Po přečtení některých názorů a příspěvků jsem se opravdu musel jenom a jenom smát. Ale pravda je taková, že spousta lidí opravdu stále netuší co to FUP vlastně vůbec je. Stahují jak mourovatí od rána do večera a když překročí limit, nahlásí poruchu svému poskytovaleli připojení, který mu řekne v 99% že překročil limit a proto má tak pomalý net. Ono se opravdu stačí jen podívat na FUP portál a mají ho všichni operátoři nabízející přeprodávané ADSL od O2, nebo přímo O2. Naivní uživatelé jsou ještě dokonce toho názoru, že po překročení FUP jim hned rychlost nespadne. Ha ha... Navíc FUP musím souhlasit s názorem, ať už máte jakékoliv připojení ADSL v agregaci 1:50 nebo jiné, je to pro domácnosti cenově dostupné. Mimochodem u garantovaného připojení by jste se ani nedoplatili. A i kdyby, stejně by jste to zase využili na stahování. Věřte, toto jsou nevíce sledované linky, jestli na nich náhodou neprovozujete nelegální stahování, to jen pro info.
Stahovači:
----------
To jsou právě ti, kteří Vás omezují, ne poskytovatel, ten se opravdu jen brání a snaží se tyto lidi omezit na rychlosti jak jen to jde, zkuste se zamyslet proč?
Bohužel lidi nečtou a neumí číst a kolik článků tady už bylo na LUPĚ a diskuzí a kolik lidí stále touží dosáhnout něčeho, čemu v podstatě nerozumí, je mi jich líto a mají se ještě co učit.
Závěr:
Pokud si chci platit kvalitní připojení bez kolísání rychlosti = garatované připojení.
To je naivita, když chci na 100% využívat to, za co platím? A taky se říká: Neříkej, že to nejde, řekni, že to neumíš! A když to neumíš, tak toho nech a jdi k lopatě!
Zdravím pane Hlavac,
stále čekám na rozřešení mého problému. Mám využívat "NEOMEZENOU" službu jen na 3GB/měsíc (protože je to průměr), aby mi nebyla změněna smlouva, když levnější LIMITOVANÁ má hranici na 48GB/měsíc? Nebo se na moji otázku nedá odpovědět, že jsem naivní, že neodpovídáte? Ale podle Vašich předchozích odpovědí to dokážete.
Tak zatím.
Zaujatý demagogický kecy.
Z toho co jste mi napsal je mi na zvracení úplně stejně, jako když slyším mluvit dr. Ratha v Parlamentu, nebo kdyby tisk mluvčí operátora tvrdil, že jsou jejich služby technicky dokonalé bez jediné chybky. Nebo kdyby zástupce romske iniciativy tvrdil, že žádny s občanů romské národnosti nikdy nezneužil sociální dívky.
Chápete co tím chci říct? Ano. Snažíte se tu vsugerovat nepravdu a nesmysly. :)
Takze pro nechapave :) Vy jste tvrdil, ze velke spolecnosti nedokazou poskytovat kvalitnejsi a levnejsi internet nez spolecnosti male. A to prave proto, ze maji vice zakazniku. A nesmyslnost tady toho tvrzeni (vice zakazniku = drazsi a horsi sluzby) jsem vam chtel demonstrovat na vyrobe aut.
Obávám se, že tohle nikdy nikdo přesně nespočítá. Ne každý totiž cítí potřebu chlubit se, že provozuje bezdrátovou síť. Ale trend je takový, že bezdráty u nás přibývají mnohem rychleji, než ADSL a jejich prametry jsou, až na pár výjimek pro zákazníky mnohem výhodnější.
Před třemi roky jsme měli v baráku 40 pevných linek. Loni na jaře byla zrušena poslední. ADSL se u nás na sídlišti absolutně nechytá a UPC jakbysmet. Taková je, pane mudrc uprc realita všedního dne. Nedávno jsme upgradovali konektivitu, protože jsme se ve špičkách dostávali na 86% vytížení, teď jsme na 65%, takže Agregaci, limity, Fup ani jinou formu restrikcí nijak neřešíme. Prostě počítáme s tím, že asi 5% klientů využívají svoje připojení naplno. Smlouvy máme postavené tak, že každému garantujeme minimální rychlost, pod kterou NIKDY neklesne, ať se děje cokoli. Takže Full duplex 2048 kbps, který jede minimálně deklarovanou rychlostí 24 hodin denně a sedm dní v týdnu je u nás vč. DPH za 500 Kč/ měsíčně. A je zcela běžné, že v době slabého provozu jedou linky až 10 MB do páteřní sítě a až 100 MB v rámci routeru.
