněz za právní ošetření kliček a podrazů ve smlouvách a za nablblou reklamu, která jim má přilákat další hejly. Ono pro managory je mnohem jednodušší, fabrikovat reklamu a podrazy na klienty, než vymýšlet, jak skutečně služby zlepšit.
  • 15. 10. 2007 11:18

    anonymní
    Problém je, že vy hodnotíte to, co vám firma slíbila v REKLAMĚ. Ve smlouvě vám slíbila přesně to, co jste dostal. Nebo taky budete nadávat na výrobce pracích prášků, že vaše prádlo není opravdu bílé a nebo že s jednou kapkou Jaru neumyjete 1000 talířů dočista dočista???
    Jestli čekáte, že v reklamě se někdy budou uvádět naprosto přesné informace, tak toho se asi nikdy nedočkáme a normální člověk s tím počítá...
  • 15. 10. 2007 11:30

    anonymní
    No tak na ty praci prasky si clovek celkem zvykl ale popravde myslim ze celkem zmizely tak 10 z5 nebylo v reklame skoro nic jineho nez rama a praci prasky, musim ale zase podotknout, ze na reklame je nekdy videt jak je uzivatel tupej...jeden priklad za vsechny " zrovna to byl pripad toho Jaru, nic proti nemu nemam pac opravdu se s nim myje dobre, ale kde je zakopany pes, prodavali lahev s objemem rekneme 1l, ale cenove to nebylo az tak pritazlive, tak co nevymysleli na nase domaci slepice, jar v sacku, stoji desetinu toho co ta lahev objemem je toho v tom ctyricetina a prodavame to se slovy "nalijte koncentrat do lahve a dolijte vodou" pochopitelne cloveka ktery trosku premysli hned napadne aha ale oc bude ridci koncentrat o to vice tam toho budu muset nalit abych to umyl, nicmene verim ze i tak to melo na dost lidi velky efekt a hodne lidi se nachytalo a mysleli si jak strasne usetrili :-)
  • 15. 10. 2007 11:40

    anonymní
    No jasně... Šlo mi o to, ukázat na konkrétním příkladu, že cílem reklamy není o produktu informovat z hlediska věcného, ale představit jej potenciálnímu zákazníkovi v tom nejlepším světle. A přijde mi, i přesto, že se mi to, co GTS udělala, nelíbí, že z hlediska jak etického tak právního nijak nevybočila z řady. A myslím, že každý, kdo tady píše o klamání zákazníků by měl zapřemýšlet nad tím, co říká Sdružení spotřebitelů... Podepsat můžeš, přečíst musíš

    Jinak, slůvko neomezeně je mimochodem současným hitem telekomunikačního byznysu a obsahují ho v nějaké formě všechny reklamy na telekomunikační produkty:-)
  • 15. 10. 2007 11:48

    J (neregistrovaný)
    Jenze kdyz o necem v reklame nepisu ze je to dokonale, uzasne, uchvancancujici ... furt tim nikomu nelzu, protoze tohle vsechno je vec nazoru.

    Jakmile ovsem napisu, byt do reklamy, ze poskytuju pripojku na net XMbit bez dalsich omezeni, tak je to vpodstate soucasti smlouvy - jde o verejny prislib, ktery je pravne vymahatelny. A v pripade, ze si ISP ve smlouve vynucuje neco jineho, jde tedy o lez - slovy zakona o klamavou reklamu - kterazto by mela byt potrestana pokutickou. A ta by mela byt umerna velikosti firmy - tudiz v tomto pripade urcite desitky MKc.
  • 15. 10. 2007 13:57

    anonymní
    To je sice hezké, ale ve smlouvě máte taky napsáno, že Poskytovatel může smlouvu jednostranně změnit...
    Dále je skutečně neomezeně a neomezeně. Záleží na tom, v jakém kontextu je to "neomezené".
    Nic to ovšem nemění na tom, že pokud by si člověk přečetl smlouvu, nebyla by tato diskuze nutná, protože by věděl, že to, co GTS dělá je zcela legální a k žádnému klamání spotřebitele tady nedochází.
    Pokud to chcete brát technicky, ona GTS vám tu službu nijak neomezuje. Pouze vám jednostranně mění smlouvu. Tečka.
  • 25. 10. 2007 11:18

    krakonoš (neregistrovaný)
    Je nejvyšší čas na novelizaci zákona o reklamě, vzhledem k propastným disproporcím, mezi annoncovanými nabídkami a realitou.
  • 15. 10. 2007 11:52

    anonymní
    Mel jsem moznost byt na skoleni u GTS ,tihle radoby manazeri nemaji ani pojem co vlastne prodavaji,vety typu :zakaznika nezajima FUP,zakaznika nezajima odchozi rychlost,zakaznikovi nebudeme rikat kolik s nim sdili zakazniku linku ,1G=cely mesic dennodenne stahovat MP3.
    Tohle me teda fakt pobavilo,a kdyz takhle skoli budouci prodejce jejich sluzeb,tak to svedci o solidnosti.
    Rikam :od GTS ruce pryc!!
  • 16. 10. 2007 11:11

    TNT (neregistrovaný)
    Úkolem obchodního zástupce (OZ) je prodej, když neprodá nemá výplatu :-), takže podle toho to tak vypadá. Proto hanit GTS jen podle školení OZ je trochu nesmyslné, protože to dělají víceméně všichni.
  • 15. 10. 2007 21:57

    Bochi (neregistrovaný)
    Presne tak. A dovede me, s prominutim, nasrat, kdyz svuj alibismus navic vyjadruji utocnym zpusobem typu "v případě možných akcí zneuživatelů sítě...". Kdyz vyuziji parametru sveho predem placeneho a smluvne dohodnuteho pripojeni naplno, tak podle nich "zneuzivam"? Kdepak, pouze vyuzivam kapacity toho, co mi patri. Jenze podle techhle vychcanku (rozumej prekupniku prenosovych kapacit)je "zneuzitim" zrejme cokoliv jen trochu vyrazneji precuhujiciho nad bezny prumer (na jehoz predpokladu maji zalozeno podvodne preprodavani jedne veci treba 10x nebo 20x, nebot nic jineho FUP v jejich pojeti neni).

    Fascunuje me, ze takove praktiky mohou dlouhodobe prochazet. Co na to Ceska ochodni inspekce a Rada pro reklamu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).