Korektní by bylo, kdyby v reklamě neuváděli, že jde o neomezenou službu. Korektní by také bylo, kdyby ještě před podpisem smlouvy upozornili zákazníka, za co vlastně bude platit a těm technicky nevzdělaným vysvětlili, co to je, když se řekne... A t. d. A teď mi řekněte, který z velkých prodejců toto dělá?!? Odpověď je jednoduchá: Ani jeden!!! Tady nám to podepište a koukejte držet hubu a platit! Že se vám to nelíbí? Máte smůlu, upsal jste se na dva roky. Že vám to funguje jen když svítí sluníčko a nefouká vítr? Za to my nemůžeme!Ať se stane cokoli, chyba je vždycky u vás. Až budeme mít čas a náladu, tak vám to možná opravíme. Vy jste nezaplatil? Jak to? Že to nefunguje už dva měsíce? Kdo vám to dosvědčí, když naše dohledové centrum říká, že je všechno O. K. a že jste jen za předvčerejšek stáhl 50 GB! Že je to nesmysl, že nebyl nikdo doma? To by mohl říct každej! Mám pokračovat? Tohle není sci-fi, ale smutná realita majoritních ISP!
Zdravím,
ani jsem se na konec nedočetl, ale mám vlastní zkušenost. Bohužel máte pravdu, že to v podmínkách je, že je možné službu ukončit, pokud bude využívána nad rámec PRŮMĚRU ostatních uživatelů. Sice je to malým písmem, ale to uživatele neomlouvá. Bohužel jsem tuto službu využíval asi 50 GB dat/měsíc. Podle mě v době internetových půjčoven a audioprodejen to ale není žádné nereálné množství dat i pro běžného uživatele. Jenže mě spíš zaskočilo vysvětlení Novery, kdy mi napsali, že průměr na uživatele je 3BG/měsíc. To mi chcete říct, že mám využívat "NEOMEZENOU" službu jen na 3GB/měsíc, když levnější LIMITOVANÁ má hranici na 48GB/měsíc? Potom tedy postrádám smysl této "NEOMEZENÉ" služby a souhlasím s ostatními, že jde o podvod. Vás by si ovšem Novera měla platit, pokud už to nedělá. Přeji pevné zdraví.
"mistni vyrobce auta, ktery prodava desitky kusu aut rocne, dokaze vyrobit auta kvalitnejsi a s vetsim ziskem a prodat je za mensi cenu, nez vyrobce, ktery rocne vychrli aut statisice :D"
Nesmysl.
Vyrábět kvalitněji možné je. Levněji nevěřím. Nějaký konkrétní příklad by byl?
"Navíc ani ti bezdratovi poskytovatele nemaji nadimenzovanou sit lepe, nez velci operatori."
Nemaji. Presto funguje podstatne lepe a jsou podstatne levnejsi. Cim to asi bude? Ze by tim, ze nepotrebuji milionove platy, reklamy v hlavnim vysilacim case, ci vysoke prosklene budovy na nejlukrativnejsich mistech?
"Že by třeba proto, že ti bezdrátoví operátoři mají jen zlomky poštu zákazníků, které obsluhují velcí operátoři typu O2, Novera, Volný, Radiokomunikace, TISCALI?"
Takze diky tomu, ze bezdrátoví operátoři maji zlomky zakazniku, jsou schopni poskytovat nesrovnatelne lepsi sluzby, za nesrovnatelne mene penez? To je ironie, co?
Clovek by rekl, ze s narustem zakazniku roste nejenom zisk, ale také schopnost investovat do rapidniho posileni sluzeb. A hle, ono je to presne naopak :D To je spravne absurdni situace, kdy by napr. mistni vyrobce auta, ktery prodava desitky kusu aut rocne, dokaze vyrobit auta kvalitnejsi a s vetsim ziskem a prodat je za mensi cenu, nez vyrobce, ktery rocne vychrli aut statisice :D
Je vidět že jste od začátku nepochopil to, co se tu celou dobu snažím říct. :)
Jen pro jistotu řeknu, že s Noverou nemám nic společného a nejsem v této společnosti na žádné managerské pozici.
A dokonce ani GTS Noveru, ani jiné firmy na trhnu neobhajuji v tom, že je správné v reklamě lhát, nebo klamat. A věřím, že tak ani žádný můj výše uvedený příspěvek nevyzněl, pokud si ho dobře přečtete.
O co se tu ale celou dobu snažím a co jste vy v tomto příspěvku přesně popřel je fakt že tvrdím, že by zákazníci neměli být tupými ovcemi, kterým je všechno jedno, nestarají se o věci kolem sebe a naivně předpokládají, že k nim všichni budou fér a nikdo je nebude chtít odrbat.
Tak to prostě nefunguje a fungovat ani nemůže.
Vy se tváříte, že zákazník má právo být bez zájmu o věc, nerozumět věci a věřit reklamám. ANO! :) To právo samozřejmě má. Ale pak se nemůže divit, že si koupí něco co nechce, co nepotřebuje a nebo co nesplňuje jeho očekávání.
A druhou věc kterou tu celou dobu tvrdím, je že GTS Novera, Telefonica a ostatní vlastně ani neklamou. Pro 99,9% zákazníků jsou služby skutečně neomezené a limity reálně nepoznají. Jelikož služby byužívají normálně, jak se v průměru předpokládá.
Ale jelikož nic nejde dokonale, najde se několik promile zákazníků, kteří nezapadají do profilu průměrného zákazníka. A chovají se jinak. A o co víc, chovají se výrazně jinak. Jde ale opravdu o zanedbatelnou minoritu, pokud jde o pocty zakazniku. A pokud jde o financni prinos operatora z tohoto zakaznika.
Ale přitom tyto promile zákazníků výrazně ovlivňují kvalitu služeb pro tu běžnou většinu.
A proto považuji za korektní, že operátoři vůči zanedbatelné minoritě, postupují tak jak postupují. Podle pravidel (která jsou jasně daná a každý si je může dopředu prostudovat, pokud chce ...) problémové zákazníky omezují, nebo jim nabídnou přechod na jinou službu. Pokud se nedohodnou a pokud nechtějí omezovat, protože třeba službu inzerují jako službu bez omezení, tak jim vypoví smlouvu.
Opravdu by mě zajímalo, kolik z výše diskutujících je opravdu postiženo limity služeb. A kolik jich remcá jen z principu. ;-)
Jistě že neomezeně má být neomezeně. Ale snad nejste neomezený a umíte myslet, analyzovat a vyhodnocovat informace a podle toho se rozumně rozhodovat, ne?
Že by třeba proto, že ti bezdrátoví operátoři mají jen zlomky poštu zákazníků, které obsluhují velcí operátoři typu O2, Novera, Volný, Radiokomunikace, TISCALI?
Navíc ani ti bezdratovi poskytovatele nemaji nadimenzovanou sit lepe, nez velci operatori.
Ale při zapojení hlavy a trochy matematiky si lehce zpocitate, ze neni mozne připojovat desitky tisic zakazniku s rychlostmi v radech Mbps a zajistovat jim agregaci 1:1.
To je ekonomicky a technologicky nerealne.
Respektive realne by to bylo, ale sit by byla tak draha, ze by na Internet mel jen malo kdo.
Dneska paterni prvnky site realne muzete propojovat 100 mbps propoji, gigabitovymi propoji a nebo propoji o kapacite 10 Gbps. To jsou i rychlosti nejdrazsich portu v NIXu.
Porizovaci ceny routeru, ale treba i jen portu jsou v radech stovek ticis a nebo milinu. Uvazujte realisticky.
Můžete mi vysvětlit, proč je pro poskytovatele drátového internetu problém to, co je u drtivé většiny bezdrátových ISP běžná praxe? Jestli ono to nebude tím, že jak vodoprd, tak ostatní jeho kamarádi mají těžce poddimenzovanou konektivitu do páteřní sítě a tak dělají všechno pro to, aby se na netu mohlo maximálně dívat na jejich webové stránky a číst E-maily. A pak se všichni strašně diví, že na jednu ADSL linku připadá kolem osmi bezdrátů. Zajímavý bude vývoj situace, až hejlům, kteří sedli vodoprdu na ohavně páchnoucí lep jeho reklam skončí smluvní úvazky. Do té doby už budou bezdrátové sítě rozšířeny natolik, že nebude problém zmigrovaz jinam. Předpokládám, že za rok až dva začne počet ADSL připojení silně klesat.
2Jiri Hlavac: Naprostý souhlas, promile stahovačů bude nadále trvat na svém, nakonec ale stejně skončí u levnější varianty, stahováním z torrentů si na garantovanou přípojku nevydělají.
Kámen úrazu je hned v prvním bodě, tedy ve Všeobecných podmínkách, které nikdo nečte a pak se chová jako blbec. Tím zároveň přiznávají, že uzavírají smlouvy aniž ví za jakých podmínek. Skvělá vizitka. Je zajímé, že tito lidé vehementně popírají to co je právě jedním z bodů VP. Kde bude asi chyba....
dejv
Zakaznik ma pravo byt naivni jak chce. Prodejce pak ma dostat svym slibum a smlouvam. Neni to tak, ze "zákazníka nezajímá jakou službu a s jakými parametry si pořizuje", to jste to ponekud demagogicky pokroutil. Predchozi prispevatel chtel podle me jen rict, ze zakaznika nemusi zajimat (resp. nemusi mit takovy prehled na trhu), jaka je "bezna cena" za nejaky typ pripojeni. Pokud uvidi, ze nejaka firma slibuje v reklame "neomezene pripojeni s prenosovou rychlosti 1Mbit/s za 500 Kc mesicne", pak objednanim sluzby na zaklade takoveho prislibu jedna celkem racionalne. Z toho, ze se pak ve smlouve nebo pri praktickem vyuzivani ukaze, ze slo o lzivou reklamu, preci nemuzete vynit zakaznika.
Je evidentni, za jakou stranu tu kopete. Managersky newspeak vam zrejme vlezl pod kuzi natolik, ze vas prekvapuje, kdyz slova vam podobnych lide berou doslova tak, jak byla recena a ne v jejich druhem planu. Reklama podobneho typu je podvodem, to mi nevymluvite, at uz jsou pak konkretni smlouvy formulovany jakkoliv vychytrale.
Služby pro domácnost jsou jistě levnější než Office služby s například garantovaným přenosem, servisem a záložní linkou.
Jediné co mě osobně vadí, jsou ty móresy firem, které si dovolí prezentovat své služby klamavým způsobem. Jejich morálka je více než pokleslá, ale nikomu to tady nevadí, protože většina lidí má v hlavách zakódováno, že ten kdo podvádí, klame nebo krade, je vlastně strašný frajer. Pak takovým firmám není ani divné, že prezentují své služby se slovy neomezeně a jejich manažeři jsou ještě ochotni strkat ruce do ohně za to, že neomezeně vlastně znamená omezeně a že to všichni víme. Váš přípsěvek jen vypovídá o tom, že tomuto double-speaku již rozumíte (to chválím). To že tenhle double-speak také přejímáte jako vlastní a snažíte se na něj převést i ostatní je však už horší.
Tak jako nemám rád reklamy na ceny letenek bez letištních poplatků a palivových tax (taky postavené na hlavu - jak bych asi tak mohl jinak letět než, že do toho letadla budu nastupovat jinde než na letišti), tak mi vadí i tyto lživé obraty v reklamách na ISP. Pokud reklama na prací prášek říká, že bílá je opravdu bílá (což je tautologie a nepřu se o to), tak je to úsměvné. Pokud ISP propaguje omezený internet jako neomezený, tak je to špatně a přesto, že nejsem právně kován, řekl bych, že to zavání klamáním spotřebitele.
Osobně jsem připojen doma přes UPC a pořizoval jsem si jej také proto, že měli jasně nastavená pravidla - nekupoval jsem si neomezený 1Mbps, ale 1Mbps s FUP na 20GB (možná ten FUP byl jiný, teď už nevím). Takhle to stálo v reklamě, takhle to je i ve smlouvě. To že mi mé připojení časem změnili (zrachlili a zvětšili FUP na 40GB) jsem se dozvěděl předem a samozřejmě jsem neprotestoval.
vim ze to sem sice nepatri, ale ceske drahy uz davno nemaji tolik cestujicich aby vlak praskal ve svech i kdyz si povezou zavazadla, obcas sem tam tam jiste mnozstvi lidi je ale zpravidla ve vagonu pro 50 vidam max 10 lidi. To je jen tak na okraj jak je kapacita jejich linek vyuzivana a jak by nejaky ten stahovac (pasazer s 20 kufry) vadil.
Pokud by mi ten listek vyslovne nabidli s tim, ze "si smite prinest NEOMEZENE zavazadel", tak bych to, ze mi pak reknou "Sice jsme vam nabidli vyslovne NEOMEZENY pocet, ale tim jsme mysleli NEOMEZENE pokud to bude min nez 5", tak je poslu ho haje, protoze v nabidce tim slovem NEOMEZENE proste lhali.
Pokud mi Firma vyvesi nabidku NEOMEZENE za XY Kc, tak ocekavam, ze to znamena NEOMEZENE za XY Kc a ze nemusim procitat vsechny skryte dokumenty, ktere kdy ta firma nekde vydala, abych zjistil, ze "NEOMEZENE za XY Kc" se v podani te firmy rovna "OMEZENE a jeste vam ani nerekneme jak moc". A certa staryho me zajima, jake smlouvy podepsala ta firma s jinou firmou. To je jeji problem.
Pokud firma chce nabizet tu sluszbu bez lhani, tak at pise treba "Vice nez AB GB za XY Kc", nebo "Sdilena linka do CD kbps za XY Kc", nebo klidne "Linka, jejiz parametry vam sdelime v obchodnim stredisku na pozadani a jeste vam pridame lizatko", ale at pri tom NELZE
Pokud jde o běžného Frantu uživatele, který si neumí přeložit, co znamená agregovaná služba 1:4, 1:20 a nebo 1:50, tak většinou i službu využívá způsobem, že se nikdy do rozporu s FUP operátora nedostane.
to už ale přeháníte, ne? To už je trochu demagogie.
Nebo snad máte pocit, že Vám Novera neumožňuje internet využívat? Aby ten příměr byl odpovídající?
Pokud ubíháme do příměrů, tak by sedělo, že Vás průvodčí nenechá nastoupit do vlaku, pokud si koupíte lístek do osobáku, ale s sebou vlečete 20 kufrů a 4 lodní pytle.
A průvodčí by Vám řekl, že tohle množství zavazadel je nepřípustné. A navrhne Vám, že si můžete zavazadla za příplatek dát do nákladního vagonu.
A já myslím že je to tak korektní.
Protože jinak byste půlku vagonu zabral jen pro svá zavazadla a ostatní cestující by kvůli tomu zůstali stát na nádraží.
Udejte příklad, kde Novera a nebo jiný ISP nadhodnocuje parametry své služby?
Ja si to totiž nemyslím, že by to dělali.
Víc se domnívám, že lidi prostě neumí a nebo nechtějí číst a přemýšlet.
"Oni vlastně prodávají něco, co sami nemají" - to je hodně odvážné tvrzení.
Tím narážíte na agregované služby? Tj. že Vám prodají 2 Mbps linku, kterou máte sdílenou s dalšími 4 lidmi? Nebo s dalšími 20 lidmi? Nebo 50 lidmi?
Vžduť je to v základní specifikaci služby. Tak o jakém podvodu je řeč? Opet se oklikou dostávám k tomu, že pokud si někdo koupí agregovanou službu, kde kapacitu sdílí s jinými lidmi a proto se mu může stát, že v některých časech nebude dosahovat plné kapacity linky ... a pokud toto považuje za podvod, tak je chyba na straně uživatele. Buďto si včas nepřečetl co kupuje, nebo nepochopil výklad specifikace služby.
Jednoduše a prostě jde v tomhle případě do SOHO skužby, kde se počítá s tím, že v celkovém průměru zákazník rychlost linky saturuje v řídech procent. A proto pro danou lokalitu je možné zákazníka zagregovat a tím celou službu realizovat za menší náklady. A tudíž je možné službu s relativně solidními špičkovými parametry nabízet za solidní nízkou cenu.
spičkové parametry = rychlost ve špičkách, nikoli permanentně.
Co se očekává? Že zákazník leze po webu, tím moc dat negeneruje. Občas kouká na nějaký video stream, kde na omezenou dobu stahuje velká data. A kapacita linka mu to umožňuje. Občas něco stáhne. Kapacita linky umožňuje, že to stáhne rychle, nemusí tak dlouho čekat. Ale očekává se, že nestahuje od rána do večera, celý měsíc.
Díky tomu, že různí uživatelé přistupují k Internetu trochu jindy, tak se o kapacitu podělí.
Pokud ale mermomocí chcete za stejné peníze službu, kterou můžete bez omezení vytěžovat na sto procent ... tak dostanete nelimitovaný pronajatý okruh o rychlosti třeba jen 64 a nebo 128 kbps. Vyhovuje?
Ale je myslím vcelku ospravedlněné očekávání, že za cenu lístku dostanu aspoň tu jednu sedačku nebo přinejhorším místo ke stání. Obávám se, že pokud by mě lístek opravňoval jen k tomu, abych směl běžet za vlakem nebo se vyvěsit z okénka, tak by to přišlo trochu přestřelené i vám - nebo opravdu provozovatel vlaku dodržel i přeprodejem 20:1 všechny závazky a je jen můj problém, že mi běh za vlakem nevyhovuje?
Ale vždyť Vám nikdo "počítač stavěný na 24/365 nonstop akci za cenu kancelářského", pokud použiji Vašeho příměru, nenabízí!
Vždyť je všude uvedeno, že jde o službu pro domácnosti, nebo že jde o služby agregované, atd. atd.
Navíc při pročtení všeobecných podmínek se dočtete, že Vás operátor může omezit, pokud porušíte jeho pravidla pro využívání služby.
Je to zhruba stejně nainvní představa, jako že když si koupíte lístek ve vlaku na trase z Prahy do Brna, ze budete mít za cenu lístku na jednu sedacku celý vlak jen pro sebe. Samozřejmě že nebudete. I když se budete vztekat, jak budete chtít.
Vy děláte v reklamě? Já jen, že věta, na kterou odpovídáte "Pokud zákazníka nezajímá jakou službu a s jakými parametry si pořizuje, pak je něco očividně špatně," nezněla "Zákazníka nezajímá, jaké parametry má jím kupovaná služba." Ta věta zněla "Zákazníka nezajímá, kolik za slibovanou službu platí někdo jiný." Vy v tom možná rozdíl nevidíte, ale já ano.
Je mi naprosto jasné, že pokud si budu chtít koupit počítač stavěný na 24/365 nonstop akci, tak mě asi bude stát jiné peníze než běžný kancelářský stroj; pokud mi však někdo nabídne mnou požadovaný stroj za cenu kancelářského, tak zajisté odpovídá za to, že ten stroj opravdu bude vyhovovat slíbeným parametrům. Naprosto mě nemusí zajímat, proč nevyhovuje - je na dodavateli, aby problém napravil. Že si myslel, že na to nepřijdu? Jeho problém.
> Ale jen trochu rozumný člověk pozná, co za jakou cenu
> zhruba může očekávat a co je již nereálná představa.
To ani náhodou, pokud ten ,trochu rozumný člověk` nedělá v ICT. Parametry kdečeho se běžně řádově mění za jednotky roků. Vy zřejmě v ICT děláte a nedokážete si představit, že někdo ne.
A i kdybyste měl nakrásně pravdu, není žádný důvod, aby se toho musel dobírat vlastními kalkulcemi.
Naivní, nenaivní - jestliže někdo úmyslně nadhodnocuje parametry služby tak, aby oklamal naivní zákazníky, pak je pořád podvodem vinen on, nikoliv ten naivní zákazník. :-)
Oni vlastně prodávají něco, co sami nemají - za takové kšeftaření se ve středověku topilo v koši ve Vltavě, případně rovnou věšelo. No vida, ono se řekne "temný středověk" - a přitom byli v některých věcech o tolik před námi! :-)
No, to jen potvrzuje mé tvrzení o naivitě. Pak je asi zbytečné o tomto tématu vůbec diskutovat.
Pokud zákazníka nezajímá jakou službu a s jakými parametry si pořizuje, pak je něco očividně špatně. :)
A nebo si následně nemá právo stěžovat, že nakoupil ve své naivitě špatně a nebo něco jiného, než chtěl.
Ale jen trochu rozumný člověk pozná, co za jakou cenu zhruba může očekávat a co je již nereálná představa.
Idiot jméno mé. Těší mne pane naivní. Tak představování máme za sebou. :)
A teď ještě jednou. Co je Vám nesrozumitelného na tom, co jsem v předchozím postu napsal?
Jestli máte pocit, že jste si kupoval něco jiného, než co Vám bylo prodáno, může to svědčit o několika možných příčinách.
1) nepřečetl jste si všeobecné podmínky ke službě
2) neprostudoval jste si parametry služby
3) kupoval jste zajíce v pytli
Tak jako tak jste naivní, jestli věříte, že za cenu pro domácího zákazníka kupujete službu kvalitativně na úrovni služby, s cenou násobně vyšší.
Ono je to jednoduché. PR, marketing, reklama ... všechno to je o tom, oblbnou zákazníka, že právě "naše" služba je ta nejlepší pro daného zákazníka. Aniž by to musela být nutně pravda.
Skutečnost se člověk dozví z popisu parametrů služby a ze všeobecných smluvních podmínek.
Pane, vy jste idiot, co je tak tezkeho k pochopeni na tom, ze zakaznik chce vyuzivat sluzbu, kterou si zakoupil ?
Kdyz mi nekdo proda 100MB dat pri rychlosti 64kbit, tak jej poslu do onech mist rovnou. Kdyz mi ale proda 100Mbit a nasledne mi to pojede 64kbit a po 100MB mi oznami, ze si mam bud zaplatiti 100kKc nebo me odpoji, tak vemu ocelovou tyc a nekomu s ni rozbiju hlavu.
Ano, i u nas existuji vyjimky a nekteri ISP prodavaji zakaznikovi jen to, co mu muzou dodat. Jenze ono by nevypadalo tak dobre prodavat 64kbit za 1200,- ze ?
Co je těžkého pochopit na tom, že služby pro domácí zákazníky jsou postavené technicky a kapacitně tak, aby byly pro domácí zákazníky cenově dostupné?
Co je těžkého pochopit na tom, že služby pro domácí zákazníky nemůžou mít stejné technické a kvalitativní parametry, jako nelimitované pronajaté okruhy, které si platí třeba firmy a nebo menší subISP?
Že to pár jedinců - minorita - nedokáže pochopit je sice hezké, ale na fungování služeb to nic nezmění.
Pokud někdo svou 8 megovou linku za 1.200,- mesíčně chce využívat a saturovat stylem, jako kdyby měl nelimitovaný pronajatý osmi megový datový okruh, to je čistě jeho problém. A operátor mu to brzy zasekne.
Když má takový uživatel potřebu linku saturovat na 100% po většinu času, ať si pronajme za násobné ceny pronajatý okruh.
Jenže takový uživatel rychle přijde na to, že se mu to cenově nezaplatí, když pro něj internetové konektivita není předmětem podnikání. Ale jen spotřebovávanou službou.
A možná mu i dojde, že pro svůj život nepotřebuje mirrorovat Internet a zálohovat si doma všechnu hudbu, filmy a warez z celého světa.
Fakt že se potrefená husa na Internetu hlasitě ozve, když ji operátor přistříhne křidélka, ještě neznamená, že by to byl problém majority uživatelů. Jde o početně nevýznamnou skupinku, u které je pro operátoru ve výsledku lepším řešením, zákazníkovi vypovědět službu. A šetřit tak své náklady, které na tohoto zákazníka jinak musí vynakládat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).